Barbamama

Billede i jobansøgninger?

37 indlæg i dette emne

Har I haft det, og hvorfor/hvorfor ikke? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har det altid.

Er lidt af den overbevisning, at dem der ikke har, må være fordi de ik vil stå ved deres udseende på et eller andet plan.

Jeg har været med til at vælge ansøgere til samtaler og dem uden billede kom f.eks nærmest automatisk ikke i betragtning! Dernæst dem med en mærkelig e-mail adr og et billede fra en fest eller med sit kæledyr og lignende :D

Det var "kun" til et studiejob, men synes principperne er det samme senere hen.

Er du på linkedIN.?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også. 

 

Når jeg selv har været med til at ansætte, så har det været rart at kunne sætte ansigt på ansøger. Især hvis de har afleveret ansøgningen personligt og gjort et godt førstehåndsindtryk - så kan jeg jo kende dem på billedet og dermed bliver man lidt mere positivt stemt overfor ansøgningen, hvis du forstår?

 

Men det skal jo selvfølgelig være et "korrekt" billede uden dyr, børn og alt muligt andet.. og så skal man helst se glad ud, men ikke fjolle-glad (som jeg ind i mellem kommer til ;) )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke. Jeg har på et elle andet jobsøgnigskursus lært at man ikke skulle, og så har jeg bare gjort det.

Når jeg ansætter er jeg også ret ligeglad med om det er billede eller ej.

Hvis man har billede på af dårlig kvalitet eller et det ikke er "jobegnet", vil man dog let ryge i bunken af "duer ikke", når man skal vælge de endelige ansøgere til samtale.

Så hvis du puttet billede på, så sørg for at det passer til stedet du søger. Eks hvis du søger på kontor at det så er et pænt portrætfoto, og ikke noget med rodet baggrund eller lign.

Og så skal det være vellignende. Man er bagud fra start hvis billedet slet ikke ligner den person der træder ind af døren. For hvorfor passer det ikke sammen? Så vil jeg først undre mig ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bum bum... Tak for jeres svar. Jeg ved ikke lige hvad jeg skal :unsure

 

Sagen er, at jeg i går aftes så et opslag på noget, der godt kunne være drømmejobbet, og selvom jeg ikke har vildt høje forhåbninger om at blive taget i betragtning (fordi det er med jobstart i maj, og jeg først er færdiguddannet sidst i juni) er jeg nødt til at PRØVE og vil gerne gøre det så godt som muligt.

 

Jeg havde egentlig gået og tænkt, at jeg ville tage til fotografen en dag og fået taget et pænt "jobsøgningsfoto", men dette job er med ansøgningsfrist I DAG og jeg når bare ikke til fotografen i dag. Og Brian er sent hjemme, så han kan ikke "lige tage et". Og jeg har ikke særlig god tiltro til, at jeg ville kunne tage et selfie, der ville blive egnet :rolleyes Er faktisk generelt ikke særlig motiveret for at have taget billede idag :unsure

 

Men når jeg kigger på min computer, så er det sørme heller ikke lige jobsøgningsegnede billeder, der springer frem... Der er billeder fra bryllup ("Ja, lad os ansætte hende tossen med brudesløret!" - Ej vel?), billeder fra bryllupsrejse (Svedig, kruset hår, ingen bh. Nonono!), billeder med Valdemar (hvor jeg roder rundt på gulvet...), billeder fra diverse familiefester og kvalme kyssekæreste-billeder med Brian. Det duer jo ikke. Jeg leder lidt efter, om der er et, der kan gå an, men det virker ikke oplagt...

 

Samtidig skal man ansøge elektronisk gennem sådan en "internetsurvey"-ting, hvor der er indlagt mulighed for at uploade billede. Så der er ikke rigtig noget, der hedder "Det tænkte jeg ikke over", det er ret tydeligt et valg eller et fravalg.

 

Noget helt andet er også, at jeg jo går med briller nu, og jeg har bare slet ingen billeder af mig selv med briller.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og nej, jeg er ikke på linkedIN, men det er min plan, at jeg vil oprette en profil på et tidspunkt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Evt sidde op af en hvid væg og tage med webcam? Ærgerligt, at du ikke fik taget et på karrierermessen :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har billede i mit cv - taget af fotograf... Men ved som ikke om jeg synes det er strengt nødvendigt med billede...

Fik du ikk taget boudoir? :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Evt sidde op af en hvid væg og tage med webcam? Ærgerligt, at du ikke fik taget et på karrierermessen :(

 

Ja, jeg var slet ikke med til karrieremessen :blush Dumt dumt dumt :prik

 

 

Jeg har billede i mit cv - taget af fotograf... Men ved som ikke om jeg synes det er strengt nødvendigt med billede...

Fik du ikk taget boudoir? :D

 

Hahah, du er så sjov, Mette :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, jeg var slet ikke med til karrieremessen :blush Dumt dumt dumt :prik

Ja, for mig var det lidt spildt ;) du kan få taget ude i City Syd indtil kl 19, mener jeg :) han er god, men lidt dyr i det :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, for mig var det lidt spildt ;) du kan få taget ude i City Syd indtil kl 19, mener jeg :) han er god, men lidt dyr i det :(

 

Det indgik bare heller ikke lige i min tidsplan i dag at drøne til fotografen :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det indgik bare heller ikke lige i min tidsplan i dag at drøne til fotografen :rolleyes

Det forstår jeg godt :) tænkte bare, hvis det er drømmejobbet ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik at vide på et møde med Akassen at billeder overhovedet IKKE hører til i en ansøgning men på cvet.

Jeg havde nemlig billede med på ansøgningen, men ifølge min akasse er det no-go fordi det er ikke udseende man skal ansættes udfra men derimod sine kvalifikationer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik at vide på et møde med Akassen at billeder overhovedet IKKE hører til i en ansøgning min på cvet.

Jeg havde nemlig billede med på ansøgningen, men ifølge min akasse er det no-go fordi det er ikke udseende man skal ansættes udfra men derimod sine kvalifikationer.

Jeg synes helt klart et billede er vigtigt :) især inden for visse brancher fx psykolog, tandlæge, sælger, frisør, læge osv. Der, hvor udseendet er med til at skabe tillid til kunden/patienten ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes helt klart et billede er vigtigt :) især inden for visse brancher fx psykolog, tandlæge, sælger, frisør, læge osv. Der, hvor udseendet er med til at skabe tillid til kunden/patienten ;)

Ja synes jeg også. Men Akassen var uenig. Hvis jeg endelig skulle have billede på, måtte det kun være på cvet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik at vide på et møde med Akassen at billeder overhovedet IKKE hører til i en ansøgning men på cvet.

Jeg havde nemlig billede med på ansøgningen, men ifølge min akasse er det no-go fordi det er ikke udseende man skal ansættes udfra men derimod sine kvalifikationer.

Man søger elektronisk, hvor man uploader et billede, så det er ikke så meget et spørgsmål om, om billeder sidder på ansøgning eller cv men mere om det overhovedet skal med :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man søger elektronisk, hvor man uploader et billede, så det er ikke så meget et spørgsmål om, om billeder sidder på ansøgning eller cv men mere om det overhovedet skal med :)

Ja ved jeg godt. Der anbefalde min akasse helt at lade være med at uploade billede, men jeg gør det nu alligevel.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja synes jeg også. Men Akassen var uenig. Hvis jeg endelig skulle have billede på, måtte det kun være på cvet.

Årh, det er fordi jeg læste som cv :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Afsted med ansøgningen uden billede. Jeg tror ikke det har betydning medmindre man skal ansættes til en stilling, hvor det er strengt nødvendigt med et ekstraordinært præsentabelt udseende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Prøver lige et eller andet med. Noget selvudløser...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh, jeg hader VIRKELIG at stå foran et kamera, især når jeg skal se seriøs (men ikke ond) ud. :rolleyes Der kommer en billedkavalkade nu, tror I noget af det kunne gøre mindre skade end gavn at sende med? :unsure

 

post-350-0-24637500-1395048357_thumb.jpg

 

post-350-0-58966000-1395048365_thumb.jpg

 

post-350-0-67020300-1395048373_thumb.jpg

 

post-350-0-94252300-1395048383_thumb.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og lidt flere (de er jo ret ens, men måske ser jeg lidt mindre bøvet ud på et af dem?)

 

post-350-0-57428500-1395048470_thumb.jpg

 

post-350-0-07627300-1395048481_thumb.jpg

 

post-350-0-92391600-1395048488_thumb.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

synes sagtens du kan sende sådan et hjemme-taget billede med! Stemmer for et af dem med tørklæde :) De er dog lidt uskarpe på min skærm, men det er måske bare efter de er uploadet til BK de er det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De er lidt uskarpe ja, jeg kunne ikke få kameraet til at makke ret <_< Det første billede i indlæg nr 2 står dog rimelig skarpt på min skærm?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ja det er også skarpest her :) ville nok vælge det så 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER