louisef

Dags-lure

6 indlæg i dette emne

Jeg har et spørgsmål, som jeg håber alle i kyndige BK-mødre kan hjælpe med:

Hvordan har I gjort med lure i løbet af dagen hos jeres lille baby (Andrea er 8 uger)? Hvordan putter i dem: i deres seng? Barnevogn?

Vi bor i en relativ lille lejlighed uden altan, så jeg synes det er lidt svært at putte hende i barnevogn. Vi bor i stuen, men må ikke have barnevognen i opgangen. Hvis jeg putter hende i barnevognen, skal hun enten stå ude foran hovedindgangen (hvor vi ikke har vinduer ud mod), eller ude foran vores stuevindue (men så skal jeg uden om bygningen for at komme om til hende, vi bor dog i 'enden' af bygningen).

Nogle gode råd?

Hun sover fantatisk i barnevognen når vi går tur, så tænker hun måske ville være glad for at sove i den, men synes det er svært. Især i denne mørke tid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Noah sover alle dagslure (3-4 stk a 45 minutter til 2 timer) i Barnevognen. Det tager let en time at putte i sengen, så den kamp tager vi kun een gang om dagen.

Vi bor i hus, så Barnevognen står i vores indkørsel. Den er dog i kælderplan, så skal ned ad trappen og igennem et stort rum for at komme ud til ham. Det er lidt langt, men det går. De dage han sover dårligt er der dog meeeget langt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Laurits (5 uger) sover, hvor han falder i søvn. Lige nu går vi efter "al søvn er god søvn". Da hans rigtige seng er på første sal, er det kun til natten.

Typisk sover han på sofaen eller i sin barnevogn - der falder han nemlig fint i søvn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da vigga var under 4 ugers sov hun hele dagen i ugen, derefter blev vuggen kun brugt om natten og sov ca fra 1-4 mdr i duniduo enten på sofaen eller i duniduo på vores seng. Nu sover hun for det meste i barnevognen medmindre hun falder i søvn under amning, så plejer jeg st lige hende på vores seng. Tremmesengen blir nemlig kun brugt om natten

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bor også i lejlighed, og når vi gik tur sov simon i barnevogn og ellers har han sovet i tremmeseng, på sofa eller i vores seng. Hvis i alligevel skal flytte dem, efter de er faldet i søvn under amning, så vil jeg anbefale jer at putte dem i deres senge, så de vender sig til at det er der man sover og vågner.

Jeg fortrød i hvertfald at jeg havde lært Simon at sove på sofaen, for da han først begyndte at rulle, var man tvunget til at sidde og holde øje mens han sov...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De første 2 mdr. sov Olivia hvor hun nu engang faldt i søvn :D Men så begyndte jeg konsekvent at putte i tremmesengen. Hun sov SÅ meget bedre i den, og blev helt rolig så snart hun blev lagt deri. Hun er stadig glad for tremmesengen, og vi har aldrig haft en kamp om den. Hun falder altid selv til ro i den, og det virker som om det er hendes ,,helle''. Vi har jo heller ikke mulighed for at stille bv ude, så inden hun tager hendes lange eftermiddagslur har jeg luftet godt ud på værelset. Nogle gange har jeg så puttet hende i bv. i stedet, og gået en lang tur, så hun kunne få noget frisk luft. Uanset hvad, har hun elsket både seng og bv. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER