Betty87

Lagen spørgsmål for dummies ;)

13 indlæg i dette emne

Altså nu er jeg jo i den heldige situation at jeg har fået lidt forskud på ammehjerne - eller også er jeg bare dum :wacko , men altså.. Jeg skal have købt lagener til barnevognen og tremmesengen.. Og så tænker jeg umiddelbart - det er da ikke så svært og ender med at stå på børneværelset og tænke "jeg bliver en dårlig mor - kan ikke engang finde ud af hvilke lagner jeg skal købe!!!" :boo

Nu er jeg så kommet lidt ovenpå igen og kan grine af mine hormonudflip - godt manden var på arbejde ;)

Nå men jeg har 3 lagner, som vil passe til liften og vuggen - er det ikke nok?

Altså et til hver og et ekstra i tilfælde af uheld.. Jeg har desuden både vaskemaskine og tørretumbler, så tænker det nok skal gå!!

Lagnerne er bare helt klassisk hvide og ingen elastik eller stræk og kan bare foldes under madrassen - det som er for stort!

Ville i købe vådliggerlagen eller en rullemadras til lift/vugge?

Til barnevognen (Emmaljunga Big star supreme) og tremmesengen (Sebra Kili) er jeg ret så lost!

Så vidt jeg kan se på nettet er barnevognens liggemål 97x36 og tremmesengens mål, når den ikke er trukket ud er 70x110.

Så tænkte jeg jo at jeg ville tjekke Bilka og Jysk, for at tjekke priser/størrelser og her er hvad jeg er fundet frem til:

Jysk:

jerseylagen 60x120x15 - til ca. 70 kr

Jerseylagen 40x95x10 - til ca. 50 kr (umiddelbart tænker jeg barnevogn - men den er jo 97??)

alm lagen 100x140 - til ca. 50 kr

Bilka:

70x140 - til ca. 50 kr - Er denne ikke den eneste løsning til Kili Sengen??

100x160 - til ca. 70 kr

Jersey stræklagen 40x95 - til ca. 50 kr (umiddelbart tænker jeg barnevogn - men den er jo 97??)

Jersey stræklagen 65x130 - til ca 60 kr

Ville i købe vådliggerlagen/rullemadras til barnevognen og tremmesengen? For at beskytte madrassen - her tænker jeg nok faktisk mest på madrassen til Sebra Kili sengen, som jo er i specialmål og derfor lidt dyrere!!

Det skal lige siges, at jeg ikke vil bruge flere 100 kr på et lagen og derfor jeg tjekker Bilka og Jysk!

Og ellers til jer, som har Sebra Kili tremmesengen og Emmaljunga Big Star Supreme - hvad har i gjort?

Sorry for dumme spørgsmål - men jeg har altså lært at de findes ikke :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hehe, ja nogle gange er sådan nogle ting bare svære.

Vi har lift og vugge og Big Star suprime og der i passer de små stræklagner du kan købe i Ønskebørn og babysam i hvert fald. 3 har hele tiden været rigeligt, 1 i vuggen og 1 i lift/barnevogn og 1 i reserve. Der er altid 3 på tilbud i Ønskebørn.

Vi har også Sebra Kili sengen og deri passer de store stræklagner (når sengen er kort, dvs ikke junior) købt i Ønskebørn eller babysam. Vi har 3.

Begge lagner kan helt sikkert købes flere steder, men det har jeg ikke set efter.

Vi har købt vådligger lagen i stof og stil, det er billigt og virker. Du klipper det bare til og behøver ikke at sy.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har vist også 3 lagener - et til barnevogn og et til sengen og så et i reserve - det vil jeg mene er nok, vi har kun haft ét uheld på 2,5 måned hvor der kom lidt tis på lagenet og der nåede vi at vaske og tørre det samme dag så fik ikke engang brugt reserve lagenet. har både vådunderlag i seng og i barnevogn - orker ikke våde madrasser :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe, ja nogle gange er sådan nogle ting bare svære.

Vi har lift og vugge og Big Star suprime og der i passer de små stræklagner du kan købe i Ønskebørn og babysam i hvert fald. 3 har hele tiden været rigeligt, 1 i vuggen og 1 i lift/barnevogn og 1 i reserve. Der er altid 3 på tilbud i Ønskebørn.

Vi har også Sebra Kili sengen og deri passer de store stræklagner (når sengen er kort, dvs ikke junior) købt i Ønskebørn eller babysam. Vi har 3.

Begge lagner kan helt sikkert købes flere steder, men det har jeg ikke set efter.

Vi har købt vådligger lagen i stof og stil, det er billigt og virker. Du klipper det bare til og behøver ikke at sy.

Så du kan bruge samme størrelse i liften, som du kan i selve barnevognskassen? 3 for 100 kr - lyder ihvertfald som en god pris i mine ører :yay TAK! Det tror jeg da lige jeg skal ud at kigge på imorgen - skønt med en undskyldning for at gå i babybutikker :wub

De store til Sebra sengen er det dem der hedder 70x140??

Vi har vist også 3 lagener - et til barnevogn og et til sengen og så et i reserve - det vil jeg mene er nok, vi har kun haft ét uheld på 2,5 måned hvor der kom lidt tis på lagenet og der nåede vi at vaske og tørre det samme dag så fik ikke engang brugt reserve lagenet. har både vådunderlag i seng og i barnevogn - orker ikke våde madrasser :rolleyes

Så lyder min overbevisning omkring antal, da ikke helt ude i hegnet og bliver det bøvl, så ved jeg jo hvad størrelse og hvor jeg kan købe dem - så må man jo handle flere hvis det ikke er nok ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så du kan bruge samme størrelse i liften, som du kan i selve barnevognskassen? 3 for 100 kr - lyder ihvertfald som en god pris i mine ører :yay TAK! Det tror jeg da lige jeg skal ud at kigge på imorgen - skønt med en undskyldning for at gå i babybutikker :wub

De store til Sebra sengen er det dem der hedder 70x140??

Ja det er lige præcis dem på 70*140, der er ikke lavet noget præcis til den seng, men det ligger super fint på det i den størrelse, så intet problem der, selvom sengen jo har nogle tossede mål. Og ja lift, vugge og barnevogn bruger samme størrelse. Det er lidt stort til liften, men elastikken klarer det fint (og så er der lidt folder under, men altså SLET ikke noget problem). Det passer PERFEKT til barnevognsmadressen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen så kan jeg jo bruge de lagner jeg har til vugge og lift til barnevognen også!! Dvs jeg kun skal ud og have til sengen!

Og der tænker jeg at jeg køber 3 af dem som måler 70x140!!

Og så triller jeg forbi stof og stil efter vådligerlagen, som man bare kan klippe til uden at skulle sy - hvor er det altså smart!

Synes i jeg skal købe vådliggerlagen til alle 4 sovesteder - barnevogn, lift, vugge og tremmeseng? Eller burde man genbruge den fra liften til barnevognen også!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har 2 lagner til liften som han indtil for nyligt har brugt som seng og jeg ville egntlig gerne have haft 3. Skifter dem dorholdsvis tit, men får ikke vasket hvidt hele tiden og hvis der så af en eller anden grund er uheld så har jeg ikke et ekstra. Men i babysam har de også et fast tilbud med 3 for et eller andet...

Jeg har tissunderlag i åde lift og i seng, det ville jeg ikke undvære. Vores er bare købt i babysam, ikke det store udgift synes jeg. Og jeg ville minimum have 2 lagner til sengen også, vi har de store stræk fra babysam og vi har jo også kili sengen.

God shopping :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Århh så ville bilen fanme ikke starte i dag! Nå men hvad vi ikke når i dag, det når vi nok imorgen så :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du skal i hvert fald ikke koebe vaadligger i IKEA - det kan de ikke aande i, synes jeg. Har tilgengaeld hoert godt om Jysk's, som kan klippes i.

Vi har 3 liftlagener, 2 barnevognslagener og 3 sengelagener. Jeg har ikke vaadliggerlagen i nogen af dem, men i tremmesengen har jeg rullemadras. Det er mere for sundt sengemiljoes skyld, at jeg har det, men er godt ved uheld - nemt at vaske, toerrer hurtigt og saa er sengen frisk igen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er der købt lagner... Mange tak for hjælpen piger :lovebk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hihi, sikke en sød tråd :kram Nu kan jeg se du har købt, men ellers har de rigtig gode lagner i babysam, som ikke er særlig dyre :) Jeg havde kun et lagn til liften - Jeg brugte bare dem til barnevognen, og sørgede for overfladen var glat :) Udover det, havde vi altid en stofble til at lægge under hendes hoved, så kunne man skifte den hvis hun lige spyttede :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Yes, det med stofble brugte vi ogsaa, eller er det en glimrende maade at faa brugt hovedpudebetraekket paa - udover madrassen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Yes, det med stofble brugte vi ogsaa, eller er det en glimrende maade at faa brugt hovedpudebetraekket paa - udover madrassen :)

^Ja, vi brugte også hovedpudebetrækket først :D Eller, som regel gemte jeg det, og lagde det på sådan "hvis vi var ude".. :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER