Ema

Hvordan går det?

22 indlæg i dette emne

Nu nærmer vores terminer sig jo snart, så tænke jeg ville høre hvordan I andre har det og om I føler jer klar?

Vi har været omkring FG 2 gange i den forløbne uge pga for høj puls på bebs, så vi er ved at være lidt spændt på om vi kommer til at gå tiden ud, også fordi de bliver ved med at være bange for at jeg skal udvikle svangerskabsforgiftning, men ligger hele tiden på grænseværdier, så er indtil videre kun extra observant på symptomer.

Nu her i weekenden har vi med hjælp fra mine forældre fået børneværelset færdigt og vi har fået handlet en del småting til pusleplads osv, så vi begynder at være klar rent praktisk.

Men håber vi altså godt nok at hun bliver derinde et par uger endnu, så vi i det mindste rammer normal fødselsperiode

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvordan opdager de at baby har for høj puls?

 

Her føler jeg mig klar i den forstand, at min krop er træt! Den gider ikke mere nu ;)

Rent praktisk er vi også mere eller mindre klar til babys ankomst. Vi har fået vasket tøjet i den mindste størrelse og ellers står de forskellige ting klar. Vi har ikke som sådan gjort et værelse parat endnu. Det tror jeg først vi tager efter fødsel ;) Jeg overvejer at få pakket en hospitalstaske.. meget snart. Det hele bliver bare så virkeligt, og jeg tror måske ikke at jeg er helt mentalt klar til fødsel alligevel. Det har hele tiden bare ligget så langt væk. Nu er det pludselig lige om lidt ;)   

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er igang med de sidste ting på storesøsters nye værelse, baby overtager det gamle. Vi har jo ikke travlt i den forstand, at baby alligevel skal sove ved mig det første halve års tid. Men det bliver rart at få på plads :)

Mentalt er jeg klar til fødslen, men ikke praktisk :) der er nogle ting jeg gerne vil have ordnet. Lavet færdigretter til fryseren, bagt til barselsbesøg, vasket tøjet og pakket tasken. Men satser da også på at hun bliver derinde nogle uger endnu :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja hvordan ved man det med Forhøjet blodtryk ??

Var til hende JM fredag og hun sagde jeg havde for meget protein i mit tis :/ ....

Jeg synes sådan mentalt er jeg klar .. Men værelse og sådan er noget vi tager stille og roligt .. Noget af tøjet er vasket :) ... Mangler bare senge tøj og lagner til barnevogn og seng ...

Det bliver mærkelig når baby kommer ud , altså hvordan det hele kommer til at gå når man aldrig har prøvet det før

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er igang med de sidste ting på storesøsters nye værelse, baby overtager det gamle. Vi har jo ikke travlt i den forstand, at baby alligevel skal sove ved mig det første halve års tid. Men det bliver rart at få på plads :)

Mentalt er jeg klar til fødslen, men ikke praktisk :) der er nogle ting jeg gerne vil have ordnet. Lavet færdigretter til fryseren, bagt til barselsbesøg, vasket tøjet og pakket tasken. Men satser da også på at hun bliver derinde nogle uger endnu :)

Hvad laver du af færdig retter og hvor meget ??? Er det bare til din frokost eller ?? :) ..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er Frejas puls , altså hjertefrekvens, som er høj og det måler de når de lytter på hjertelyden. Det er også det man måler med ctg.

Den skal normalt ligge på Max 160, men røg af flere omgange op mellem 180-190. Men lægerne på FG vurderede at så længe den kommer ned i normalt leje ind i mellem, så er det ikke noget problem, men skal være meget opmærksom på hvor aktiv hun er og hvordan jeg selv har det og ringe hvis jeg synes noget ikke er som det plejer

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad laver du af færdig retter og hvor meget ??? Er det bare til din frokost eller ?? :) ..

Nej det er aftensmad til hele familien. Alt hvad der fungerer at fryse - tærter, lasagne, kødsovs osv. Så er det nemt for far at "lave mad" de første uger hvor der er en del tilvænning for os allesammen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ih vil også gerne have lavet og bagt lidt retter til fryseren. Overskuddet har bare ikke helt været der. Jeg skulle måske få kigget lidt på det i morgen, pludselig er tiden jo gået ;)

 

Nogle gode forslag til bagværk til barselsbesøg? som kan fryses?

Sidst var jeg indlagt de første 3 dage efter fødsel og fik "overstået" de fleste barselsbesøg der. Jeg har lidt svært ved, at jeg denne gang højst sandsynligt skal have besøg hjemme. De må selvfølgelig gerne komme, jeg er bare ikke til de lange besøg i starten. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ih vil også gerne have lavet og bagt lidt retter til fryseren. Overskuddet har bare ikke helt været der. Jeg skulle måske få kigget lidt på det i morgen, pludselig er tiden jo gået ;)

 

Nogle gode forslag til bagværk til barselsbesøg? som kan fryses?

Sidst var jeg indlagt de første 3 dage efter fødsel og fik "overstået" de fleste barselsbesøg der. Jeg har lidt svært ved, at jeg denne gang højst sandsynligt skal have besøg hjemme. De må selvfølgelig gerne komme, jeg er bare ikke til de lange besøg i starten. 

 

Jeg har det på samme måde, synes det var fantastisk at få "overstået" alle barselsbesøg på 1½ time på hospitalet. Og man VED jo at det er nemmere at blive i længere tid som gæst, når det er i hjemlige omgivelser. Og jeg kan virkelig bare heller ikke overskue at skulle have folk rendende hele tiden. Tror altså at vi laver "besøgstid" herhjemme. Altså noget i retningen af "I er velkomne fredag og søndag mellem 14 og 16" agtigt.

 

Jeg tror jeg bager et hav af kokos/chokolade muffins. De er nemme og portionsanrettet ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har det på samme måde, synes det var fantastisk at få "overstået" alle barselsbesøg på 1½ time på hospitalet. Og man VED jo at det er nemmere at blive i længere tid som gæst, når det er i hjemlige omgivelser. Og jeg kan virkelig bare heller ikke overskue at skulle have folk rendende hele tiden. Tror altså at vi laver "besøgstid" herhjemme. Altså noget i retningen af "I er velkomne fredag og søndag mellem 14 og 16" agtigt.

 

Jeg tror jeg bager et hav af kokos/chokolade muffins. De er nemme og portionsanrettet ;)

Super idé med "besøgstid"! Jeg kender mig selv nok til at vide, at jeg får svært ved at sige fra og sende folk hjem hvis de bliver for længe ;)

Så skal jeg bare finde ud af, hvordan man lige melder klart ud om besøgstid.. men det bliver jo nok mandens job herhjemme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er da bare at sige man ikke orker og man nok skal sige til :) ....

Btw , er der noget mht baby og far der skal registreres inden den bliver født ?? Elle bare baby .... ??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er da bare at sige man ikke orker og man nok skal sige til :) ....

Btw , er der noget mht baby og far der skal registreres inden den bliver født ?? Elle bare baby .... ??

Ja du har helt ret :D men det kan faktisk godt være svært at få sagt ;)

 

Jeg mener ikke der er noget der skal registreres. Da vi fik vores den første var vi ikke gift, så der skulle vi skrive navnet på barnets far på papirerne ved lægen (allerede ved 1. lægebesøg).. og så var det automatisk registreret. Jeg er ikke sikker - men hvis man bor sammen mener jeg også, der automatisk er fællesforældremyndighed :unsure   

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja du har helt ret :D men det kan faktisk godt være svært at få sagt ;)

Jeg mener ikke der er noget der skal registreres. Da vi fik vores den første var vi ikke gift, så der skulle vi skrive navnet på barnets far på papirerne ved lægen (allerede ved 1. lægebesøg).. og så var det automatisk registreret. Jeg er ikke sikker - men hvis man bor sammen mener jeg også, der automatisk er fællesforældremyndighed :unsure

Hihi ja det kan det nok

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også været til foredrag på sygehuset, dog bør vi jo i Sverige, men det var bare 1000 gange bedre end det fødselsforberedelse vi har været til, så håbet det bliver godt for jer også

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også været til foredrag på sygehuset, dog bør vi jo i Sverige, men det var bare 1000 gange bedre end det fødselsforberedelse vi har været til, så håbet det bliver godt for jer også

Det ga mig rigtigt meget synes jeg , synes jeg er mere rolig nu mht når vandet går og de forskellige veer og smerte grader :) ... Så nu må vi se , skal igen til foredrag torsdag omkring amning .. Det bliver også spændene håber jeg !!! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er i ved at være klar

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja jeg synes jeg er ved at være klar nu :loveshower :loveshower :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rent praktisk er der nogen småting, der mangler, men ellers er vi klar.

Jeg er faktisk mere end klar for orker ikke at være gravid længere, så for min skyld måtte hun godt komme nu...

Ved selvfølgelig godt at hun hat bedst af at blive derinde lidt endnu, men orker bare ikke mere lige nu

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rent praktisk er der nogen småting, der mangler, men ellers er vi klar.

Jeg er faktisk mere end klar for orker ikke at være gravid længere, så for min skyld måtte hun godt komme nu...

Ved selvfølgelig godt at hun hat bedst af at blive derinde lidt endnu, men orker bare ikke mere lige nu

Har det fuldstendigt på samme måde !!!

Nu går man bare og venter :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rent praktisk er der nogen småting, der mangler, men ellers er vi klar.

Jeg er faktisk mere end klar for orker ikke at være gravid længere, så for min skyld måtte hun godt komme nu...

Ved selvfølgelig godt at hun hat bedst af at blive derinde lidt endnu, men orker bare ikke mere lige nu

Det samme her! :( nu begynder min krop for alvor at være træt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det samme her! :( nu begynder min krop for alvor at være træt!

Synes jeg kan mærke at mit underliv ligesom udvider sig :/ ... Svært at forklare men det er ømt og der kommer hele tiden knæk lyde når jeg drejer mig ...

Har snart helt styr på baby værelse selvom han ikke kommer til at bruge det lige pt :) men altså med pusle plads og alt det :) ... Der er alligevel en del !!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes jeg kan mærke at mit underliv ligesom udvider sig :/ ... Svært at forklare men det er ømt og der kommer hele tiden knæk lyde når jeg drejer mig ...

Har snart helt styr på baby værelse selvom han ikke kommer til at bruge det lige pt :) men altså med pusle plads og alt det :) ... Der er alligevel en del !!

Ja knæklydene oplever jeg også. Synes faktisk det er ret så ubehageligt.. lidt som om jeg kan mærke det hele rykker på sig dernede, og bliver løsere :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER