Marianne1983

Herpes

7 indlæg i dette emne

Vil høre om der er nogen der ved noget om emnet.

Jeg har et herpesudbrud nu (herpes genitalis) og er i tvivl om j bare skal lade det være eller tage aciclovir actavis tabletter. Ved ikke hvad der er det bedste for fostret?

Og mht fødslen - skal man tage tabletter forebyggende for at undgå udbrud ved fødslen? For hvis man har udbrud kan barnet jo smittes.

??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vil høre om der er nogen der ved noget om emnet.

Jeg har et herpesudbrud nu (herpes genitalis) og er i tvivl om j bare skal lade det være eller tage aciclovir actavis tabletter. Ved ikke hvad der er det bedste for fostret?

Og mht fødslen - skal man tage tabletter forebyggende for at undgå udbrud ved fødslen? For hvis man har udbrud kan barnet jo smittes.

??

 

Det tror jeg du skal snakke med din læge om. Umiddelbart mener jeg ikke at man må tage de tabletter så længe man er gravid. På medicin.dk står der at de må tages, om nødvendigt. Hvad det så betyder ved jeg ikke! Men jeg ville lige vende det med lægen inden du gør noget..!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil høre om der er nogen der ved noget om emnet.

Jeg har et herpesudbrud nu (herpes genitalis) og er i tvivl om j bare skal lade det være eller tage aciclovir actavis tabletter. Ved ikke hvad der er det bedste for fostret?

Og mht fødslen - skal man tage tabletter forebyggende for at undgå udbrud ved fødslen? For hvis man har udbrud kan barnet jo smittes.

??

Jeg havde ikke herpes men streptokokker under min graviditet og jeg fik antibiotika i drop som forebyggende under fødslen. En pose hver 4. Time og skulle helst nå at få den minimum 2 gange. Felix blev ikke smittet.

Men snak med lægen om det og også din jordemor.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det tror jeg du skal snakke med din læge om. Umiddelbart mener jeg ikke at man må tage de tabletter så længe man er gravid. På medicin.dk står der at de må tages, om nødvendigt. Hvad det så betyder ved jeg ikke! Men jeg ville lige vende det med lægen inden du gør noget..!

At de må tages om nødvendigt,betyder at du godt må tage dem i samråd med lægen. Mener også det står på panodil, penicillin osv.. Tror bare det er standard!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At de må tages om nødvendigt,betyder at du godt må tage dem i samråd med lægen. Mener også det står på panodil, penicillin osv.. Tror bare det er standard!

 

Jeg mener bare der plejer at stå at man må tage det i samråd med lægen? Men det er nok ordknepperi.. Under alle omstændigheder ville jeg lige runde lægen, for det er nogle skrappe piller. Får dem selv :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tog dem imens jeg var gravid og jeg tog ikke nogle op til fødslen.. Jeg talte med jm om det (og selvfølgelig lægen da jeg havde det og fik piller) og hun sagde vistnok, at det kun er ved første udbrud, at det er farligt under fødslen. Baby har dannet antistoffer mod det i løbet af graviditeten. Det var mest "i gamle dage" at det var farligt under fødslen..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Snak med din læge om det. Jeg ved, at nogle læger siger det ikke gør noget, mens andre fraråder at gøre det. 

I forhold til herpes ved fødslen skal ikke være bekymret, hvis det ikke er dit første udbrud. 

Læs mere om emnet her på denne blog: 
http://forkoelelsessaar.dk/forkolelsessar-graviditet/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER