Gantzel21

Små spæde skridt ...

8 indlæg i dette emne

Efter meget overvejelse og "tør-jeg-nu" og "hvad nu hvis"-tanker opretter jeg nu min egen tråd herinde.

Har en rygrad som en regnorm og er ligeså glad for sukker som Karius og Baktus, så det bliver en hård kamp at kæmpe.

Har tidligere levet efter devisen "alt eller intet" - dvs. totalt sukkerforbud, for får jeg lidt, så kan jeg ikke stoppe igen.

Det løber jeg dog sur i til sidst, så har tænkt mig denne gang, at lægge ud med 0-sukker og når jeg er over den første uge eller 2 så tage én dag om ugen/hver 14 dag, hvor jeg må få lidt.

Hvis man ser bort fra mit store forbrug af slik, is og kage spiser jeg ellers ganske fornuftigt. Ved at de 2 punkter der skal ændres er mængden af aftensmad og flere grøntsager.

Har ikke tid eller lyst til motion til at begynde med, for gaber jeg over for meget af gangen, så taber jeg lysten til det.

Tager 1 chrom og 1 D-vitamin om dagen for at ser om det fjerner henholdsvis den søde tand og noget af min tristhed, så jeg kan få energi til projektet.

Håber I vil være med til at skubbe på - på den søde måde altså :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

En almindelig dag (uden slik) ser således ud:

Morgen:

1 stk. rugbrød eller grovbolle med Lätta og 1 skive ost + 1 glas skummetmælk

Mellem:

1 stk. rugbrød med Lätta og 1 skive ost og måske et æble

Frokost:

2 stk. rugbrød med pålæg (æg, makrel, leverpostej, kalkun) og 1 stk. frugt eller 1 stk. rugbrød med pålæg og 1 portion råkost med gulerødder, appelsin og lidt nødder

Mellem:

1 stk. frugt eller ingenting

Aftensmad:

2 portioner af aftensmaden (her skal der skæres ned til 1 portion og flere grøntsager)

_________________________________

Indimellem måltiderne drikker jeg ca. 2 liter vand og gumler tyggegummi og/eller sukkefri Gajoler.

Ser det fornuftigt ud? Eller er jeg helt på herrens mark?

Og hvordan får jeg flere grøntsager i maden når jeg helst vil have den rå som salat og manden helst vil have dem kogt? Datteren skifter det med, men helst som gnavegrønt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skubber gerne - og tillykke med det første store skridt :)

Som udgangspunkt synes jeg din madplan ser ganske fornuftig ud, og som du også selv er inde på skal der ikke laves alt for store ændringer før du (man!) mister gejsten.

Det der kan du i hvert fald sagtens tabe dig på og når så overskudet er der til flere ændringer, så kan du begynde at tænke lidt mere på grøntsagerne ^_^

Held & lykke :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skubber gerne - og tillykke med det første store skridt :)

Som udgangspunkt synes jeg din madplan ser ganske fornuftig ud, og som du også selv er inde på skal der ikke laves alt for store ændringer før du (man!) mister gejsten.

Det der kan du i hvert fald sagtens tabe dig på og når så overskudet er der til flere ændringer, så kan du begynde at tænke lidt mere på grøntsagerne ^_^

Held & lykke :kram2

Tak :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Syntes også det ser fornuftigt ud :)

hvis du er meget slik syg som jeg er kunne du evt. gemme kalorier til en rugfel/grovbolle med mørk pålægschokolade efter aftensmaden, så har man den at se frem til :)

God vind :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram og stort tillykke med tråden. Jeg synes det er så fedt, at du har fået lavet en tråd. Og kan sagtens genkende mange af de ting, som du fortæller, og jeg nævner i flæng, sukkerafhængigheden intet eller også går man amok, hvilket betyder man siger intet, og går kold i kuren. Jeg har også en rygrad som en regnorm, når det gælder slankekur/livsstilændringer osv i den dur. Så du er slet ikke alene.

Vi har lavet den aftale, at vi kun må få slik fredag og lørdag. Det gør det meget svært søndag og mandag, for der kommer alle abstinenserne og trangen til sukker og slik altid, men jeg er begyndt at spise mange appelsiner og gulerødder. Når jeg kan mærke sukkersulten kommer, så tager jeg en appelsin eller går en lille tur med hunden...

Men jeg håber at du og jeg kan hjælpe hinanden med at holde hinanden oppe på kuren. Det er i orden at falde i en gang imellem, for det er ligesom en muskel, den bliver også slap nogle gange.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram og stort tillykke med tråden. Jeg synes det er så fedt, at du har fået lavet en tråd. Og kan sagtens genkende mange af de ting, som du fortæller, og jeg nævner i flæng, sukkerafhængigheden intet eller også går man amok, hvilket betyder man siger intet, og går kold i kuren. Jeg har også en rygrad som en regnorm, når det gælder slankekur/livsstilændringer osv i den dur. Så du er slet ikke alene.

Vi har lavet den aftale, at vi kun må få slik fredag og lørdag. Det gør det meget svært søndag og mandag, for der kommer alle abstinenserne og trangen til sukker og slik altid, men jeg er begyndt at spise mange appelsiner og gulerødder. Når jeg kan mærke sukkersulten kommer, så tager jeg en appelsin eller går en lille tur med hunden...

Men jeg håber at du og jeg kan hjælpe hinanden med at holde hinanden oppe på kuren. Det er i orden at falde i en gang imellem, for det er ligesom en muskel, den bliver også slap nogle gange.

Hvor rart med en lidelsesfælle :)

Jeg har gjort op med mig selv, at jeg ikke vil nægte mig selv at smage hvis vi ude eller det er hjemmebag, men ellers så skal der skræres gevaldigt ind til benet hvis jeg skal gøre nogen forhåbninger om at tabe mig.

Oveni så taber jeg mig frygteligt langsomt :( Og det gør at motivationen forsvinder når man ikke kan se resultater.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor rart med en lidelsesfælle :)

Jeg har gjort op med mig selv, at jeg ikke vil nægte mig selv at smage hvis vi ude eller det er hjemmebag, men ellers så skal der skræres gevaldigt ind til benet hvis jeg skal gøre nogen forhåbninger om at tabe mig.

Oveni så taber jeg mig frygteligt langsomt :( Og det gør at motivationen forsvinder når man ikke kan se resultater.

men fordelen ved at du taber dig langsom, er at du ikke på samme måde som mig har flere stilstands perioder, som jeg har. P.t svinger min vægt rigtig meget, men håber at det er fordi, at jeg er er ved at omdanne fedt til muskler

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER