Hilde

Plukveer, der virkelig gør ondt efter sex... fortsætte eller ej?

10 indlæg i dette emne

Som overskriften siger, får jeg voldsomme plukveer efter sex. De gør virkelig ondt.

Jeg er gravid med tvillinger og nu 29+2.

Ville I stoppe med at have sex eller fortsætte?

Jeg vil jo helst ikke sætte en fødsel igang for tidlig... Men synes der er mange uger endnu, hvis vi skal være "afholdende" :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tror ikke jeg vil turde. Vi havde ikke sex de sidste mange uger faktisk inden william kom dengang netop af samme årsag (en gang satte det endda gang i noget der lignede rigtige veer) og da vi så alligevel gjorde det igen da jeg kom over de 39 uger endte det jo med jeg gik rigtig i fødsel :-) jeg tolker det som et tegn på kroppen om det påvirker for meget ... Men er jo svært at sige hvad det gør ved lige din krop! Men spørg JM om det , hun kan nok give det bedste svar.. For om det er alarmerende eller ej.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var efter at mig og Dennis havde haft sex, at det gik galt for os dengang.. Så jeg ville ikke turde fortsætte, når du kan mærke at din krop reagere på det :/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er et lidt personligt spørgsmål, men får du orgasme når i har sex?

Jeg oplevede hvert fald at min krop reagerede meget mere efter sex hvis jeg fik orgasme, og det undværede jeg så resten af graviditeten....

Men hvis det "kun" er sex der gør det, så ville jeg nok afholde mig fra det...... For en sikkerheds skyld!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde rigtig mange plukveer i min sidste graviditet, som i, rigtig mange, ikke som gjorde ondt som veer, men som var ubehagelige og gjorde lidt ondt, bl.a også efter sex. Ikke desto mindre var jeg helt lukket da jeg kom til igangsætning 40+5 - alle de plukveer havde ikke modnet mig overhovedet! JM forklarede mig at plukveer trækker livmoderen sammen "sådan lidt på kryds og tværs" mens fødselsveer trækker livmoderen sammen fra toppen, så man åbner sig. Så derfor behøver en masse plukveer ikke betyde noget særligt, og man kan være øm af andre grunde, så de gør mere ondt på en. Det er også derfor man siger som tommelfinger regel at de bare ikke må være regelmæssige, så skal man ikke bekymre sig.

Ville foreslå at du blev undersøgt på et tidspunkt for at finde ud af om du er ved at åbne dig - hvilket igen ikke behøver betyde noget, men alligevel kan give en ide om, om de plukveer "gør noget" eller ikke. Det er altså meget sjældent farligt at ha sex under graviditeten!

Held og lykke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror ikke jeg vil turde. Vi havde ikke sex de sidste mange uger faktisk inden william kom dengang netop af samme årsag (en gang satte det endda gang i noget der lignede rigtige veer) og da vi så alligevel gjorde det igen da jeg kom over de 39 uger endte det jo med jeg gik rigtig i fødsel :-) jeg tolker det som et tegn på kroppen om det påvirker for meget ... Men er jo svært at sige hvad det gør ved lige din krop! Men spørg JM om det , hun kan nok give det bedste svar.. For om det er alarmerende eller ej.

Det er jo normalt, hvis det sætter noget igang sidst i graviditeten. Ikke sikkert, at der var sket noget, hvis I havde haft sex inde, men det vides jo ikke...

Det var efter at mig og Dennis havde haft sex, at det gik galt for os dengang.. Så jeg ville ikke turde fortsætte, når du kan mærke at din krop reagere på det :/

Det er også det, jeg er bang for... må nok heller lade være :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er et lidt personligt spørgsmål, men får du orgasme når i har sex?

Jeg oplevede hvert fald at min krop reagerede meget mere efter sex hvis jeg fik orgasme, og det undværede jeg så resten af graviditeten....

Men hvis det "kun" er sex der gør det, så ville jeg nok afholde mig fra det...... For en sikkerheds skyld!

Ja det gjorde jeg i hvert fald sidste gang, hvor jeg fik rigtig meget ondt, men de gange, hvor jeg ikke fik orgasme, gjorde det også lidt ondt bagefter...bare ikke nær så meget.

Vi må nok hellere lade være. Så må jeg hjælpen manden på andre måder :blush :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde rigtig mange plukveer i min sidste graviditet, som i, rigtig mange, ikke som gjorde ondt som veer, men som var ubehagelige og gjorde lidt ondt, bl.a også efter sex. Ikke desto mindre var jeg helt lukket da jeg kom til igangsætning 40+5 - alle de plukveer havde ikke modnet mig overhovedet! JM forklarede mig at plukveer trækker livmoderen sammen "sådan lidt på kryds og tværs" mens fødselsveer trækker livmoderen sammen fra toppen, så man åbner sig. Så derfor behøver en masse plukveer ikke betyde noget særligt, og man kan være øm af andre grunde, så de gør mere ondt på en. Det er også derfor man siger som tommelfinger regel at de bare ikke må være regelmæssige, så skal man ikke bekymre sig.

Ville foreslå at du blev undersøgt på et tidspunkt for at finde ud af om du er ved at åbne dig - hvilket igen ikke behøver betyde noget, men alligevel kan give en ide om, om de plukveer "gør noget" eller ikke. Det er altså meget sjældent farligt at ha sex under graviditeten!

Held og lykke.

Indtil videre, hvor det kun har gjort lidt ondt, har jeg ikke været bekymret, men nu gør det rigtig meget ondt... i noget tid efter også, hvor jeg bliver nødt til at ligge længe, for at det går over igen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde vildt mange regelmæssige plukkeveer de sidste gange jeg havde orgasme og har faktisk derfor ikke turde have det de sidste gange vi har haft sex fordi jeg virkelig synes det var ubehageligt. Tror måske jeg prøver igen senere, når jeg er 34+ og han reelt set gerne må komme ud, for jeg gider nemlig heller ikke være "afholdende" ^_^ Men sex uden giver mig ikke plukkeveer, så det kan man jo nøjes med hvis det er....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi holder os nok helt fra det nu, da jeg får mange kraftige plukveer af ingenting :unsure

Jeg hjælper manden min på anden vis og må selv være afholdende til efter fødslen :whistling :rolleyes

Måske prøver vi igen senere, når risikoen ikke er så stor længere, hvis de skulle komme til verden for tidligt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER