Guest LouiseB

Igangsætning før termin, din erfaring?

4 indlæg i dette emne

Jeg har født to børn:

Max: spontan fødsel 41+2

Theo: igangsætning med stikpille 40+5

Nu er jeg gravid med med lillesøster, jeg vil blive sat igang før tid pga komplikationer med mig, Wilma har det godt derinde trives og er idag blevet scannet til ca 3000 gram, 35+5. Min JM ville sende en henvisning til fødselslægen idag vedrørende igangsætning, indenfor de næste 2-3 uger.

Hvad er din erfaring med igangsætning før termin?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg blev sat igang uge 39+0 med min søn, pga komplikationer hos mig. Det var ikke et fantastisk forløb. Han var min første, så måske det gør en forskel.

Jeg blev sat igang mandag med en stikpille og der skete nul og niks.

Tirsdag fik jeg igen lagt stikpille morgen og aften, det begyndte at nive lidt.

Onsdag morgen fik jeg lagt endnu en stikpille og fik foretaget en hindeløsning. Så kom der endelig lidt mere gang i det og jeg begyndte at miste slimprop og andre lækkerier ;)

Onsdag aften kl. 20.00 tog de vandet og veerne begyndte hurtigt at komme.

Jeg fik vedrop under en stor del af fødslen.

Da jeg var ca 6 cm udvidet begyndte jeg, at få presseveer, dette pga Sebastian sad skævt i bækkenet. Jeg skulle forsøge at vende ham, så blev lagt i forskellige stillinger og det eneste det resulterede i var at han lagde sig forkert i den anden side. Efterhånden blev jeg fuldt udvidet, men han var stjernekigger og sad stadig skævt.

Det kom på konference om jeg skulle have kejsersnit. Man besluttede sig at se tiden an 1 time. Først besluttede jm, at give mig pause og jeg fik et eller ande der gjorde jeg ikke kunne mærke presseveerne og 2 min efter besluttede de sig at forsøge om han ville komme ned og så evt blive taget med sugekop.

Jeg fik ham presset ned og man kunne se håret, men han svuppede op igen. Jm sagde senere til mig, at de var en umulig opgave.

Sebastian begyndte at reagere med hjerterytmen. Så man besluttede sig for kejsersnit og torsdag kl. 16.22 kom Sebastian til verden ved akut kejsersnit.

Om han lagde sig forkert og det endte med aks pga igangsætningen ved jeg ikke, men jeg har en fornemmelse af at det kan have spillet ind.

Held og lykke, jeg håber du får en bedre igangsætning end mig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker at det vel har meget tilfælles med igangsætning efter termin, men at du måske kan forvente at det kan tage lidt længere at få kroppen til at "gå i gang", så du kan risikere der går 1-3 dage fra man begynder at sætte igang til det lykkes. Jeg ved bare at det generelt går lettere at sætte flergangsfødende igang. Jeg havde en rigtig god fødsel efter igangsættelse her 4. gang, det var 40+5 men jeg var helt lukket da de startede, jeg fik vefremkaldende piller om morgenen, om eftermiddagen ku de lave hindeløsning og jeg fik piller igen, og om aftnen ku de akkurat ta vandet, og så fik jeg ellers veer og fødte på knap 2 timer.

Håber det går godt og nemt for dig :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev sat igang ved barn 1 og 2.

Barn 1 blev sat igang 10 dage over. De kunne tage vandet med det samme, fik ve-drop og sad med min datter 5 timer efter.

Barn 2 blev sat igang 21 dage før. Startede med ve-drop. 1 time efter kunne de tage vandet. Gik en smut til nærmeste Brugs og fødte da jeg kom tilbage. Ialt 1½ time.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER