Marianne1983

Forkølet baby

6 indlæg i dette emne

Tror min baby på 2 uger er forkølet. Hvad gør man/I med forkølet baby? Msn kan jo ikke pudse næse på dem.

Og hvad hvis næsen er tilstoppet - vil babyen automatisk trække vejret gennem munden så?

For lidt bange for hvis næsen pludselig er helt tilstoppet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

De skal nok finde ud af at trække vejret gennem munden :kram2 Herhjemme brugte vi saltvandsdråber, det løsnede lidt :) Man kan også få en næsesuger, men der er vist delte meninger om dem. Vi havde aldrig glæde af den og min sp frarådede den (hun mente at den bare ville stimulere til at der blev dannet mere snot). Men for andre er den måske guld værd.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Saltvandsdråber, modermælk i næsen (via pipette), næsesuger (dog ikke ofte), hævet hovedgærde, kold kogt vand, hjælper her :)

Min datter har været forkølet en del gange, blandt andet også da hun var 2 uger, og lad hende sove og finde tryghed hos dig.

Rigtig god bedring. Hvis du er i tvivl om, hvad du må gøre/give, så ring til din SP eller læge :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok tak

Hvor får man saltvandsdråber fra? Apoteket?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok tak

Hvor får man saltvandsdråber fra? Apoteket?

Der kan du i hvert fald købe dem i små pipetter, ja :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har købt sådan en næsespray til babyer med saltvand på apoteket, og det fungerede så fint. Bagefter løb snotten, og man skulle tørre en del af, men til gengæld kunne hun få vejret :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER