Krebsen

Hvad siger/tænker jeres kæreste/mand om fødslen?

13 indlæg i dette emne

Hej piger

Jeg tænker utroligt meget på fødslen i de her dage. Jeg er som sådan ikke i tvivl om at min mand nok skal være der ved fødslen, men i går lavede han lidt sjov med at man som mand sad i venteværelset og røg cigar imens damen lige ordnede arbejdet. Og jeg blev bare så ked af det :-( jeg ved jo godt det bare er pjat, men mine følelser sidder uden på tøjet og jeg tænker og tænker - både på at jeg føler mig sårbar og er bange for at blive forladt, men jeg er også nervøs for selve fødslen og på hvor ondt det kommer til at gøre :(

Puha. Det var godt at få det ud. Jeg må få fortalt ham hvordan jeg har det for tiden.

Hvad synes og siger jeres mænd om fødslen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Her har jeg snakket en del med min mand om det fordi han er meget dårlig til hospitaler.

Tror han har researchet en del selv også, for han havde ret godt styr på hvad der sker under en fødsel.

Vi har også snakket en del om hvad nu hvis situationer, specielt kejsersnit, da jeg var i tvivl om han ville kunne være med ved det. Men han holder stenhårdt på at fir mig og vores lille pige, så kan han godt (her skulle indsættes fantastisk jeg elsker min mand smiley, men er på fra telefonen)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har vi prøvet det en gang før, så vi tager det mere stille og roligt denne gang. Jeg havde en god oplevelse med min fødsel, så jeg tænker faktisk slet ikke så meget over det... i hvert fald ikke endnu. Jeg husker det som, at ja det gjorde ondt, men det var slet ikke så slemt som jeg havde gået og forestillet mig. Jeg blev spurgt få minutter efter min datter var ude, om jeg ville kunne gøre det igen, og til det svarede jeg klart ja :) 

Min mand havde hjemmefra sagt, at han skulle overhovedet ikke klippe navlestrengen! Men det endte med, at han tog hele situationen roligt og klippede da også navlestrengen ;) Så jeg tror egentlig det er mere tanken der er skræmmende, og når man så står midt i det så er det faktisk meget naturligt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også talt lidt om det , jeg er ret skræmt , loge nu tænker jeg at være alene under den fødsels da jeg tænker at det må være det værste syn for en mand at stå der :/ ... Tænker bare om man kommer til at knalde igen efter sådan et syn hihi ...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også talt lidt om det , jeg er ret skræmt , loge nu tænker jeg at være alene under den fødsels da jeg tænker at det må være det værste syn for en mand at stå der :/ ... Tænker bare om man kommer til at knalde igen efter sådan et syn hihi ...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor skal du føde? Det lyder da ærgerligt at der ikke er fødselsforberedelse. Så ville jeg nok finde noget privat fødselsforberedelse eller læse på nettet elller lign. Jeg kan godt lide tanken om at manden har set hvad det er - han kan jo holde sig oppe ved hovedet ;-) men tror du vil blive glad for at have hans støtte under fødslen. :)

Skal føde på Hvidovre og synes indtil videre det er der rene lort .... Altså det jordemoder snak der er ligegyldigt , og der er kun 2 foredrag man kan komme til .. Ja han må holde sig oppe ved hoved , er bare ikke meget for at ligge der og være herre klam og han står der :) ... Men det høre jo med :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også talt lidt om det , jeg er ret skræmt , loge nu tænker jeg at være alene under den fødsels da jeg tænker at det må være det værste syn for en mand at stå der :/ ... Tænker bare om man kommer til at knalde igen efter sådan et syn hihi ... . Men han vil gerne med , jeg er bare så nervøs!! Da der ikke er noget fødsels forberedelse ....

 

Jeg er simpelthen nødt til at anbefale dig "Smertefri Fødsel metoden". Det var virkelig godt for mig at komme til - det giver en god forberedelse og nogle rigtig gode redskaber til at håndtere veerne. Jeg ved ikke hvad jeg skulle ha' gjort uden redskaberne under min fødsel i hvert fald. Det koster, men det er SÅ meget det værd. Hvis du synes kurset er for dyrt kan du jo tage hjemmestudiet - det er billigere. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er simpelthen nødt til at anbefale dig "Smertefri Fødsel metoden". Det var virkelig godt for mig at komme til - det giver en god forberedelse og nogle rigtig gode redskaber til at håndtere veerne. Jeg ved ikke hvad jeg skulle ha' gjort uden redskaberne under min fødsel i hvert fald. Det koster, men det er SÅ meget det værd. Hvis du synes kurset er for dyrt kan du jo tage hjemmestudiet - det er billigere.

Googler jeg det bare eller hvor i landet er det :) hvad koster det da ???

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Googler jeg det bare eller hvor i landet er det :) hvad koster det da ???

 

http://www.smertefrifoedsel.dk

 

Der er vist kurser i hele landet :) Prisen står på hjemmesiden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

http://www.smertefrifoedsel.dk

Der er vist kurser i hele landet :) Prisen står på hjemmesiden :)

Shit de tager 2300 for det !!!! Aldrig i livet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Vi har også talt lidt om det , jeg er ret skræmt , loge nu tænker jeg at være alene under den fødsels da jeg tænker at det må være det værste syn for en mand at stå der :/ ... Tænker bare om man kommer til at knalde igen efter sådan et syn hihi ... . Men han vil gerne med , jeg er bare så nervøs!! Da der ikke er noget fødsels forberedelse ....

Min kæreste er første gangs far, alle hans kammerater som havde et enkelt barn eller ingen sagde.. Lad vær med at kigge ned det ødelægger alt i jeres sexliv.. Jeg har født to gange før så var egentlig ikke så bekymret.. Men han kiggede ned, tror egentlig ikke at han kunne lade vær. Det var meget skræmmende for ham da Charlie kom ud med en elektrode i hovedet som lignede pga fosterfedt at den havde boret sig 2 cm ned i hovedet. Vores sexliv kørte på skinner efter 14 dage. Så lad være med at tænke for mange tanker om det.. Det skal nok gå alt sammen :-) held og lykke med det hele

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER