Hvorforikke

Hvad er rigtigt, at gøre ?

4 indlæg i dette emne

Hejsa skønne qvinder...

Er nød til at vende mine tanker med jer.

Har en dreng på 21 mdr som går i dagpleje. En dagpleje som har været sød nok... Har haft 3 børn i dagpleje og det er svært ikke at sammenligne dem...

Der har været mange fridage ( ved godt de har dem) men sammen med flere sygedage bliver det bare til meget... Og hver gang skal han et nyt sted hen.

Dagplejen bor i et fint kvarter og igennem lang tid har der været ballade omkring hvor man måtte holde når man aflevere.. ( naboer er ikke tilfredse )

Har i lang tid været lidt øv over det, har meldt ud af vi overvejede at flytte ham...

Jeg syntes han keder sig.... Han er en dreng med stort D

Elsker at lege ude, noget som ikke sker tit da der " altid er en der vil ind"

Han sidder ik og leger med dukker, men det går der meget tid med....

Jeg syntes hun er lige god nok til at fortælle... Min mand kom til skade i efteråret i vores ferie, det vidste de andre forældre en masse om.. ( fordi hun havde fortalt det. Det er ik fordi det er verdens undergang . Men jeg står tilbage og tænker, hvad fortæller hun ellers...

Nå men til sagen...

Jeg overvejer meget om han skal flyttes,

Der er 7 mdr til han skal i børnehave

Hvor af der jo er sommerferie også...

Lige nu er han i gæste dagpleje, hos en dagplejemor vi har haft en storesøster ved, det er skønt...

Men jeg tænker bare, hvor meget skal der til inden han kan blive flyttet...

Snakker vi om 1/3 eller 1/4 hvor han ville kunne skifte, for en måned hvor hun ved han stopper, det kan jeg ikke med..

Åh ved det ik, syntes der er meget i noget der burde være simpelt

Hilsen mig

Som længe har overvejet om jeg skulle trykke tilføj, for der vil være en håndfuld eller to som måske vil vide hvem det er... Kan ikke vende det med så mange i irl for de kender også begge

Og jeg er ikke ude på at stille hende i dårligt lys...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvor længe det tager at flytte et barn, tror jeg afhænger af kommunen og omstændighederne for hvorfor man vil have barnet flyttet.

 

Vores søn blev flyttet fra sin dagpleje lige før han blev 2 år. Dagplejemoderen var også rigtig sød, men der skete ligesom hos jer ikke meget og han blev ikke specielt udfordret. Det der var udslagsgivende for at vi fik ham flyttet, var at han reagerede meget kraftigt på gæstedagplejer og blev skræmt hver gang den alm dagplejer gik på besøg og endnu kraftigere når hun var syg, hvilket hun ofte var, og vi skulel afl ham et nyt sted. Derudover mistede vores dagplejemor hendes voksne søn og blev sygemeldt, en sygemelding ingen vidste hvor længe ville vare.

Vi bad om at få vores søn flytte, jeg mener der gik en 3-4 uger, hvor han var i gæstedagpleje ( pga alm dagplejeres sygemelding). Da pladsen kom så startede han dagen efter.

 

Vi fik plads i en integreret institution hvor han kunne flytte over i børnehave bagefter.

Hvis i vil have jeres søn flyttet, så ville jeg nok overveje noget af det samme, så han ikke skal have for mange skift. Der er jo ikke så mange mdr. alligevel og han skal jo lige nå at falde til og som du selv nævner er der jo sommerferie m.m.

 

De andre ting du nævner med hendes hang til snak, naboerne m.m. lyder lidt irriterende, men jeg synes det vigtigste må være hvordan jeres søn vil tage et skift nu, hvis han så skal skifte igen om 7 mdr. Det ville jeg overveje kraftigt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar..

Jeg syntes det er skide svært...

Det handler ik om jeg ikke syntes mit barn får opmærksomhed, det handler om et behov han har for at blive stimuleret...

Så kan man jo diskutere om drenge på 2 år bør kunne sidde stille en hel formiddag på et lege værelse, min dreng kan ikke...

Her hjemme skal han også i flyverdragt lørdag og søndag og ud og brænde krudt af...

Siden 1/11-13 er har han været passet af 6 dagplejere, sygdom, ferie fridage

Og aldrig den samme... Han har de sidste 2 uger været 3 forskellige steder, noget jeg har skældt ud over..

:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mht skiftende gæste dagpleje så er det jo ikke DPs skyld, så hvis du flytter til en anden DP så ville du risikere det samme gentager sig.

Så hvis du skal skifte ville jeg som mor-i-Bayern foreslå at skifte til en vuggestue (hvis det kan lade sig gøre så i en integreret institution hvor han skal fortsætte i bhv) så han ikke oplever flere skift.

Hvis du er utilfreds så er du utilfreds og så er du nød til at handle på det. Men jeg syntes som JustMe at skift er sidste udvej, problemet er jo så bare at han rykker rundt konstant i forvejen og et skift ville kunne give mere ro!

Prøv at ringe til pladszonen og hør ad hvordan det er med ventetid. Og helt ærligt så syntes jeg st hvis beslutningen er truffet så flytte ham hurtigst muligt, det er bare at trække pinen at vente til 1/4

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER