Havbaek

DP-start spørgsmål- og hvordan forbereder man sig som mor.

3 indlæg i dette emne

Vi har været så heldige at få den DP vi så gerne ville have til T, og det er vi naturligvis utrolig glade for :P

Jeg derimod- det er en helt anden sag.

T er skrevet op til at starte 1 August, og det er lige rundt om hjørnet næsten.

Men jeg er nervøs og bange for hvordan jeg vil tage det, for jeg er bare ikke god ved tanken om at skulle efterlade T til en anden.

Og da slet ikke når han stadig er så lille :bed

T har det bedst hvis folk står lidt på afstand af ham, og kan grine og pludre.

Men det er ikke altid det går hvis de kommer tættere på, så bliver han utryg og ked af det.

Har det ikke særligt godt ved tanken om at han reagere sådan, det gør mig ked af det indvendig at se ham reagere på den måde.

MG var ikke noget for mig, men de gange jeg var med var det okay med de andre børn og han vil gerne røre, så nysgerrig er han trods alt.

Han var godt 5 måneder da MG blev lavet, da der ikke var mulighed før ifølge sundhedsplejersken.

Han reagere ved lyde nogengange lidt kraftigere med gråd end ellers, det kommer an på hvilken lyd det er der kommer.

Men altså jeg håber jo ikke disse ting kommer til at påvirke for voldsomt når han skal i DP.

Der er intet som sådan så længe jeg sidder med ham eller holder ham, det samme gælder hans far.

Jeg ved ikke lige hvad jeg vil med det her indlæg, men det korte af det lange er, at jeg er noget usikker på hvordan jeg bedst forbereder mig når han skal starte i DP?

Jeg vil jo ikke forlade et utrøstelig lille dreng med tårene ned af kinderne og øjne der bare skriger "mor" :boo

Puha kan ligefrem mærke hvor ked af det jeg bliver ved tanken.

Så jer der har prøvet at være det her igennem, har I nogle gode råd til hvad man kan gøre. Hvad der er okay og ikke er.

Jeg ved der kommer noget indkøring ind, så han vænner sig til det, og også dejligt at DP- mor bor under 6 minutters gå tur fra hvor vi bor. Så vi kan få en god lille tur ud af det og så er vi der/hjemme igen.

Starter studie/selvstudie fra d. 19 August, online, så jeg er hjemme, hvilket giver lidt mere frihed og jeg kan passe ham når der er sygdom m.m

Så det giver klart nogle fordele.

Dette giver mig også en lille tryghed, at jeg ikke er længere væk og jeg er lige i nærheden.

Tøj til DP- overgangstøj specielt og andre spørgsmål.

Jeg er så småt ved at købe ind af div ting/tøj til når han skal starte i DP.

Men er kommet lidt i tvivl om hvad er bedst at give ham med her fra August.

Tænker jo der stadig er lummer i vejret til den tid, skal han have let termotøj med eller tynd forårsjakke/dragt af en slags?

Han går jo ikke endnu, ej heller kravler (selvom han øver sig ihærdig med at komme op på hænderne og rumpen i vejret med dertil hørende sjove vendinger ^_^ ),

så han øver sig ihærdigt.

Hvad er bedst at give ham med af "strømper"/sutsko?

Har ikke en liste at gå ud fra, men jeg vil bare gerne have købt de her sidste nødvendige ting inden August.

Ved jeg nok får en liste fra DP mor, men vil gerne være på forkant alligevel, så jeg ikke står og mangler noget han skal have med når han starter.

Skal man egentlig selv give grød/mme/flasker med om til DP?

Og gælder det samme med bleer?

Nu ved jeg ikke hvordan reglerne er blevet, men må man godt give bodyer med, eller skal det være to-delt undertøj?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har været så heldige at få den DP vi så gerne ville have til T, og det er vi naturligvis utrolig glade for :P

Jeg derimod- det er en helt anden sag.

T er skrevet op til at starte 1 August, og det er lige rundt om hjørnet næsten.

Men jeg er nervøs og bange for hvordan jeg vil tage det, for jeg er bare ikke god ved tanken om at skulle efterlade T til en anden.

Og da slet ikke når han stadig er så lille :bed

T har det bedst hvis folk står lidt på afstand af ham, og kan grine og pludre.

Men det er ikke altid det går hvis de kommer tættere på, så bliver han utryg og ked af det.

Har det ikke særligt godt ved tanken om at han reagere sådan, det gør mig ked af det indvendig at se ham reagere på den måde.

MG var ikke noget for mig, men de gange jeg var med var det okay med de andre børn og han vil gerne røre, så nysgerrig er han trods alt.

Han var godt 5 måneder da MG blev lavet, da der ikke var mulighed før ifølge sundhedsplejersken.

Han reagere ved lyde nogengange lidt kraftigere med gråd end ellers, det kommer an på hvilken lyd det er der kommer.

Men altså jeg håber jo ikke disse ting kommer til at påvirke for voldsomt når han skal i DP.

Der er intet som sådan så længe jeg sidder med ham eller holder ham, det samme gælder hans far.

Jeg ved ikke lige hvad jeg vil med det her indlæg, men det korte af det lange er, at jeg er noget usikker på hvordan jeg bedst forbereder mig når han skal starte i DP?

Jeg vil jo ikke forlade et utrøstelig lille dreng med tårene ned af kinderne og øjne der bare skriger "mor" :boo

Puha kan ligefrem mærke hvor ked af det jeg bliver ved tanken.

Så jer der har prøvet at være det her igennem, har I nogle gode råd til hvad man kan gøre. Hvad der er okay og ikke er.

Jeg ved der kommer noget indkøring ind, så han vænner sig til det, og også dejligt at DP- mor bor under 6 minutters gå tur fra hvor vi bor. Så vi kan få en god lille tur ud af det og så er vi der/hjemme igen.

Starter studie/selvstudie fra d. 19 August, online, så jeg er hjemme, hvilket giver lidt mere frihed og jeg kan passe ham når der er sygdom m.m

Så det giver klart nogle fordele.

Dette giver mig også en lille tryghed, at jeg ikke er længere væk og jeg er lige i nærheden.

Hvis du tænker at problemet med utryghed kan blive stort, så aftal med DP at I kommer forbi en time en gang om ugen indtil han skal starte. På den måde burde der ikke være så store problemer, da han kan genkende de andre børn, DP, legetøj, dufte, lyde.

en anden ting du kan gøre er at gøre dig selv tryg ved DP. Din lille spunk kan hurtigt mærke når du bliver anspændt, så få spurgt ind til de ting du er usikker på inden, og lær DP at kende lidt. Så tror jeg du er godt hjulpet på vej :)

Tøj til DP- overgangstøj specielt og andre spørgsmål.

Jeg er så småt ved at købe ind af div ting/tøj til når han skal starte i DP.

Men er kommet lidt i tvivl om hvad er bedst at give ham med her fra August.

Tænker jo der stadig er lummer i vejret til den tid, skal han have let termotøj med eller tynd forårsjakke/dragt af en slags?

Til den tid kan den bette nok kravle, og det vil være en fordel med nogle overtræksbukser/thermobukser han kan have på ude, ligemeget om det er koldt eller varmt, så kan han få en jakke på, når det bliver køligere :)

Han går jo ikke endnu, ej heller kravler (selvom han øver sig ihærdig med at komme op på hænderne og rumpen i vejret med dertil hørende sjove vendinger ^_^ ),

så han øver sig ihærdigt.

Hvad er bedst at give ham med af "strømper"/sutsko?

Jeg ville nok vælge "Thermofutter" hvis han ikke kan kravle. Ellers vil jeg nok købe nogle praktiske prewalker sko måske til senere?? Ved ikke så meget om dette endnu. Men det er sådan jeg selv har tænkt

Har ikke en liste at gå ud fra, men jeg vil bare gerne have købt de her sidste nødvendige ting inden August.

Ved jeg nok får en liste fra DP mor, men vil gerne være på forkant alligevel, så jeg ikke står og mangler noget han skal have med når han starter.

Skal man egentlig selv give grød/mme/flasker med om til DP?

Og gælder det samme med bleer?

Hos os er der kost inkluderet med mindre det er specialkost, og det er grød/mme/flasker. Men spørgsmålet er om han ikke er flaskefri i dagtiden til den tid ;)

Nu ved jeg ikke hvordan reglerne er blevet, men må man godt give bodyer med, eller skal det være to-delt undertøj?

Det er helt dit eget valg (i hvert fald hos os)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I Herning kommune har de en folder man kan downloade på deres hjemmeside. Prøv at se om jeres kommune har noget lign. Så kan du sikkert få svar på mange af dine spørgsnål.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER