ki schou

Kan man lave fondant pynt dagen i forvejen

20 indlæg i dette emne

Eller bliver det noget tørt indskrumpet noget?

 

Jeg har tænkt mig at forsøge mig med at pynte en kage med motiver fra pacman til Leo's kommende fødselsdag.

Jeg havde tænkt på at købe fondant i de forskellige farver og så udstikke figurerne, som jeg så vil "lime" på kagen med glasur.

Kagen skalførst bages på dagen men mon man kan lave fondant figurerne på forhånd?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan skal de så opbevares bare i en plastpose?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har aldrig før gjort sådan noget, det vildeste jeg har gjort er at smøre glasur på en kage ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og hvad er forskellen mellem sugarpaste og fondant hvad er nemmest at arbejde med? Går som udgangspunkt ikke ud fra, at figurerne skal spises, det er vigtige at det er nemt at arbejde med fremfor at det smager godt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sukkerstads kan holde sig i evigheder ;)

Du kan sagtens lave dem dagen før. Jeg ville opbevare dem i en frysepose.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Det holder nærmest for evigt, Jeg lavede roserne til vores bryllupskage en uge før :) Jeg bruger bare en Tupperware bøtte, da det helt skal være lufttæt;) men endelig ikke stil det i køleskabet ! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du gerne vil have de skal være til at flytte rundt på eller være lidt hårde i det kan det være en god ide at bruge tyllosepulver i. Og så ville jeg lave det en uge i forvejen og lade stå fremme på køkkenbordet eller lignende. Det gjorde jeg fx med blomsterne på min bryllupskage. Stikker du dem bare ud i alm fondant og i en bøtte vil jeg tro de bliver klistret sammen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ingen idé om jeg vil have dem hårde, de må bare ikke være indskrumpede. Jeg når ikke at lave det før slut på ugen. Min tanke er ikke, at der skal flyttes rundt på dem, jeg stikker dem ud og limer dem på kagen. Lod du dem stå uden at dække dem over Mette?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du vil stikke dem ud og så på kagen så ville jeg næsten gøre det på selve dagen. Eller i hvert fald stikke dem ud og så på bagepapir så de ikke klistrer fast i noget. Nej jeg lagde luge en plastikpose løst henover - eller var det sølvpapir (?!) bare så der ikk kom støv på - men jeg ville også have mine skulle størkne, derfor brugte jeg tyllosepulver - det lyserødt ikke til dine skal :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok jeg satser på at lave dem lørdag altså dagen inden. Jeg har bestilt alt grejet jeg er sgu spændt på om det bliver en succes :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Ja vi vil se!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal nok flashe et billede af kagen - uanset om jeg bliver helt til grin eller ej afhængig af resultatet :bunny

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Taaaadaaaaa

 

Min første kage med andet end glasur på :)

 

post-2-0-91957500-1390213150_thumb.jpg

 

Leo var meget glad for sin pacman kage, så det var vellykket.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wuhuu hvor er den sej :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Hvor er den fin! :yay Tillykke med drengen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak Mette - jeg ved jo godt hvor dygtig du er til at lave kage ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER