Louisebj

spark

7 indlæg i dette emne

Hej. Jeg er 20+5 idag. Min graviditet har heldigvis forløbet godt indtil videre, og vi venter en dejlig lille pige. Spørgsmålet er.. Jeg mærkede meget tidligt spark fra den lille, tror allerede det var i uge 16 eller 17.. men her den sidste uges tid har sparkende mærkes anderledes, mere som bobler uden at det kilder som det nu gør i starten, er der nogen af jer som har følt at det bliver anderledes ang. spark jo længere hen i graviditeten i kommer?? er bare nysgerrig. Hilsen Louise (:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej Louise

Sparkene ændrer sig helt klart gennem graviditeten. I starten føles det ofte som en ja fornemmelse (bobler der springer eller hvordan man nu skal beskrive det), senere får de jo flere kræfter og kan virkelig sparke igennem (sågar i en grad så man får blå mærker :) og man kan se en lille 'knold' (fod/hånd) skubbe på siden af maven), og til allersidste skulle den mindre plads gøre at det ændrede sig igen. Det sidste har baby her dog ikke læst, hun bakser stadig ivrigt og voldsoy rundt her 2 uger før termin :)

Venlig hilsen Louise

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay. Mine spark føles bare som buler og mærkes mest når jeg ligger om aftenen eller skal tisse. ved ikke om der er en sammenhæng?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er meget almindeligt at de små er mest aktive når du slapper af (typisk om aftenen), de bliver nærmest lullet i søvn af vores bevægelser. Herhjemme tror baby også der er fest, når jeg gene vil sove :)

'Bulerne' kan sagtens være udtryk for at din baby vender sig rundt derinde, så er det en lidt mindre 'spids' fornemmelse end spark godt kan være :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første gang jeg mærkede liv, der var jeg 17+1 i form at små bobler, nu er jeg 19+6 og har den sidste uges tid mærket små bevæglser/spark, som min mand også kan mærke.. i starten var det kun mig der kunne mærke liv :) og jeg mærker specielt liv når jeg ligger og slapper af

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay. Ja det jo meget forskelligt fra person til person hvordan baby spark mærkes.. men det gør mig da lidt roligere når det tydes på intet er galt. Man er jo altid bekymret for de små guldklumper :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ændre sig meget! nu er jeg uge 31+3 i dag og jeg mærkede også liv fra uge 17... det ændre sig hele tiden og bliver kun "værre" hvis man kan sige sådan... jeg mærker primært også kun liv når jeg selv slapper af, man siger jo at når man selv er aktiv så vugger man barnet i søvn :)... men aften inden jeg skal sove eller tidlig morgen er der MEGA mange spark, så jeg vågner af det da hele min mave nærmest hopper... Venter en dreng, og hans far har været prof. tennis spiller så det sikkert der han har sin styrke fra hi hi

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER