Barbamama

Helsekost - hvor er det billigst?

42 indlæg i dette emne

Nå der er åbenbart et firma, der er blacklistet af bk :huh Hvis linket heller ikke virker og du er interesseret, kan jeg sende det til dig i en pm. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

SPAM FIRMA har i øvrigt en LCHF basispakke lavet i samarbejde med Jane Faeber. Den synes jeg virker fornuftig, hvis man starter helt fra scratch og gerne vil have nogle af specialvarerne :)

http://www.SPAM FIRMA.dk/lchf-basispakke.html

Jane Faeber har også et forslag til en indkøbsseddel på madbanditten :)

Er det ikke umiddelbart dyrt, eller er jeg hel galt på den?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det ikke umiddelbart dyrt, eller er jeg hel galt på den?

Såvidt jeg lige kan gennemskue sparer man ca 80 kr i forhold til at købe delene enkeltvis, så hvis man kan se nytte i det hele er der da lidt at spare. Men ok, hvis man kan finde tingene enkeltvis billigere andre steder, så ryger fidusen, det kan jeg godt se :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Såvidt jeg lige kan gennemskue sparer man ca 80 kr i forhold til at købe delene enkeltvis, så hvis man kan se nytte i det hele er der da lidt at spare. Men ok, hvis man kan finde tingene enkeltvis billigere andre steder, så ryger fidusen, det kan jeg godt se :blush

;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det ikke umiddelbart dyrt, eller er jeg hel galt på den?

Man skal huske at tage højde for, at produkterne på den side er markant mere LCHF-rigtige end dem man kan købe i alm. butikker, som f.eks. Urtekram. Man bestemmer jo selv hvor striks man vil være, men der ER altså forskel på energifordelingen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man skal huske at tage højde for, at produkterne på den side er markant mere LCHF-rigtige end dem man kan købe i alm. butikker, som f.eks. Urtekram. Man bestemmer jo selv hvor striks man vil være, men der ER altså forskel på energifordelingen :)

Er urtekram LCHF-uvenligt? :unsure (Spurgte hende, der lige har købt både olivenolie og kokosolie fra urtekram :unsure)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er urtekram LCHF-uvenligt? :unsure (Spurgte hende, der lige har købt både olivenolie og kokosolie fra urtekram :unsure)

Nja, tror nu ikke lige der er den store forskel på dem. Men f.eks. kokosmel/fibrene er der 20g kulhydrat i Urtekrams og 9 i den fra Funktionel mad :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nja, tror nu ikke lige der er den store forskel på dem. Men f.eks. kokosmel/fibrene er der 20g kulhydrat i Urtekrams og 9 i den fra Funktionel mad :)

Okay, det havde jeg godt set. :) Pyha, så er jeg mere rolig :) Havde sgisme været bittert at bruge over 100 kr på olie, hvis det alligevel ikke var ordentligt. Men det er øko, jomfru og koldpresset, så jeg tænkte at det måtte være ok (?) :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, det havde jeg godt set. :) Pyha, så er jeg mere rolig :) Havde sgisme været bittert at bruge over 100 kr på olie, hvis det alligevel ikke var ordentligt. Men det er øko, jomfru og koldpresset, så jeg tænkte at det måtte være ok (?) :)

Så længe det er oliven og gerne økologisk, så er det vist fint. Bare man holder sig fra vindruekerne/solsikke/raps (bortset fra koldpresset man undgår at varme op) så er det fjong :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har i lagt mærke til Urtekrams LOW-CARB stempel, der er kommet på nogle af deres produkter?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har i lagt mærke til Urtekrams LOW-CARB stempel, der er kommet på nogle af deres produkter?

Ja. Men det kan man vist ikke bruge til ret meget ift LCHF - det sidder vist også på f.eks bulgur og linser ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så længe det er oliven og gerne økologisk, så er det vist fint. Bare man holder sig fra vindruekerne/solsikke/raps (bortset fra koldpresset man undgår at varme op) så er det fjong :)

Okay godt godt. :) Hvad er der da galt med de olier?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja. Men det kan man vist ikke bruge til ret meget ift LCHF - det sidder vist også på f.eks bulgur og linser ;)

Jeg giver dig helt ret, men lige på kokosmel (det almindelige grove), så er det faktisk det med mindst kulhydrat.

Jeg er FAN af urtekram!

Men helt generelt, vil man tage sin sundhed seriøst, så vender man produktet og læser hvad det indeholder!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis man er hurtig, så er der idag 3 for 2 i Matas' webshop på blandt andet Eskimo og Solaray :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay godt godt. :) Hvad er der da galt med de olier?

De indeholder for meget omega 6. Og så kan de ikke tåle at blive varmet op :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De indeholder for meget omega 6. Og så kan de ikke tåle at blive varmet op :)

Arh ja, omega 6, det er jeg først ved at fatte noget af nu :) Men godt godt. Har pt kun oliven og kokosolie, begge øko og koldpresset. Så tror jeg er godt med :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Arh ja, omega 6, det er jeg først ved at fatte noget af nu :) Men godt godt. Har pt kun oliven og kokosolie, begge øko og koldpresset. Så tror jeg er godt med :)

Jep - det er også de to modeller vi kører ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER