Minmowgli

Næsespray

8 indlæg i dette emne

Er simpelthen blevet SÅ forkølet, er fuldstændig tilstoppes i begge næsebor og har svært at få luft, fik slet ingen søvn i nat :-(

Er der nogen af jer der har fået ok fra jeres læge til at bruge næsespray - selvfølgelig i begrænsede mængder?

Har prøvet saltvandssprayen, men den virker overhovedet ikke..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg bor med en læge ;) og fik "okay" af ham til at tage et pust når jeg skulle sove i 2-3 dage, mens jeg var gravid, da jeg simpelthen ikke kunne få vejret :)

Årsagen til det skal begrænses meget, er at det virker karkontraherende, dvs den får blodkarene i næsen, men også i livmoderen, til at trække sig sammen, dermed vil den nedsætte blodomløbet til livmoderen, hvilket selvfølgelig ikke er så hensigtsmæssigt i graviditeten. Men altså jeg tog et enkelt et par gange, da jeg simpelthen ikke kunne trække vejret gennem næsen. Jeg ville dog begrænse det så meget jeg kunne er nok min konklusion :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar, tror jeg prøver i aften inden jeg skal sove, kan slet ikke lige overskue endnu en nat uden søvn overhovedet, men vil selvfølgelig holde det på er minimum :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ellers virker en dråbe pebermynteolie under næsen også fantastisk godt :) god bedring :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Eller en næseskyller, selvom man godt kan føle sig lidt dum i mens ;) God bedring :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg spurgte på apoteket om dr havde andet end saltvand, og de sagde pænt nej :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Var ved lægen i går og han sagde god for næsespray så længe man bare holder sig til anvisningerne og ikke mere end en uge :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min læge sagde nej til næsespray da jeg spurgte i mandags og sagde at saltvandsspray var løsningen - men det er bare ikke lige så godt... desværre:(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER