Mette

Droppe godnat-amningen

10 indlæg i dette emne

Jeg er så småt ved at stoppe med at amme Viggamusen. Hun har selv sagt nej tak til amning i løbet af dagen hvor hun bare får sødmælk i glas :)

Pt ammes hun ca 19.30 (når hun puttes), ca 23 (når jeg går i seng) og tidlig morgen ml 4-6.

Jeg vil gerne fjerne amningen når hun puttes 19.30 for den gør at jeg altid skal amme og ikke kan spise ude og lade manden putte. Hun vil gerne ammes der og drikker også en del men falder ikke i søvn ved brystet så håber ikke hun er alt for afhængig af den. Men hvordan gør jeg? Tilbyder jer der ikke ammer bare jeres barn et glas mælk nede i køkkenet inden de bagefter kommer i nattøj og puttes? Vigga drikker ikke af flaske.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min mand har haft held med at putte, selvom jeg ikke er hjemme.. (Hun fik så MME af en kop, men drak ikke meget). Så vi sprang bare den amning over, men hun vågnede allerede kl 23 og blev ammet der, hvor jeg var hjemme igen.

Men jeg ammer heller ikke som en del af putteritualet længere, men oftest 5-10 min før putning. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den var nem at komme af med her... Noah fik bare tilbudt vand i en kop. Han vil ikke have maelk og har heller aldrig villet have flaske. Men droemmemaaltid, tidlig morgen og eftermiddag blev ved laenge. 

 

Jeg synes bare I skal proeve det af... Du behoever jo ikke gaa ud de foerste aftener. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den var nem at komme af med her... Noah fik bare tilbudt vand i en kop. Han vil ikke have maelk og har heller aldrig villet have flaske. Men droemmemaaltid, tidlig morgen og eftermiddag blev ved laenge. 

 

Jeg synes bare I skal proeve det af... Du behoever jo ikke gaa ud de foerste aftener. 

 

Nu blander jeg mig lige i tråden Mette, håber det er ok ;) Men jeg er jo ved at fjerne formiddags og eftermiddagsflaskerne, og det er godt nok en kamp. Nogle dage går fint, men i dag fx. prøvede vi alt muligt og tilbød både vand, mælk og mad og intet hjalp, hun ville bare have flasken. Hvordan har du fjernet disse amninger hvis Noah også var rigtig glad for dem ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu blander jeg mig lige i tråden Mette, håber det er ok ;) Men jeg er jo ved at fjerne formiddags og eftermiddagsflaskerne, og det er godt nok en kamp. Nogle dage går fint, men i dag fx. prøvede vi alt muligt og tilbød både vand, mælk og mad og intet hjalp, hun ville bare have flasken. Hvordan har du fjernet disse amninger hvis Noah også var rigtig glad for dem ?

 

Aah ha, det er lidt svaert at sige... Det fandt lidt sin naturlige vej. 

 

Formiddag syntes jeg var nem - en snack og en aktivitet. Noah havde travlt med saa meget andet end at ligge der og hapse hos mig. Personligt synes jeg ikke at eftermiddagsamninger/flasker er en god ide at fjerne. Men nu var eftermiddag ogsaa den sidste amning, der roeg hos os. Det var ligesom om den var den hyggeligste og allermest hellige mellem os, hvis det giver mening. Hvis det saa er noget, der fortsaetter, fordi I har boern, der gerne vil have bryst/flaske laenge, saa er det jo ogsaa lige det maaltid, der ligger efter institition, hvor naerhed er vigtigt for jeres boern. Men det er bare min oplevelse. 

 

Nemt er det ikke, men det med at tilbyde mad og saa flaske/bryst bagefter, det kan jo vaere en ide, saa overgangen ikke bliver brat. Og jeg vil foreslaa en flaske af gangen... Ihh, jeg er skisme ikke ekspert. Men det, jeg oplevede, var at jo mere jeg proevede at "styre det" og jo mere jeg taenke over det, jo svaerere var alt det med bryst og mad. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aah ha, det er lidt svaert at sige... Det fandt lidt sin naturlige vej.

Formiddag syntes jeg var nem - en snack og en aktivitet. Noah havde travlt med saa meget andet end at ligge der og hapse hos mig. Personligt synes jeg ikke at eftermiddagsamninger/flasker er en god ide at fjerne. Men nu var eftermiddag ogsaa den sidste amning, der roeg hos os. Det var ligesom om den var den hyggeligste og allermest hellige mellem os, hvis det giver mening. Hvis det saa er noget, der fortsaetter, fordi I har boern, der gerne vil have bryst/flaske laenge, saa er det jo ogsaa lige det maaltid, der ligger efter institition, hvor naerhed er vigtigt for jeres boern. Men det er bare min oplevelse.

Nemt er det ikke, men det med at tilbyde mad og saa flaske/bryst bagefter, det kan jo vaere en ide, saa overgangen ikke bliver brat. Og jeg vil foreslaa en flaske af gangen... Ihh, jeg er skisme ikke ekspert. Men det, jeg oplevede, var at jo mere jeg proevede at "styre det" og jo mere jeg taenke over det, jo svaerere var alt det med bryst og mad.

Tusind tak for svar :) jeg har besluttet at droppe formiddagsflasken først, det er nemlig lykkes de fleste dage, som du siger med en snack i stedet. Eftermiddagsflasken venter jeg med, da den er lidt svær også, så måske vi først tager den væk når hun er startet godt op i DP :) og ja det er så evig rigtig det der med at tænke det for meget ! Tror det hjælper at fokusere på den ene flaske af gangen.

Hos os er det aftenflasken der er den hellige ;) men den regner jeg med at blive ved med til hun selv stopper :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vigga opdagede nærmest ikk hun ikk fik den amning :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vigga opdagede nærmest ikk hun ikk fik den amning :D

 

Formiddagen? Jamen, Noah var bare saa meget videre  :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Formiddagen? Jamen, Noah var bare saa meget videre :D

Nej den jeg skrev om i starten, min godnat amning jeg ville droppe :) det gik bare så godt og hun sov i løbet af 5-10 minutter! Ammede hende halvt i søvne kl 23 da jeg gik i sng og så sov hun til lidt over 6 hvor hun fik en godmorgen amning - tror dog nemt jeg kan skippe den også, men venter nu lidt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej den jeg skrev om i starten, min godnat amning jeg ville droppe :) det gik bare så godt og hun sov i løbet af 5-10 minutter! Ammede hende halvt i søvne kl 23 da jeg gik i sng og så sov hun til lidt over 6 hvor hun fik en godmorgen amning - tror dog nemt jeg kan skippe den også, men venter nu lidt

 

Ok, det er bare fint, naar det gaar saa let som ingenting og de stort set selv bestemmer :) 

 

Noah var dog meget tidlig-morgenammeglad og meget glad for den der eftermiddags, saa det var bare helt fint med mig, som elskede at amme  :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER