Sensommerbaby

Opstart med fast føde- att. bLW-ere og andre

5 indlæg i dette emne

Jeg flirter lidt med ideen om blw. Lillemanden har ikke fået andet end min mælk og er nu over 5 mdr.

Med ikke andet mener jeg hverken erstatning, sukkervand, kogt vand, kamille te eller noget andet...

Er der nogle af jer andre der vil dele jeres erfaringer?

På trods af SP anbefalinger er alle i min Mødregruppe startet på mos ved 4 mdr alderen. Jeg er selv tøvende og vil gerne følge anbefalingerne. Min mavefornemmelse er også at jeg har mælk og dermed næring nok.

Jeg ville elske at min dreng kan spise 'det samme' som os. Min mor har forklaret at jeg selv som baby hadede kartoffelmos og næsten brækkede det op i arrigskab. Det ville være hyggeligt med et positivt forløb.

Min dreng er ret slankt bygget men også lang.

Har alle blw-ere følt de har haft næring nok- også til store sultne børn- blot med mælken indtil de 6 mdr?

Har I aldrig været fristet til at tyvstarte med grød eller mos?

Har poderne ikke været meget interesseret i mad og har I følt at I fornægtede dem noget?

Har I følt jer sære over at skulle forklare familie og venner om jeres valg?

Er der nogle som ikke var blw-tilhængere som nu gerne ville have valgt det til jeres børn?

Tak for jeres input :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi startede på grød og mos da madison var fire mdr. Men det var absolut ikke nogen succes og hun nægtede ofte t spise det.

Vi startede op igen da hun var seks mdr men igen med samme reultat. Men lige så stille begyndte hun at ville spise. Dog nægter hun al grød g mos undtagen øllebrød. Så hun får alm.

Hun er 9 mdr og spiser ikke vildt meget men det bliver bedre og bedre. Vi har ikke valgt blw da hun ikke vil røre maden med sine hænder. Hun virker som om det er ulækkert. Så det oregår med ske, gaffel eller mine hænder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi startede op med lidt mos til aftensmad da Ida var 5 mdr. Til at starte med var det en kamp med bare at få hende til at spise det, men nu går det bare super med at spise det.

Min kusine mente flere gange at det var for sent at jeg startede op med mosen, men jeg stod fast ved mit valg, da jeg mente at jeg havde mælk og næring nok(SP anbefalde at vi startede om med mos da hun var 5md, fordi så viile overgangen til fast føde gå lettere)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville gerne have ventet med smagsprøver til Victoria blev ca. 5 mdr. (Sp mente ikke, vi skulle vente længere), på trods af, at der bl.a. fra min svigermor var en helt klar forventning om, at hun skulle starte på grød, når hun var 4 mdr. Ikke bare over for min svigermor, men også andre steder, har jeg følt, at jeg skulle forsvare min holdning...

Men Victoria tog mere eller mindre skeen i egen hånd, for hun har simpelthen slugt alt, hvad vi spiste og drak med øjnene fra hun var 3,5 mdr., og en uges tid efter hun blev 4 mdr. begyndte hun simpelthen at tage det vi sad med (hvis hun kunne slippe afsted med det ;) )

Selv om jeg prøvede at holde hende hen med ske og kop til at lege med, så havde det ingen interesse, når der ikke var noget på.

Så selv om jeg tænkte, at hun ikke havde behovet for amningen forløb fint, så måtte jeg også erkende, at min lille pige sendte nogle kraftige signaler om noget andet. Så at forsætte med ren amning måske mere var mit behov...

Jeg er sikker på, at hun ville have trivedes fint bare med amning, men jeg lod hende alligevel få smagsprøver både i form af grød, mos og frisk frugt/grønt i store stykker, hun selv kunne holde...og hun elskede det :mam

Hun er nu over 5,5 mdr.og at se/høre hende sutte på en æble"båd" er simpelthen en fornøjelse. Hun sutter lige så kraftigt som på brystet, og når hun så har fået lidt æblesaft ud af det, så griner hun over hele 5-øren. Det er bare skønt at se hendes glæde :wub

Vi kører en smule BLW for så vidt angår, at Victoria selv spiser sin mos/grød og selv drikker af sin kop. Men spisning sker altså med ske, som hun dog selv styrer. Herudover får hun som skrevet frugt/grønt, både kogt/bagt/frisk, som hun selv kan sidde med og hun elsker både skemad og selv at sidde med maden.

Hun er dog alt for utålmodig til udelukkende at skulle spise "fingermad", så hun får skeen med mad på og styrer den selv.

Her på vej til de 6 mdr. spiser hun ca. 2 måltider, resten er amning, og udover at hun skal passes ude fra maj, har jeg ikke travlt med at få flere måltider på, og hun trives også med det nuværende arrangement.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville ønske jeg havde bogen om BLW, hvis du har interesse i BLW Så køb bogen og få den bedste start. Mie styrede selv skeen 80% af tiden indtil for en 14 dages tid siden. Der begyndte hun at miste interessen samtidig med at hun er en selektiv dame, så der begyndte tingene at køre i hårdknude. Men med gode råd fra søde BK piger fik vi gang i lidt mere BLW og selvom Mie stadig får grød som jeg giver, kører vi nu BLW samtidig. Hvis jeg havde vidst hvor svær mad junglen (for vores vedkommende helvedet) er så havde jeg købt BLW bogen og kørt meget mere BLW fra start. Det gjorde jeg også lidt, men Jeg tror jeg følte et pres om at Hun skulle spise meget mere, mere varieret og en masse grød. Det behøver de jo slet ikke, de skal bare have maden i deres tempo. Grød er stadig dumt herhjemme, men på BLW fronten sker der store fremskridt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER