Guest

babyvenligt pizza fyld?

5 indlæg i dette emne

Mie har en "svaghed" for gnave mad, hun er fx vild med klatkager, grøntsagsrösti, rugbrødsstave, grovkiks, mine boller med kødsov fyld m.m. Så i dag da jeg kiggede ind i køleskabet og fik øje på en færdig pizzadej, tænkte jeg at jeg da kunne lave blomkåls pizza til hende (hun elsker grøntsager mere end frugt) dejen består af:

4-500 g blomkål

150-200 g revet ost (gerne en med smag, fx en lagret cheddar)

2 æg

2 spsk loppefrøskaller

Lidt oregano

men har brug for idéer til baby venligt fyld.

Jeg tænker flåede tomater (er der salt i dem?) med Oregano som "tomat sovs"

Måske lidt oksefars eller kyllingefars stegt med lidt kryderier.

Men hvilke grøntsager? (revne gulerødder putter jeg i alt jeg kan komme i tanke om, men syntes måske det er lidt ensformigt :rolleyes så det må godt være noget andet)

Alle forslag er velkomne - hun er ikke super god til at tygge endnu så alt skal rives eller blive blødt nok til at hun ikke kløjs i det.

er der andet end æg der er lidt kritisk i forhold til en 8 mdr baby? (æggene erstatter jeg dog ikke - men det kan man jo gøre med æggeerstatning eller lign)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Valdemar er ret vild med squash, persillerod og broccoli :) Måske ikke lige traditionelt pizzafyld, men derfor kan det sikkert nok smage godt alligevel :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Squash og broccoli er en god idé Squash kan jeg rive og broccoli kan jeg måske forkoge.

Revne løg kan også komme på, måske i de hakkede flåede tomater - det kan lige få med stavblenderen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kartoffel

Peberfrugt

Artiskok

Champignon

Asparges

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mener faktisk du kan få flåede/hakkede tomater uden både sukker og salt, så det kan du sagtens give den bette - men prøv at læse dig frem på etiketten, hvad indholdet er.

Jeg tænker også at squash er rigtig godt og måske ananas og sød kartoffel, hvis hun bryder sig om det?

Er spændt på en tilbagemelding - hvis du har lyst :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER