MamatilJ&M

Hvordan lærer jeg Marius at spise selv?

41 indlæg i dette emne

Vi er nu gået i gang med svineriet herhjemme :lolhit hun får da smagt på det hele (og hendes øre, hår, mave, ben, og fødder skal da også smage :lol ) Indtil videre har jeg nået at redde tallerknen et par gange, og det går allerede bedre med ikke at smide den på gulvet :lovebk :lovebk :lovebk :lovebk :lovebk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det lader til at det er en meget relevant tråd jeg fik oprettet :) :goodluck til jer andre også med at få de små til at spise selv. Skriv gerne hvordan der går. Er selv lidt træt af vi ikke fik startet noget før, men mon ikke han lærer det ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lader til at det er en meget relevant tråd jeg fik oprettet :) :goodluck til jer andre også med at få de små til at spise selv. Skriv gerne hvordan der går. Er selv lidt træt af vi ikke fik startet noget før, men mon ikke han lærer det ;)

Hihi, håber ikke at det gør noget at jeg skrev omkring Ayah? :blush hun er 9 mdr om et par dage, så det er rart at vi starter nu med det. Tror det er en god alder :D hehe

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har altid selv ladet Felix sidde og spise med en gaffel/ske selv og så selv have haft en og fylde op med :)

De skal nok få det lært :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillægs spørgsmål til det her:

Mie har ikke en ordentlig gaffel der passer til hendes hånd - hvilken kan i anbefale? Gerne en der er rimelig billig så jeg kan købe 2.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Caroline har bestik fra zebra - det passer hendes små hænder godt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har lidt forskelligt og jeg er stadig ikke overbevist.

Avent har jeg lige koebt, saa det er paa proeve, men ellers tror jeg, at vi skal have et med ultrakort skaft og rundt at holde om - enten toddler-bestikket eller det fra Nuby:

http://www.babygear.dk/barnet-spiser/spise/bestik/startsaet-baby-bestik-nuby.html

http://olisan.dk/legetoej-701/daabsgaver-43/50-300-84/toddler-baby-bestik-groen-3358.html

Og kopper med hanke i hver side....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Caroline har bestik fra zebra - det passer hendes små hænder godt

Vi har lidt forskelligt og jeg er stadig ikke overbevist.

Avent har jeg lige koebt, saa det er paa proeve, men ellers tror jeg, at vi skal have et med ultrakort skaft og rundt at holde om - enten toddler-bestikket eller det fra Nuby:

http://www.babygear.dk/barnet-spiser/spise/bestik/startsaet-baby-bestik-nuby.html

http://olisan.dk/legetoej-701/daabsgaver-43/50-300-84/toddler-baby-bestik-groen-3358.html

Og kopper med hanke i hver side....

Tak - jeg "stjæler" bilen i næste uge og shopper service og bestik.

Vi prøvede med havre grød i dag det gik bare SÅ fint, jeg puttede godt nok grøden på skeen men hun afleverede sødt skeen når den var klar til mere. Tilgengæld gik tallerken eventyret af det var bare ikke lige dagen for det :rolleyes

Drikke af kop var lidt en blandet fornøjelse men al begyndelse er svær og så må jeg få fat i en kop med hanke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillægs spørgsmål til det her:

Mie har ikke en ordentlig gaffel der passer til hendes hånd - hvilken kan i anbefale? Gerne en der er rimelig billig så jeg kan købe 2.

Jeg er ret glad for IKEAs plastikbestik (det kulørte, som også fåes i kopper, tallerkener, skåle osv. til næsten ingen penge). Jeg har det meget godt med at det er plastik, så der ikke er den store risiko for at de stikker sig :-). Synes også de har et fint greb.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her går det så godt med Marius spiser selv :yay Altså med fingrene :) Han får lidt på tallerkenen af gangen og er så god til at lade den stå. Og skubber den selv væk når han ikke vil mere. Så det er gået over alt forventning :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mht bestik. Så kan Zoey ikke få maden til at sidde ordentligt fast på plastikgafler. Så prøvedes med en lille sølvgaffel hun fik i dåbsgave og det er perfekt :-)

Vi er hen over sommeren gået all in på at spise selv med ske. For det er noget nemmere når det er varmt nok til at hun kan sidde kun i ble :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her går det så godt med Marius spiser selv :yay Altså med fingrene :) Han får lidt på tallerkenen af gangen og er så god til at lade den stå. Og skubber den selv væk når han ikke vil mere. Så det er gået over alt forventning :yay

Fedt :-) :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her går det så godt med Marius spiser selv :yay Altså med fingrene :) Han får lidt på tallerkenen af gangen og er så god til at lade den stå. Og skubber den selv væk når han ikke vil mere. Så det er gået over alt forventning :yay

Jeg vil også lige sige at det går fint med bestik spisningen - hun gider ikke drikke af kop men har heller ikke fundet en med håndtag. Tallerken går fint i 10-15 min derefter er den ALT for sjov at lege med :P men vi øver og øver ingen bliver mester uden timevis af træning :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil også lige sige at det går fint med bestik spisningen - hun gider ikke drikke af kop men har heller ikke fundet en med håndtag. Tallerken går fint i 10-15 min derefter er den ALT for sjov at lege med :P men vi øver og øver ingen bliver mester uden timevis af træning :P

Nej det er jo det. Øvelse gør mester :) Hvis vi giver Marius en gaffel eller en ske kører han den rundt i tallerkenen, men tror bestemt det er første skridt mod at lære at samle maden op selv (og lidt leg :P )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej det er jo det. Øvelse gør mester :) Hvis vi giver Marius en gaffel eller en ske kører han den rundt i tallerkenen, men tror bestemt det er første skridt mod at lære at samle maden op selv (og lidt leg :P )

Det er jeg helt sikker på det er.

Jeg fandt 2 vippe kopper og en drikke flaske med et slags suttehoved hvilket har tesulteret i at hun i går og i dag har drukket dobbelt så meget som hun plejer, og hun har SELV styret det. De n der drikke dunk er et hit :P

Så syntes da vi gør fremskridt :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fulgt lidt med fra sidelinien, og det er rart at læse, at andre også bøvler med tallerkner på gulvet osv. ;)

Liv kan ikke "administere" mere end ét stykke mad af gangen, for så smider hun det på gulvet. Det samme hvis vi kommer til at tilbyde hende et nyt stykke, mens hun stadig har noget i munden. Så spytter hun det ud for at få det nye stykke a050.gif :D Tallerkenen ryger også på gulvet, hvis hun får lov til at få fat i den, så derfor har hun ikke fået den indenfor rækkevidde.

Men inspireret lidt af jeres indlæg, besluttede jeg,at prøve, for hun skal jo lære det :) Så til frokost fik hun en tallerken foran hende, hvor der blev lagt nogle få stykker mad på af gangen sanmt et stykke på gaflen, som jeg også lagde på tallerkenen. Og hun var altså noget dygtigere end jeg lige havde forventet. Hun kunne sagtens finde ud af at tage ét stykke af gangen med fingrene uden at smide det på jorden (vi sad på terrassen), og gaflen kom helt korrekt ind i munden (selvom hun ellers tit har puttet den forkerte ende i munden) så var ret imponeret :glad Det var først til sidst, da hun var ved at være mæt, at tallerkenen var sjovere end maden, men det er jo også helt ok. Til aften prøvede vi igen, og med samme resultat :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER