louisevibe

Tisser igennem om natten. Hjælp!

31 indlæg i dette emne

Silke Elia tisser RIGTIG meget i løbet af natten (men skyldes jo alt natamningen <_< ) - så meget at hun er begyndt at tisse igennem :(

Vi skiftede til str. 4 ble (alm Libero) i sidste uge, da str. 3 simpelthen var blevet for lille! Men kan ikke finde ud af, om hun bare tisser mere, tisser ved siden af eller hvad, for bleen er virkelig stop fyldt!

Men bare ikke fedt at skulle op og skifte det hele kl.4.30 og så have en lysvågen datter bagefter :shooter

What to do??

Kan I anbefale en natble (uden parfume), skal jeg prøve et andet mærke eller hvad?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har oplevet at liberos up and go bleer holder bedre tæt om natten...... Men kan ikke huske om de er i str 4?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lurede lige på deres hjemmeside, og de er i str. 4...... Det ville jeg nok prøve i første omgang :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I skiftede til up and go pga samme problem. Så den ville jeg prøve hvis jeg var dig :) har ikke fået sendt sit tøj endnu, men mener jeg har et par up and go 4 liggende jeg lige kan smide i. Så du ikke skal købe en hel pakke hvis det ikke virker :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil foreslå et andet mærke. Nu ved jeg ikke hvad du HAR prøvet, men der er grøn balance (kan bl.a købes i Kiwi og super best), rema bleen, änglamark (kan købes i kvickly og andre coop butikker dog ikke fakta) og Så er der levevis bleen. Den er Jeg ikke fan af for den er meget plastik agtig, men måske bare som nat ble, for der slipper ikke noget ud, så skal det være i benene.

Jeg er selv mest til grøn balance og änglamark, men det er bare fordi jeg ikke syntes det er pænt med store print på bleen som der er på remas :P sådan funktions mæssig er de lige gode. Änglamark en smule blødere, remas en smule store men også billigere, men forskellene er i småtings afdelingen. Mies über sarte mås kan tåle de 3 og hun tisser aldrig igennem efter hendes 11 - 13 timers nætter og Så holder de også lige til kæmpe bonus oven i. Tror det er måske 1 gang i måneden der er uheld efter hendes morgen bonus.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har oplevet at liberos up and go bleer holder bedre tæt om natten...... Men kan ikke huske om de er i str 4?

Lurede lige på deres hjemmeside, og de er i str. 4...... Det ville jeg nok prøve i første omgang :)

Tak - det er i hvert fald værd at prøve :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I skiftede til up and go pga samme problem. Så den ville jeg prøve hvis jeg var dig :) har ikke fået sendt sit tøj endnu, men mener jeg har et par up and go 4 liggende jeg lige kan smide i. Så du ikke skal købe en hel pakke hvis det ikke virker :)

Altså det må du rigtig gerne :lovebk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil foreslå et andet mærke. Nu ved jeg ikke hvad du HAR prøvet, men der er grøn balance (kan bl.a købes i Kiwi og super best), rema bleen, änglamark (kan købes i kvickly og andre coop butikker dog ikke fakta) og Så er der levevis bleen. Den er Jeg ikke fan af for den er meget plastik agtig, men måske bare som nat ble, for der slipper ikke noget ud, så skal det være i benene.

Jeg er selv mest til grøn balance og änglamark, men det er bare fordi jeg ikke syntes det er pænt med store print på bleen som der er på remas :P sådan funktions mæssig er de lige gode. Änglamark en smule blødere, remas en smule store men også billigere, men forskellene er i småtings afdelingen. Mies über sarte mås kan tåle de 3 og hun tisser aldrig igennem efter hendes 11 - 13 timers nætter og Så holder de også lige til kæmpe bonus oven i. Tror det er måske 1 gang i måneden der er uheld efter hendes morgen bonus.

Jeg har ikke prøvet andre mærker. Håbede lidt det hjalp at skifte op i næste størrelse, men det har ikke været nok. Tror jeg prøver de up og go, og ellers må jeg forsøge mig med nogle af dem du skriver (dog har vi ingen coop butikker udover Fakta i Viborg :blink ). Tror også problemet er, at hun virkelig tisser meget. Den skal jo holde tis fra 3-4 måltider...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi prøvede up&go om natten her efter han lige var gået en størrelse op - og den er altså stadig en anelse for stor - med det resultat at han tisser igennem. Til gengæld holder en alm libero fint tørt.

Så måske vil det ikke hjælpe at gå over til up&go, hvis hun lige er skiftet størrelse.

Har ellers ingen gode råd :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke prøvet andre mærker. Håbede lidt det hjalp at skifte op i næste størrelse, men det har ikke været nok. Tror jeg prøver de up og go, og ellers må jeg forsøge mig med nogle af dem du skriver (dog har vi ingen coop butikker udover Fakta i Viborg :blink ). Tror også problemet er, at hun virkelig tisser meget. Den skal jo holde tis fra 3-4 måltider...

Ligger der ikke en superbrugsen ude i houlkær?

Vi er rigtig glade for rema1000. Har aldrig tisuheld.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi prøvede up&go om natten her efter han lige var gået en størrelse op - og den er altså stadig en anelse for stor - med det resultat at han tisser igennem. Til gengæld holder en alm libero fint tørt.

Så måske vil det ikke hjælpe at gå over til up&go, hvis hun lige er skiftet størrelse.

Har ellers ingen gode råd :(

Det kan der selvfølgelig være noget om... Hmm..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ligger der ikke en superbrugsen ude i houlkær?

Vi er rigtig glade for rema1000. Har aldrig tisuheld.

Nej, den blev lavet om til en Fakta (mener jeg det var).

Kan være jeg skal have tiltusket mig nogle prøvebleer hos de andre i MG.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da C havde tisset igennem 3 nætter i streg, valgte jeg simpelthen at gå en størrelse op. Også selvom de kilo-mæssigt ikke bør passe hende.

Så vi skiftede til Liberos størrelse 5 og C er jo nogenlunde samme alder som Silke Elia.

Jeg synes ikke nr.5 virker meget større en nr.4, men den kan i hvert fald suge mere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger også libero og har samme problem, vi prøvede også up and gå men oplevede stadig hun tissede igennem. Men det er kun de nætter hun har været oppe og spise, jeg skifter hende bare en gang om natten hvis hun er oppe og spise, og sørger for at gøre det i dæmpet lys

Vi bruger nu str 5 og det har hjulpet lidt. Men hun kan til tider tisse rigtig meget b

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du mod pa stoffer om natten?

Jeg har den perfekte loesning, nem og lige til at gaa til med 4-5 bleer ialt+ gode indlaeg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da C havde tisset igennem 3 nætter i streg, valgte jeg simpelthen at gå en størrelse op. Også selvom de kilo-mæssigt ikke bør passe hende.

Så vi skiftede til Liberos størrelse 5 og C er jo nogenlunde samme alder som Silke Elia.

Jeg synes ikke nr.5 virker meget større en nr.4, men den kan i hvert fald suge mere.

Tror bare str 5 bliver alt for stor, så hun tisser ved siden af. Synes i hvert fald 4 er rigelig stor :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger også libero og har samme problem, vi prøvede også up and gå men oplevede stadig hun tissede igennem. Men det er kun de nætter hun har været oppe og spise, jeg skifter hende bare en gang om natten hvis hun er oppe og spise, og sørger for at gøre det i dæmpet lys

Vi bruger nu str 5 og det har hjulpet lidt. Men hun kan til tider tisse rigtig meget b

Hun sover bare så dårligt/vågner meget let og skal så have hjælp til at falde i søvn, så vil virkelig helst undgå at skulle op at skifte om natten. Hun kan finde på at holde fest i 2 timer efterfølgende...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du mod pa stoffer om natten?

Jeg har den perfekte loesning, nem og lige til at gaa til med 4-5 bleer ialt+ gode indlaeg.

Haha, det skal i hvert fald ikke misforståes :lol

Min søster bruger stoffer til min niece, så har faktisk set det in action. Synes bare det er så omstændig med tøjvask, hvorfor jeg har valgt det fra. Men måske jeg skal overveje det til om natten bare. Havde jeg ikke lige tænkt på.

Hvad vil du anbefale så?

Min søster bruger et eller andet med en uldbuks over, det er alt jeg ved :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger Real Easy AIO og 2 hampindlaeg i. Vi har 5, men 4 er i rotation. Det er alt i en bleer med en lomme, hvor vi saa kommer mere sug i. Noah er en lille hingstetisser om natten, og det med uld har ikke fungeret godt nok for os, men det her holder fra 19 til 7 :) Noah vaagner ogsaa meget op af at blive skiftet, saa det skal bare holde saa laenge.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan godt laane dig en, men kan bare ikke undvaere indlaeg :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger Real Easy AIO og 2 hampindlaeg i. Vi har 5, men 4 er i rotation. Det er alt i en bleer med en lomme, hvor vi saa kommer mere sug i. Noah er en lille hingstetisser om natten, og det med uld har ikke fungeret godt nok for os, men det her holder fra 19 til 7 :) Noah vaagner ogsaa meget op af at blive skiftet, saa det skal bare holde saa laenge.

Er det onesize?

Hampindlæggene tror jeg, er sådan nogle min søster bruger til stofbleerne om dagen? Muligvis... Aner ikke så meget om det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det disse http://www.babykind.co.uk/realeasynappies.htm

Og så bare med hamp indlæg? Det virker jo til at være meget lige til (modsat uldbukserne)

Bruger Noah str medium? Silke Elia vejer 6,8 kg og er 67 cm så stadig ret slank.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeps, det er dem! Noah bruger medium og dem kan han bruge lang tid endnu. Det gode ved dem er ogsaa, at stoerrelserne overlapper meget, saa de fleste boern kan klare sig med small, medium og maaske L, hvis de bruger ble laenge.

Jeg har virkelig meget sug i vores - 3 lag mikrofiber og 3 lag hamp/bomuld indbygget i bleen. Saa 6 lag tynd hamp og et andet trifold hampindlaeg foran i tissezonen.

Det er bare den nemmeste natloesning og kan sidestilles med at bruge en alm. ble. Og bleerne kan I jo vaske med haandklaeder, sengetoej & co :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noah er jo ogsaa paent slank og har tynde skanker, men de passer fint :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er to blomstrede i str. M til salg inde paa slyngebarn.dk 100 kr for begge. Hun skriver at de er fine og uden pletter :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER