Guest NinjaMama

10 mdr. og søvn om dagen?

8 indlæg i dette emne

Jer der har babyer på omkring 10 måneder, hvor mange lure sover de om dagen?

Og på hvilke tidspunkter ca. sover de?

 

Der er virkelig kommet rod i Theas søvnrytme :unsure Eller jeg ved ikke om det er fordi, at hun allerede prøver at tilpasse sine lure så hun kun sover 1 lur om dagen? uanset hvad, så fungerer det bare sleeeet ikke for tiden :zzz

Hun vågner ca klokken 8.00-8.30 om morgenen.. så skal hun helst være vågen 3,5 time før hun kan sove middagslur så det bliver ved 11.30-12 tiden hun kommer ud at sove. Vi har haft dage hvor hun er vågnet mellem klokken 5-7, men selv der vil hun først sove ved 11-12 tiden :unsure

De sidste par uger har hun sovet en rigtig god lur på 2-3 timer. Førhen, da hun fik to lure om dagen sov hun MAX 1,5 time, som regel kun 1 time af gangen.

Nå men når hun så vågner igen så er klokken 14-15 og så bliver klokken 17-17.30 før hun kan få en sen eftermiddagslur, og den lur gider hun slet ikke. Hun nægter at sove på det tidspunkt.

Jeg har den seneste uge prøvet at putte hende til nat allerede 18.30, og der falder hun hurtigt og nemt i søvn.. Det tager max 20 minutter, og så sover hun. Men det er liiiige tidligt nok efter min mening.. Og det fungere heller ikke rigtig for Thea, for hun vågner igen ved 20 tiden og er frisk og klar til fest :unsure og så er hun umulig at få til at sove igen før ved 22-22.30 tiden :zzz

Hvordan griber jeg lige det her an? skal jeg støtte op om den rytme hun selv prøver at skabe, eller skal jeg begynde at vække hende tidligere om morgenen så hun kan få sine lure tidligere? :unsure Jeg er bare bange for, at hvis jeg vækker hende tidligere, så vil hun alligevel ikke sove før ved 11 tiden, og så bliver hun overtræt og pylret :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tror hun er ved at være klar til kun én lur. Jeg tror jeg ville putte hende 18:30, det drejer sig måske kun om en periode og så kan i rykke igen til 19:00 - senere er der vel ikke grund til at det er?

 

William (9 måneder og 1 dag) sover:

 

19:00-7:00 med opvågninger

 

9:00-11:00

 

13/13:30 - 15/15:30

 

Nogle dage ligger det hele tidligere fordi han er stået tidligt op, og så slutter eftermiddagsluren kun lidt over 14 og alligevel sover han ikke igen før 19.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror hun er ved at være klar til kun én lur. Jeg tror jeg ville putte hende 18:30, det drejer sig måske kun om en periode og så kan i rykke igen til 19:00 - senere er der vel ikke grund til at det er?

 

William (9 måneder og 1 dag) sover:

 

19:00-7:00 med opvågninger

 

9:00-11:00

 

13/13:30 - 15/15:30

 

Nogle dage ligger det hele tidligere fordi han er stået tidligt op, og så slutter eftermiddagsluren kun lidt over 14 og alligevel sover han ikke igen før 19.

Tak for svar, søde :kram2

 

Jeg tænker også, at hun er ved at være klar til kun at sove en lur.. Og det ville jo også passe bedst, når nu hun skal begynde i dagpleje d. 7/1!

Men det driver mig til vanvid at hun har den der vågen periode om aftenen :numse Det har vi aldrig haft problemer med før :unsure :help

Men forhåbentligt er det bare lige en periode, mens hun vænner sig til kun at sove en lur om dagen!

 

Til det med rødt: det er SÅ irriterende, når hele dagen bliver vendt på hovedet, fordi baby vågner for tidligt! :box Og man er også selv dødtræt, hvis dagen starter alt for tidligt..

Her er Theas sengetid til nat ofte blevet rykket pga. lurerne har lagt for tidligt/for sent.. Hun skal bare have været vågen i x antal timer, før at hun kan sove! :bed

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den der vågne periode. JA tak den har vi også. Og den er så opslidende. William er vågen 1,5 time fra ca. 23-00:30. Så jeg når ikke engang at falde i søvn inden og så kan jeg så være vågen med ham til over midnat. NEJ TAK BLEV DER SAGT!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pixie er 10 mdr på søndag og får stadig 2 lure i løbet af dagen.

Hun sover 20-6.30

8-10

14-16

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noah sov paa det tidspunkt lige efter bogen(babysleepsite.com):

 

Vaagner kl. 7

Formiddagslur kl. 10-12

Eftermiddagslur kl. 14-16

Puttes kl. 19 (sharp! Vi har laenge vaeret meget konsekvente med den tid)

 

Noah ville slet ikke have sen powernap paa et ret meget tidligere tidspunkt, saa den slojfede vi, mener det var omkring de 6-7 mdr. 

 

Staa optiden om morgenen tror jeg vil indrette sig efter de andre tider. Jeg tror bestemt ikke, tiden er inde til kun en lur og dermed risikerer I en overtraet lille Thea. Men hvert barn er jo forskelligt, saa hvis det ER tid for Thea, saa ville jeg putte til lur tidligst kl. 11, ellers bliver dagen meget lang og det med sen powernap virker ikke til at fungere for Thea. Noah ville bare gaa til af traethed i den alder og det ville have paavirket hele dagen og natten. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

PS. vaagenperioden om natten hos os, var ogsaa der omrking 10 mdr. Det viste sig, at det var fordi vi var der... Saa vi stoppede med at "vaere der for ham", altsaa i samme rum. Saa sov vi allesammen, for det meste da. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

anyway vil det nok vaere saadan, at overgangen fra to til en lur ikke er helt mulig uden en del fleksibilitet og dermed "tilbagefald" til gammel rytme. Hos os er der stadig dage i weekenden, hvor det er gammel rytme, der gaelder. Nu er jeg spaendt paa juleferien :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER