skruk

spændt livmoder

6 indlæg i dette emne

Jeg tror, at min livmoder spænder, men hvordan føles det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Er det plukveer mon?

Når min spænder føles den hård og den rejser sig op af maven, og maven slapper af igen efter noget tid, og bliver blød igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det plukveer mon?

Når min spænder føles den hård og den rejser sig op af maven, og maven slapper af igen efter noget tid, og bliver blød igen.

Ja, det er nøjagtig sådan det føles :/ men jeg er jo bare ikke så langt henne, at jeg kan forstå det, men det er kommet rimelig regelmæssigt hele dagen :( er det farligt, tror du?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor mange har du? Og gør de ondt?

Så vidt jeg har forstået er det ret vigtigt de ikke gør ondt.

Og det skal vist også gerne hjælpe at hvile.

Hvor langt er du henne?

Jeg har selv haft mange plukveer fra uge 22, og har stadig en del her i uge 27.

Jeg har derfor henvendt mig på fødegangen akut og blevet undersøgt (fået scannet livmoderhalsens længde).

Det har givet mig tryghed at vide at mine plukveer har været ufarlige / ikke har 'arbejdet'.

Jeg synes måske du skal kontakte din jordemoder eller fødegangen for at få tryghed.

Jordemoderen kan mærke om livmoderhalsen er lang, men det mest præcise er selvfølgelig en scanning ved en læge.

Og når j skriver dette er det ikke fordi jeg tror det er farligt. Jeg synes bare det er bedre at henvende sig een fang for meget end for lidt. Og du skal ikke gå og være bekymret.

Men som sagt har haft plukveer i 4-5 uger nu, og blevet scannet flere gange, og mine plukveer har ikke gjort noget. Og har altså haft mange i timen nogle gange, og også langvarige plukveer.

:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor mange har du? Og gør de ondt?

Så vidt jeg har forstået er det ret vigtigt de ikke gør ondt.

Og det skal vist også gerne hjælpe at hvile.

Hvor langt er du henne?

Jeg har selv haft mange plukveer fra uge 22, og har stadig en del her i uge 27.

Jeg har derfor henvendt mig på fødegangen akut og blevet undersøgt (fået scannet livmoderhalsens længde).

Det har givet mig tryghed at vide at mine plukveer har været ufarlige / ikke har 'arbejdet'.

Jeg synes måske du skal kontakte din jordemoder eller fødegangen for at få tryghed.

Jordemoderen kan mærke om livmoderhalsen er lang, men det mest præcise er selvfølgelig en scanning ved en læge.

Og når j skriver dette er det ikke fordi jeg tror det er farligt. Jeg synes bare det er bedre at henvende sig een fang for meget end for lidt. Og du skal ikke gå og være bekymret.

Men som sagt har haft plukveer i 4-5 uger nu, og blevet scannet flere gange, og mine plukveer har ikke gjort noget. Og har altså haft mange i timen nogle gange, og også langvarige plukveer.

:-)

Jeg er kun 12+5, så ikke særlig langt:/ altså de gør ikke ondt ondt, de er bare ubehagelige. Jeg laver ikke så meget andet end at ligge ned, da jeg også døjer med kvalme og opkastninger, så der kan jeg ikke rigtig skrue på noget :( jeg har I hvert fald haft langt over 20, de kommer rimelig regelmæssigt, altså spænd op og så en afslapning bagefter, de spænder i ca 1 min.

Men fordi jeg ikke er længere henne har jeg jo ikke en jordmor endnu :( vil de også overhovedet gøre noget ved det nu, når jeg ikke er længere henne?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

20 - over hvor lang tid?

Godt de ikke gør ondt.

Har du været til nskkefoldsscanning?

Ved ikke om man vil gøre noget aktivt så tidligt men du kan da i hvert fald blive undersøgt for at se at livmoderhalsen er godt lukket til.

Før uge 20 skal man på gynækologisk afdeling, og du kan få en henvisning fra egen læge dertil. De tager ind akut.

Synes du skal sige at du er meget bekymret.

Og det er altså ikke fordi jeg tror noget er galt.

Som regel går det jo godt når man har passeret de 12 uger og den største abortrisiko er ovre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER