NatC

Gravid og flyrejser/forsikring..

8 indlæg i dette emne

Hej tøser..

Ja nu er jeg jo altså ikke gravid endnu - men man ved jo aldrig hvor hurtigt det går :p

Vi har nemlig planlagt en tur til USA i foråret, men det slog mig at der måske var nogle regler osv jeg ikke lige har styr på.. Er det noget med at man skal fortælle sin forsikring at man rejser ud når man er gravid?

Jeg vil til den tid være i 2. trimester.. (hvis jeg vel at mærke får to streger snart )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det eneste der lige umiddelbart er omkring forsikring er at du ikke må rejse når du er i 8. måned mener jeg det er. Men det er meget forskelligt fra forsikringsselskab til forsikringsselskab. Så jeg ville kontakte dit forsikringsselskab hvad reglerne hos dem er.

 

:goodluck  for 2 streger :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er flyselskaberne der bestemmer grænsen for, hvor langt henne en gravid passager må være. Så det skal I også tjekke omend jeg tror ikke det er noget problem i 2. trimester :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min jordemoder anbefalede mig at kontakte forsikringen for at få oplyst om der var specielle læger eller klinikker de samarbejdede med, så man var sikker på at de dækkede.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og vær opmærksom på at de fleste forsikringsselskaber ikke betegner graviditetsgener som bækkenløsning mv, som akut opstået sygdom og derfor gældende for afbestillingsforsikring, da det er følger af en kendt tilstand...

 

Jeg fløj flere gange i min graviditet sidste gang i uge 30-32, helt uden problemer, var dog mega glad for kompressionsstrømper.

 

Krydser for fingre for at i snart får de 2 II og rigtig god ferie.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for svar  :kiss

Jeg vil snakke med forsikringen snart og høre om de har nogle regler på området.. Gad vide om man kan finde et flyselskabs politik på området inden man køber deres billetter..  :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for svar  :kiss

Jeg vil snakke med forsikringen snart og høre om de har nogle regler på området.. Gad vide om man kan finde et flyselskabs politik på området inden man køber deres billetter..  :chin:

 

Det var da så lidt. Flysekskabernes politik finder du på deres hjemmesider. Hos SAS er det f.eks: Ved graviditet er du velkommen til at rejse med os frem til fire uger før forventet termin. Venter du tvillinger eller flere, er det frem til 12 uger før forventet termin.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var da så lidt. Flysekskabernes politik finder du på deres hjemmesider. Hos SAS er det f.eks: Ved graviditet er du velkommen til at rejse med os frem til fire uger før forventet termin. Venter du tvillinger eller flere, er det frem til 12 uger før forventet termin.

 

Ja jeg fandt faktisk godt lige SAS guidelines.. Så må vi bare lige tjekke inden vi køber billetterne.. :) 

Det virker ikke til at blive noget problem..  :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER