MamatilJ&M

Godnat-grød

20 indlæg i dette emne

Hvilken grød giver I de små inden de skal sove, når flasken skal væk?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Anna har fået risengrød eller pulvergrød eller en blanding, men hun gider ikke pulvergrød mere.

Jeg overvejer at lave noget grød af spelt og hirse.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu får vores stadig godnat flaske, men når hun skal have aftengrød så ville jeg vælge øllebrød. Men det er mere fordi hun er så kræsen og kun vil have dette

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Zoey får enten fuldkornspulvergrød, øllebrød, youghurt med havregryn, frugtmos med havregryn. Somme tider strejker hun fra skeen. så får hun et ristet stykke rugbrød med smør. dette eeelsker hun :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor lang tid efter aftensmaden gir i så grøden?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi spiser aftensmad mellem 17:30-18:00 men Zoey spiser sjældent ret meget der. Så 19:15 ( efter bad og nattøj ) er der aftensgrød til teletubbies - bagefter tandbørstning og godnat :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor lang tid efter aftensmaden gir i så grøden?

Vi spiser aftensmad 17.30 og derefter leger hun. Hun har fået nattøj på og har evt været i bad kl. 19 og så er der grød. Derefter tandbørstning og lidt tv med sut og Tiger i sofa på skødet af mor eller far og så putning omkring kl. 19.30 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det vigtigt at de får grød til nat? :unsure Eller er det bare når de ikke længere bliver ammet/får flaske?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Zoey spiser småt til aftensmad, så det er ikke nok til at mætte en hel nat. Derfor vi tilbyder velkendt godnat mad :) men tror der er mange der ikke giver det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det vigtigt at de får grød til nat? :unsure Eller er det bare når de ikke længere bliver ammet/får flaske?

Jeg kender en som giver det kl 19 og kl 2130 får datteren en flaske (hun kommer sent i seng i forhold til madison)

Men jeg ville bruge det som erstatning for godnat flasken. Mener også du putter din mellem 19 og 20 ikke?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anna har altid fået både grød og putte-flaske. Vi har lige prøvet at fjerne flasken og det er hun (desværre) ikke klar til :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi gav nat flaske indtil ca 1 år, som i afvænningen bare var sødmælk, vi har aldrig brugt natgrød da det ikke har været nødvendig og ingen grund til at vende ham til natmad som bare vil være en dårlig vane her i huset.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det vigtigt at de får grød til nat? :unsure Eller er det bare når de ikke længere bliver ammet/får flaske?

Vi gav nat flaske indtil ca 1 år, som i afvænningen bare var sødmælk, vi har aldrig brugt natgrød da det ikke har været nødvendig og ingen grund til at vende ham til natmad som bare vil være en dårlig vane her i huset.

Jeg nåede lige at blive bekymret for om vi ikke gør det "rigtigt" i forhold til Mies mad, men hun har afvist godnat flasken i flere måneder så vi giver ingenting efter aftensmaden kl 18. Men OK Mies største måltid er også aftensmaden, i dag spiste hun:

1 grøntsags rösti

1/2 skive stegt torskerovn

1 hel portion semper aftengrød med 1/2 glas kartoffel og pastinak mos i.

til alle andre måltider spiser hun ikke nødvendigvis en hel portion grød, slet ikke hvis hun får enten rugbrød klatkage eller lign til.

Nogle nætter sover hun fra kl 20 til kl 8 så hun sulter i hvert fald ikke ;) De fleste nætter får hun dog en flaske ved 23 tiden, få nætter får hun den ved 4 tiden i stedet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har lige haft besøg af SP i dag, og hun nævnte at hvis Lucas på et tidspunkt begynder at sove dårligere om natten, kan det være et tegn på han ikk er mæt nok, og så kan det være en god idé at give aftengrød inden sengetid, og så evt efteramme (da jeg lige nu ammer inden han skal sove, og det har jeg planer om at fortsætte med noget tid endnu) :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi prøvede lige, om Mar ville have en portion majsgrød inden nattåren - og det ville han sgu! :o Men ok, lige præcis idag spiste han faktisk ikke så meget aftensmad som han plejer...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er nødt til at spørge for vi har siden fredag haft nogle strenge aftner med madison, og vi tror måske hun kan være mere sulten end hvad flasken kan mætte hende med.

Så kan man godt bare give øllebrød kl 19 i stedet for natflasken? Eller hvordan skal det foregå?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er nødt til at spørge for vi har siden fredag haft nogle strenge aftner med madison, og vi tror måske hun kan være mere sulten end hvad flasken kan mætte hende med.

Så kan man godt bare give øllebrød kl 19 i stedet for natflasken? Eller hvordan skal det foregå?

Tilbyd hende grød umiddelbart inden putning (og helst 1-1½ time efter aftensmaden), børst tænder og gå op og put. Jeg ville stadig tilbyde flasken også :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tilbyd hende grød umiddelbart inden putning (og helst 1-1½ time efter aftensmaden), børst tænder og gå op og put. Jeg ville stadig tilbyde flasken også :)

Okay prøver jeg. Vi spiser aftensmad kl 17. Så det passer med efter badet at hun kan blive tilbudt det. Ville du så tilbyde en mindre flaske end det hun plejer?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay prøver jeg. Vi spiser aftensmad kl 17. Så det passer med efter badet at hun kan blive tilbudt det. Ville du så tilbyde en mindre flaske end det hun plejer?

Næh, jeg ville lave den som jeg plejer og se hvor meget hun så spiser :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Næh, jeg ville lave den som jeg plejer og se hvor meget hun så spiser :)

Ja okay. Hun får bare den allerstørste. Men hun siger jo heldigvis fra hvis ikke hun er sulten

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER