Havbaek

En tråd mere om "hvad anbefaler I at diverse vinterovertøj og tilbehør"

1 indlæg i dette emne

Ja ja, ved jo godt jeg er i rimelig god tid ude, men jeg er allerede begyndt at hente/kigge på vintertøj til henv. T og bonussønnen O.

Tristan er jo lige nu i tøjstr: 74 og enkle bukser og bodyer str. 80. Så tænker at str. 80 eller 86 er okay i flyverdragt ect.

O bliver 7 år til August, og er lige nu i str. 128 men godt på vej over i str. 134.

Indtil videre har jeg remiatec termofutter og vanter til udebrug til Tristan. Jeg går yderligere og venter på 2 par vanter mere og et par strikvanter til når der skal soves i barnevogn i DP.

Af huer har jeg pt 1 remia hue grøn (elefant hue) en mere elefanthue (mærke?- da alt ligger i kælder pakket ned pt.) Og så har jeg nogle almindelige varme huer liggende også.

Tænker jeg til T vil have fat i et par futter mere, da han nok ikke kan gå før inde i det nye år, så støvler vil jeg ikke mene han pt. har brug for, men vil nok alligevel købe et par gummistøvler med foer i og så et par vinterstøvler. Men ved som sagt ikke hvad der lige er bedst.

Hvad tænker I?

Udover det har jeg en hel dragt sovedragt i str. 80 der er dejlig varm, men ved ikke om det er helt nok når han skal sove middagslur uden for i DP eller om der er behov for andet?

Men grunden for indlægget er nu flyverdragter specielt.

Eftersom T jo først kravler :P så vil jeg ikke mene det er sååååååå nødvendigt endnu med holdbarheden, da det jo er begrænset for hvad han kan slide på en flyverdragt bare af af sidde eller kravle rundt til den tid.

Bare den holder ham varm og lækker, også selvom der skulle være en vandpyt eller regnvand for oven.

Har kigget på både ej sikke lej, Danefæ, Molo og Abeko og endda også lego wear.

Men er lidt i tvivl om hvad jeg skal vælge, da jeg ikke ønsker han skal ligne en strandet rummand heller.

Så hvad har I købt, og hvad har I af erfaringer?

Også ang. støvler- hvilken er bedst til sådan en lille gut som ikke er for tunge og klodset men stadig holder varm og vand ude.

Til O, er der 1 vinter jakke, 1 par skibukser og 2 alm. huer.

Af tilbehør har jeg styr på/kig på også hvad ang. støvler.

Men af flyverdragt er jeg på bar bund.

Han havde en Colorkids her sidste vinter, og den var han fin varm inde i, og det gav han også selv udtryk for.

Men han skal have ny i år, og reserve bliver skibukser og vinterjakken.

Tænker at købe en color igen til ham, da den fungerede okay sidst, men er også i tvivl.

Begge børn vil jeg gerne have regntøj til også men til T er jeg i tvivl om det også er nødvendigt før end han kan begynde at gå og det i så fald skal være med foer i.

Men er i tvivl om hvilken mærke er okay, uden det er så monster dyrt.

Tænker også om en hel regndragt vil være okay her i starten, eller om det er penge ud af vinduet før end han kan gå.

Har I købt til jeres børn under 2 år af regntøj?

Og hvis ja hvilken mærke har I så erfaringer med?

Regntøj til O, SKAL det være holdbart, også mærke, da han simpelthen eeeelsker at være ude og selv hans color kids flyverdragt har modtaget rigtig mange glideture m.m sidste vinter og den er stadig lige fin. Derfor bla. jeg tænker Color kids igen i år.

Er der andre end mig der allerede er ude efter vintertøjet?

For indrømmet jeg er ved at få lidt stress over det, derfor jeg allerede er begyndt at kigge efter vintertøjet så får jeg da dumlet "nerverne".

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER