Guest

Hvordan takler I omstilling til vintertid?

21 indlæg i dette emne

Ja overskriften siger lidt sig selv.

Nu er da 10 dage til uret skal stilles tilbage og jeg frygter lidt hvordan C vil takle det, da hun jo er noget mere bevist nu end sidste gang vi skruede på tiden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi tager det som det kommer, ligesom vi har gjort det de andre gange. Mindes ikke at Noah har vaeret vildt paavirket af det... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi tager det som det kommer, ligesom vi har gjort det de andre gange. Mindes ikke at Noah har vaeret vildt paavirket af det... :)

 

:ditto

 

Sophia sover godt, så det er jeg ikke så bekymret for - det er heldigvis fra lørdag til søndag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi tager det som det kommer, ligesom vi har gjort det de andre gange. Mindes ikke at Noah har vaeret vildt paavirket af det... :)

:ditto Og så håber vi, at vi ikke skal alt for tidlig op :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sidst var Silke Elia ret påvirket, men hun sover generelt også bare dårligt. Lige nu har vi en tiger på besøg så søvnen er i forvejen en by i Rusland, så jeg tager det som det kommer, og forbereder mig på det kan tage uger før rytmen er rettet ind igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min veninde plejer at starte en uge i forvejen og ændre sengetiden med 15 min hver 2. dag så det går op. Jeg plejer ikke at gøre noget særligt, jeg syns det under alle omstændigheder lige tager 2-3 dage at vænne sig til ny tid. Jeg går stærkt ind for afskaffelse af sommer/vintertid men det skal der jo mange til at beslutte når hele europa er gået med i klubben.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min veninde plejer at starte en uge i forvejen og ændre sengetiden med 15 min hver 2. dag så det går op. Jeg plejer ikke at gøre noget særligt, jeg syns det under alle omstændigheder lige tager 2-3 dage at vænne sig til ny tid. Jeg går stærkt ind for afskaffelse af sommer/vintertid men det skal der jo mange til at beslutte når hele europa er gået med i klubben.

Hoert  :ditto Det er en gammeldags handling at flytte rundt paa tider!

 

Det tager tid for mig, saa hvis det tager tid for Noah, saa giver det god mening. Haaber da nu ikke, at vi skal megatidligt op af den grund, men saa maa vi jo bare gaa det tidligere i seng :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er allerede igang med at presse Zoey om morgenen. Her er det morgen når kl er 6. Men er ved at have hende rykket til 6:30.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er allerede igang med at presse Zoey om morgenen. Her er det morgen når kl er 6. Men er ved at have hende rykket til 6:30.

hvordan gør du det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hvordan gør du det?

Når kl er før 6 ( normalt ) og Zoey vågner. Så er det shh. Og mega kedeligt i mørket til kl er 6. Det gør hun lægger sig ned og sover videre ( efter nogle gange jeg har holdt fast selvfølgelig ) nu er det indtil 6:30 jeg gør det. Så hun er begyndt først at vågne 6:30

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg regner umiddelbart ikke med det bliver det store problem.

Vi vil nok rykke hvornår hun bliver lagt i seng, så plejer hun at sove længere. Hvis det imod forventning ikke er nok, så vil jeg gøre alla Gittepit og ligge hende ned i seng igen, muligivs ligge mig hos hende på en madras vi har til Sebastian på hendes værele,  indtil det iforhold til vores hverdag er ok at står op tidligst ved 7 tiden. Det plejer at gøre det og det plejer kun at være 1 morgen der skal til, så er hun rykket.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi gør ikke noget bestemt. Vi tager det som det kommer. Jeg synes ikke Ronja plejer at være vildt påvirket.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi gør ingenting :) Johan sover dårligt i forvejen..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi gør ingenting :) Johan sover dårligt i forvejen..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når kl er før 6 ( normalt ) og Zoey vågner. Så er det shh. Og mega kedeligt i mørket til kl er 6. Det gør hun lægger sig ned og sover videre ( efter nogle gange jeg har holdt fast selvfølgelig ) nu er det indtil 6:30 jeg gør det. Så hun er begyndt først at vågne 6:30

Det skal sq prøves!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor fantastisk. havde helt glemt det... Camille har rykket sin sengetid, så hun går i seng mellem kl 20 og 21, i stedet for 19 og 20.. Men hvis uret skal sættes tilbage, passer det jo perfekt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det skal sq prøves!

Vi er glade for det. For det er sjældent hun vågner før 6. Det har selvfølgelig kostet et par gange hvor jeg har siddet ved hende fra 5-6. Men det var i mørket og uden snak ( kedelig mor ) så det kunne godt være hun ikke sov. Men hun lærte vi ikke står op før 6. Og det nyder vi godt af nu :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er glade for det. For det er sjældent hun vågner før 6. Det har selvfølgelig kostet et par gange hvor jeg har siddet ved hende fra 5-6. Men det var i mørket og uden snak ( kedelig mor ) så det kunne godt være hun ikke sov. Men hun lærte vi ikke står op før 6. Og det nyder vi godt af nu :-)

Her er det ikke noget problem nu... Hun sover til mellem 6 og 6.30... Men det skulle helst ikke blive til mellem 5 og 5.30 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi trækker tiden om aftenen lige nu går hun i seng kl 19.40-20 så rykker vi det "bare" til kl 20 de næste par dage, så 20.15 og når uret så skrues på jamen så passer det med 19.30 og så passer vi det ind derfra. Min erfaring siger at det er aftenen og ikke morgenen der er afgørende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi gør ingenting, Silas har slet ikke været påvirket de andre gange, så forventer heller ikke bøvl denne gang.... :)  og kommer der bøvl, så må vi jo tage den derfra :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Normalt skal vi op kl. 6 i hverdagene, nogle dage skal Liv vækkes, andre gange ikke (torsdag vågnede hun f.eks. 5.30 og gad ikke sove mere), så jeg tror ikke, det bliver noget problem, når vi går over til normal tid (ikke vintertid  ;) ). Måske er der nogle dage, hun kommer til at vågne kl. lort, men håber hurtigt det bliver kørt ind i gammel rytme, når lurene i dagtimerne i dagplejen ligger på faste klokkeslet som de plejer, så gør puttetiden om aftenen det nok også, håber jeg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER