Metlux

Hvordan bruger man ægløsningstest?

3 indlæg i dette emne

Hej søde piger :loveshower

 

Til jer som bruger eller har brugt ægløsningstest.

Min kæreste (kommende mand  :wub) og jeg starter projekt BABY :babystol  om et par måneder, og derfor er jeg begyndt på at lære min cyklus af kende, så vi bedre kan ramme plet, når det gælder.

 

Jeg overvejer derfor at forsøge mig med ægløsningstest de næste par måneder, så jeg kan se, om det jeg mærker, er min ægløsning eller ej. Jeg forstår dog ikke helt, hvordan man bruger dem...

 

Tester man hver dag i hele cyklussen, eller starter og slutter man med at teste på en bestemt dag? Og når den så er positiv, hvor længe har man så til at... ja.. få svømmerne sendt af sted?  :cell

 

På forhånd mange tak :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville nok starte omkring dag 9-10 stykker, hvis du har en normal cyklus på 28-30 dage. Og så stopper du jo bare med at teste, når du har haft en positiv test :super

 

Når ÆL-testen er positiv er der ÆL indenfor 24-48 timer, så det er bare med at komme igang :glad 

 

Held og lykke med projektet :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville også starte tidligt i den første cyklus, hvor du vil finde ud af hvilken dag din ÆL ligger - måske allerede 3-5 dage efter mens. 

 

Men det sjove er jo ikke at stå med en positiv ÆL test og SÅ hoppe på lagenerne - det sjove er jo at der er meget større sikkerhed for at ramme ÆL hvis i hanky pankyer hver anden dag fra nogen dage FØR ÆL og så til den med sikkerhed er passeret :) Men derfor kan det jo alligevel være rart at kende cirka tidspunktet i cyklus.

 

Jeg ville så bare bruge de tests som vejledende - og et bevis for at der ER ÆL. Har læst et sted at nogen først får en positiv ÆL test når det faktisk er for sent - altså der skulle de have været på den dagen før - hvis man fx har ÆL om morgenen, men først ser manden om aftenen, så kan vinduet godt nå at være blevet lukket - so to say :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER