Susanne

Tumling med selektiv sult

28 indlæg i dette emne

En lille opdatering:

Vi har haft rugbrød på bordet de sidste 3 aftner og det fungerer virkelig godt! Hun har spist 1/4-1/2 stykke rugbrød hver aften siden det kom på og hun bliver glad når hun får øje på det, men spiser også af det andet på bordet. Søren og jeg slapper meget mere af og det påvirker med det samme, så det var helt sikkert den rigtige løsning for os :yay

 

Tusind tusind tak for input og sparring, piger :kiss :lovebk

 

Dejligt at læse :glad

 

Og fedt, at hun OGSÅ spiser af det andet mad.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Super, at det kører bedre nu, og synes, I har fået mange gode indspark.

 

Vi oplevede også nogle gange, da de var helt små, at fordi de fik varm mad i vuggestuen hver dag, undtagen mandag, kunne det en gang imellem blive for meget med varm mad og være en befrielse at få rugbrød/noget lunt i stedet. Jeg tjekkede også lige en gang imellem menuen i vuggestuen, så vi ikke serverede det samme derhjemme den aften.

Vores drenge er virkelig til varm mad, så her har det omvendt været svært at få rugbrød i dem, men ja, nogle børn er mest til kold/varm, og det kan man måske glemme, når man typisk laver varm aftensmad.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åha, hvor er jeg dog træt af at have et barn, der har det fint med at sulte!!! :prik :(

Grundet mange forskellige ting, var Anna virkelig træt i dag. Mens aftensmaden blev færdig, fik hun hvad der svarer til et kvart æble og to stænger agurk og jeg vidste bare, at hun var sulten! Vi fik flæskesteg med råstegte jordskokker og sovs og jeg vil vædde med, at Anna faktisk godt kunne lide det, men hun spiste 2 små stykker flæskesteg (uden at dyppe i sovsen, hvilket hun ellers elsker) og et lille bitte stykke jordskok og så ville hun gerne ned. Hun var tydeligt lidt hyper og ikke helt sig selv og kunne ikke engang rumme at sidde sammen med os - hun plejer ellers gerne at sidde længe!

Efter lidt vurdering af situationen og vores muligheder, endte vi med at spørge om hun ville have et stykke rugbrød - det ville hun gerne og så sad hun på sin stol og spiste en hel skive rugbrød med spegepølse og æg og drak et stort glas mælk :o Så jeg havde ret - hun VAR sulten!! Men når hun er så træt og det ikke lige er mad hun er 110% tryg ved, så vil hun hellere sulte. Og det GÅR bare ikke, altså! Så vågner hun for tidligt i morgen og er MEGA sur (og så er det en kamp, at få morgenmad i hende!) og er træt resten af dagen og kan/vil ikke spise noget og så er rouletten startet :(

Søren er træt af, at hun får rugbrød - han synes vi så ligeså godt bare kan spise rugbrød allesammen hver dag, for så skal hun jo sidde og spise rugbrød 3 dage om ugen. Han bliver totalt Rasmus modsat og vældig ukonstruktiv! <_<

Jeg har det sådan, at så længe det kun er rugbrød hun bliver tilbudt i stedet, så må det være det vi gør, når vi nu har et barn der hellere sulter end spiser noget hun ikke liiiige har lyst til og/eller kan overskue. På et eller andet tidspunkt må det vel holde op. Eller hvad? :unsure Han mener vi laver den største kræsenpind på den måde. Jeg ved ikke hvad jeg mener om det.

Hvad havde I gjort? Spiser Jeres børn altid hvad der bliver serveret og hvad nu hvis ikke de gør? Laver I særlig mad til dem? Er Jeres børn kræsne?

:help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER