Barbamama

Hvordan ser jeres fryser ud indeni?

18 indlæg i dette emne

Vi har lige tømt og afrimmet fryseren og er ved at prøve at lave en slags plan for, hvad der skal i den nu, sådan så den ikke (igen) bliver et stort rod af usunde og ukendte ting, men en god genvej til sund(ere) og billig(ere) mad :)

Så fortæl fortæl! Hvad har I i fryseren? Har I et system? Hvad er "must-have" og hvad skal ikke være i jeres fryser? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Pålæg i øverst rum.

brød osv i næst-øverste.

de næste to rum er lidt blandet. Kød og rester.

kylling-fileter har PT. Et rum for sig selv.

de to nederste er til grønt. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har ikke rigtig noget system i hvad der ligger hvor, så nogle gange bliver vi også overraskede over hvad vi har i fryseren :blush Men noget som vi altid har er: Porrer, persille, blåbær, isterninger og grønne bønner :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en dum lille fryser med 3 rum..

1. Skuffe er børnenes. Her ligger alt deres brød, små sjatter af retter, så der altid er hurtig mad til dem og Johans pålæg.

2. Skuffe ligger der grønsager/ bær og små sjatter af fx kokosmælk eller ligende..

I skuffe nr 3 ligger kød, fisk og rejer

Ihh vi ville ønske vi havde en større fryser!

Noget som ikke skal være i vores fryser er færdigretter og is :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en dum lille fryser med 3 rum..

1. Skuffe er børnenes. Her ligger alt deres brød, små sjatter af retter, så der altid er hurtig mad til dem og Johans pålæg.

2. Skuffe ligger der grønsager/ bær og små sjatter af fx kokosmælk eller ligende..

I skuffe nr 3 ligger kød, fisk og rejer

Ihh vi ville ønske vi havde en større fryser!

Noget som ikke skal være i vores fryser er færdigretter og is :D

 

Faktisk ret meget ditto. 3 rum dum lille fryser, omvendt fordeling dog, Williams skuffe er den nederste ;) Og kødet er i den øverste. I midten er der også brød, pitabrød fx.

 

Vores er fin og ordnet 1 gang i måneden når vi for kød, men det holder som regel ikke så længe ;)

 

Jeg ville ønske at vi havde mere plads til hjemmelavede færdigretter - for det har vi virkelig brug for tit.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en masse kurve i vores. En til oksekød, en til fisk, en til svinekød, en til fjerkræ. En til grøntsager og diverse. Så har vi en liste hængende på køleskabet hvor der står hvad der er i, hvor vi sletter hvet gang vi tager noget op. Eller skriver på, når vi puttet noget nyt i.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er jo beriget med en kummefryser :yay :rolleyes

 

I de tre kurve er der: 1) forskellige poser der ER taget hul på 2) aftensmadsrester 3) kød (hakket, bøffer, kyllingefilet).

 

I bunden er der alt det andet :D (store stege, hele kyllinger, brød/boller til Anna/gæster, is etc,)

 

I vores fryser er der altid:

Grønne bønner

Ærter

Blomkål

Købefrikadeller (nemt til Annas aftensmad, når det skal gå stærkt)

Brød/boller af en art til Anna og overnattende gæster

Jordbær

Hindbær

Blåbær

Is (Søren har en svaghed for is :rolleyes)

 

Vi har også en fryserliste på opslagstavlen i køkkenet. Vi streger når vi tager og skriver på, når vi putter i. Inden vi indførte den, var der ALT for meget der endte med at ligge der for længe og så kunne vi smide det ud <_< Når jeg mister overblikket går jeg ned og laver den påny. Det virker og jeg kan kun anbefale det!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg ikke nogen særlig stor fryser, men fyldt er den alligevel altid! :D


 


Øverste hylde er fyldt med bær, grøntsager og is.


Nederste hylde med rester af aftensmad, fisk og hjemmebag.


 


Der er altid:


Jordbær


Hindbær


Brombær


Ben & Jerrys (det må ALDRIG mangle!! Har pt fire bøtter stående :blush)


Rester af aftensmad


Quorn - for tiden er der fileter og fars, men det varierer tit


Fisk - tun, laks og rejer


Edamamebønner


Hjemmebagte boller


Isterninger


Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

 

Nu har jeg ikke nogen særlig stor fryser, men fyldt er den alligevel altid! :D

 

Øverste hylde er fyldt med bær, grøntsager og is.

Nederste hylde med rester af aftensmad, fisk og hjemmebag.

 

Der er altid:

Jordbær

Hindbær

Brombær

Ben & Jerrys (det må ALDRIG mangle!! Har pt fire bøtter stående :blush)

Rester af aftensmad

Quorn - for tiden er der fileter og fars, men det varierer tit

Fisk - tun, laks og rejer

Edamamebønner

Hjemmebagte boller

Isterninger

 

 

Jeg forstår det ikke - kan du godt undgå at spise hele bøtten?! :D Jeg ville aldrig kunne have en bøtte B&J stående.. Den ville kalde på mig konstant indtil den var væk.. :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er virkelig en god idé med en fryserplan, men jeg tror vi (og med "vi" mener jeg min mand :whistling) ville glemme at strege ud og skrive på :blush

Men blomkål, porre og kokosmælk havde jeg ikke tænkt på!

Porrer, det er vel i skiver? Og hvad fryser man kokosmælken i? Kan man fryse blomkålsris (altså rå, klar til tilberedning?)

Ellers tror jeg, at vi er nået frem til følgende system:

Øverste hylde: rester, større ting, reserveplads til grøntsager

1. Skuffe: diverse/(Brians) rodeskuffe

2. Grøntsager

3. Kød/fisk (det er vel ok at have sammen, så længe det er i poser, ikke?)

4. Pålæg, der har været på tilbud (og evt reserveplads til grøntsager)

5. Brød

6. Frosne bær/is

:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er virkelig en god idé med en fryserplan, men jeg tror vi (og med "vi" mener jeg min mand :whistling) ville glemme at strege ud og skrive på :blush

Men blomkål, porre og kokosmælk havde jeg ikke tænkt på!

Porrer, det er vel i skiver? Og hvad fryser man kokosmælken i? Kan man fryse blomkålsris (altså rå, klar til tilberedning?)

Ellers tror jeg, at vi er nået frem til følgende system:

Øverste hylde: rester, større ting, reserveplads til grøntsager

1. Skuffe: diverse/(Brians) rodeskuffe

2. Grøntsager

3. Kød/fisk (det er vel ok at have sammen, så længe det er i poser, ikke?)

4. Pålæg, der har været på tilbud (og evt reserveplads til grøntsager)

5. Brød

6. Frosne bær/is

:)

 

Ja jeg køber bare dem der i forvejen er på frost :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja jeg køber bare dem der i forvejen er på frost :)

:super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skuffe 1: Frosne baer og hjemmebag

Skuffe 2: Frosne groentsager og rester

Skuffe 3: "Lilleskuffen" med koed, falafler, Noahs kyllingefrikadeller/veggiepandekager, fryseelementer, MME(som vist bare kan kyles ud...)

 

:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg køber både porrer i skiver og blomkål på frost. Det er så dejlig nemt og især til mos er det perfekt, og smagen bliver lækkert, hvis man supplerer med lidt selleri og/eller jordskok :)

Jeg tror godt man kan fryse blomkålsris, men er det ikke så nemt at lave, at det ikke kan svare sig? ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg forstår det ikke - kan du godt undgå at spise hele bøtten?! :D Jeg ville aldrig kunne have en bøtte B&J stående.. Den ville kalde på mig konstant indtil den var væk.. :blush

 

Hahaha.. Det kan jeg nu sagtens. Tænker bare på hvor lang tid jeg skal træne, hvis jeg spiser hele bøtten og så forsvinder lysten som regel :P Men har en god veninde, der kommer relativt ofte på besøg, bare fordi hun ved at jeg har fryseren fuld af B&J. Og hun spiser snildt hele bøtten, før jeg kan nå at sige "gem lige lidt til mig" :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg køber både porrer i skiver og blomkål på frost. Det er så dejlig nemt og især til mos er det perfekt, og smagen bliver lækkert, hvis man supplerer med lidt selleri og/eller jordskok :)

Jeg tror godt man kan fryse blomkålsris, men er det ikke så nemt at lave, at det ikke kan svare sig? ;)

Hehe, jeg synes faktisk at blomkålsris er noget døje at lave :D Får altid sprøjtet blomkålsrester alle vejne, eller også glemmer jeg at det jo liiiige skal rives, eller også har jeg brugt rivejernet til noget andet og irriterer mig over, at jeg skal til at vaske det op :P Jeg kunne godt være fristet af at rive en kæmpe portion og så fryse det i portionsposer :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en skabsfyser. På indersiden af døren hænger denne seddel

JkEvtAS.jpg

Vi får ikke skrevet/streget ud hvis vi specificerer hvad vi har, men når det er opdelt er det let at overskue hvad vi har i fryseren. Og så sørger vi for altid at skrive på fryseposerne hvad der er i.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aha, god ide, Mille! Jeg har heller ikke min mors disciplin til at faa skrevet alt op og streget ud igen, men havde jeg en ekstern kummefryser tror jeg nok, jeg ville kunne finde den frem

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER