Mette

Udskrabning?

5 indlæg i dette emne

Jeg har en rest moderkage siddende i livmoderen efter fødslen. De forsøgte i går at fjerne den medicinsk med cytotec men indtil videre har jeg ikke reageret på det :( de overvejer derfor udskrabning men vil vente da jeg bristede meget under fødslen og stadig er fuld af sting over alt.

Nu er jeg dog lidt nervøs over hvor ondt det mon gør når jeg nu er så øm dernede i forvejen. Så jer der har fået en udskrabning før, hvor ondt gør det? Og fik i nogen former for bedøvelse?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej Mette

Føler virkelig med dig efter den hårde fødsel! Håber snart du er ovenpå igen!

Jeg fik en udskrabning sidste sommer efter MA. Jeg fik cytotec for at blødgøre livmodermunden og blev ret hurtigt derefter kørt ned på OP. Så vidt jeg ved foretages udskrabning altid i fuld narkose! Da jeg havde voldsom meget kvalme blev jeg også intuberet (tube i halsen), normalt får du bare en maske vist. Jeg kunne nærmest ingenting mærke dernede efterfølgende, havde kun en vedholdende mindre blødning. Jeg var faktisk mere øm i halsen efter tuben :-/ det gik dog også over efter 1-2 døgn.

Det er jo ikke helt samme situatiob, men proceduren burde være den samme.

Så umiddelbart tror jeg ikke du behøves være så bekymret! (Omend jeg udemærket forstår du er!)

Håber alt går vel og i snart får tid til bare at nyde jeres skønne lille Vigga! :)

PS mit blev foretaget på Herlev

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svaret, det kunne da være rart hvis det altid foretages under fuld narkose, så er jeg da lidt mindre nervøs nu :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har arbejdet på en gyn afdeling. Indgrebet var i fuld narkose, men meget kortvarig fuld narkose, så selve indgrebet kan ikke mærkes.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Efter min 2. fødsel havde jeg hinderester som blev konstateret 5 dage efter fødslen, jeg fik piller jeg skulle sluge men de gjorde intet, så jeg var inde og få en udskrabning 9 dage efter fødslen. Rent fysisk var det meget let og smertefrit, psykisk syns jeg det var strengt så kort tid efter fødslen og med lille baby. Da jeg kom ind ikke-akut kom jeg til at vente, men skulle være fastende og jeg ammede, så jeg havde ikke mælk nok til baby som var indlagt sammen med mig. Derfor fik jeg saltvandsdrop nogle timer, indtil de kunne tage mig ind. Jeg fik stesolid en times tid inden operationen så jeg var temmelig afslappet, og kom i fuld narkose og vågnede efter ca 20 min. Jeg fik temmelig meget kvalme pga narkosen og var meget træt bagefter og fik lov at sove, men de blev nødt til at gi flaske til baby en enkelt gang, men ellers fortsatte jeg amningen bagefter uden problemer. Jeg havde ikke smerter overhovedet, og blødningen var sparsom og frisk blod og var næsten helt ovre indenfor en uge. Jeg kom hjem ca 12 timer efter operationen.

Håber selvfølgelig du slipper, men ja jeg vil sige jeg syns ikke en udskrabning er noget at frygte, slet ikke set i forhold til at der er risiko for infektion når man har hinderester efter en fødsel og underlivsbetændelse kan man blive alvorligt syg af.

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER