Mizzsja

Gravid på p-piller

5 indlæg i dette emne

Min mand og jeg har netop fået os en kæmpe en på overraskeren!!!

Jeg er gravid... Og er blevet det mens jeg har taget p-piller!

Jeg ved slet ikke hvilket ben jeg skal stå på, jeg har så mange følelser indeni at jeg bare må ud med det!

Jeg har ingen anelse om hvor langt jeg er henne... Da jeg jo har været på p-piller men et skøn ville være over 10 uger??? Og det begrunder jeg med at min mand og jeg for tiden har det rigtig svært i vores ægteskab og derfor har vi ikke været sådan sammen i ret lang tid.

Så oveni at det slet ikke er planlagt så kommer det midt i en ægteskabskrise som faktisk gør at vi er i parterapi for tiden for at redde vores forhold og vores elskede familie som udover os to også tæller to børn.

Jamen jeg ved slet ikke hvad vi skal gøre... Jeg ved godt dette er en hård udmelding for inderst inde er jeg ikke i tvivl. Det barn er vores og sådan er det for jeg ville ikke kune leve med migselv hvis det skulle være anderledes og sådan har min mand det også.

Men derfor har jeg det stadig om benene lige er blevet sparket væk under mig.

Vi var enige om ikke at skulle have flere børn, vores yngste er tre og ældste 8, og så finder vi ud af det her.

Og så mens jeg har været på p-piller... Ja er det jo faktisk stadig da jeg jo tog en igår!!!

Det er så underligt! Jeg ved godt det ikke er 100% sikkert med p-piller og jeg er ikke skide god til at tage dem på samme tidspunkt hver dag, men det har jeg aldrig været, men det er aldrig før gået galt. Derimod har jeg haft svært ved at blive gravid og holde på barnet og det har medført 3 aborter. Så jeg erfuldstændig lamslået.

Åh ja jeg ved ikke rigtig hvad jeg vil med der her indslag andet end at komme af med noget... Vi vil ikke fortælle det til nogen før vi ved hvor langt jeg er, men jeg må bare af med de her følelser.

Men jo når jeg nu er igang, er der så nogen af jer der har samme oplevelse eller kender nogen der har prøvet dette?

Og hvad med de stoffer der er i p-piller kan de skade fosteret? Jeg ved jo ikke hvor lang tid jeg har hældt det ned i "hovedet" på den lille...

Åhhh ja og så har alle læger bare lukket idag.....

Så jeg hænger i røret imorgen for jeg skal bare afsted så vi kan få afvide hvor langbenede jeger og måske hvordan det ser ud med den lille.

Det var vist det...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Er pt gravid og blev det også på p piller. Det var en mundfuld der skulle sluges, for ville ikke være gravid igen - der er vel en grund til man beskytter sig. Men altså jeg har en dejlig mand, en dejlig prinsesse og en prinsesse mere på vej som vi glæder os til kommer til verden og man må sige at de haletudser har haft rundsave på halen og det var et liv der gerne ville til verden, så tænkte slet ikke tanken at vi ikke skulle have det.

Jeg nåede ikke at være længe på p piller mens jeg var gravid. Opdagede det rigtig hurtigt. Var kun i uge 3 ca. Jeg har ikke været igennem yderligere undersøgelser. Men jeg har heller ikke gået 10 uger med p piller hver dag.

Jeg er ked af at høre, at jeres forhold skranter. Det ville jeg tage til overvejelse om du ville være klar til evt at stå alene med en lille baby og to større børn. Hvad siger din mand til det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja rundsave.... Det må de ha haft!

Min mand har det heldigvis også sådan at abort er ganske utænkeligt. Og han er faktisk meget rolig, på trods af chokket. Han er overbevist om at vi nok skal klare det og at vi sagtens kan overvinde de uoverensstemmelser vi har. Vores problemer skyldes heldigvis "kun" kommunikations problemer (de kan være alvorlige nok), og vores kærlighed til familie og til hinanden er stor, så jeg håber vi med hjælp kan komme udover alle de skænderier hverdagen efterhånden er blevet fyldt med.

Jeg føler mig så dum faktisk... Men det er mest min egen skyld. Jeg har nok inderst inde dømt de kvinder som blev gravide på p-piller. Ikke sådan at forstå at jeg bare har tænkt " hold nu k.... Altså", men ha nok mere undret mig over... Er det da overhovedet muligt, og det er det så.

Endnu mere dum føler jeg mig nu når jeg kigger tilbagetog den sidste måneds tid i hvert fald... Alle symptomerne har været der, men ingen af os har tænkt den vej, for nej jeg er på pillen.

Jeg er så glad på dine/jeres vegne. Og er sikker på at vi nok skal nå til den følelse på et tidspunkt. Lige nu er der bare kaos indeni.

Tak for dine ord! :o)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak :) Når I har besluttet at beholde barnet, så skal det nok synke ind og blive noget at glæde sig til :) Du skal ikke føle dig dum! De er jo kun 99% sikre de små skiderikker og jeg har endda en veninde, hvor hun også er blevet gravid på p piller, så det er såmænd ikke så ualmindeligt desværre. Det eneste sikre middel er vel cølibat ;) Det er dejligt at høre, at jeres problemer "kun" er kommunikationen. Det kan ændres, hvis begge er indstillede på det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Først og fremmest tillykke :-)

Hvis i er fast besluttet på at løse det, så er jeg sikker på at det nok skal lykkedes for jer :-) I virker begge to indstillede på at det er den vej i skal.. Bliver spændende at se hvor langt du er :-)

Med hensyn til graviditet og P-piller

Jeg har en lækker dreng på snart 11 år :-) han lavet på P-piller.. Og lige nu har jeg en til lille lækker dreng på 16 uger i min mave :-) Også lavet på P-piller.. Har en datter imellem de to som er planlagt. Men ellers har P-pillerne virket fint i de mellemliggende 10 1/2 år.. :-) så tror bare det er som i siger rundsave og et svagt øjeblik.. :-) plus selvfølgelig at de ikke er 100% sikre :-)

Men endnu engang stort tillykke :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER