Camillat

Det der amning efter bid - Noah toever og ammer naesten ikke...

8 indlæg i dette emne

Hvad skal det betyde? Noah bed mig i brystvorten forleden aften, hvor jeg sagde av og han kiggede overrasket paa mig. Det var ved putning. Da han saa bed mig i den anden ogsaa(taenkte, at maaske var brystet tomt), saa tog jeg ham fra, satte ham op og sagde stille og roligt, at han ikke maa bide, det goer ondt paa mor. Han begyndte at graede, men jeg gav ham et kys og sagde, at det er ok. Saa pakkede jeg ham ind i dynen, gav ham sut og kanin og puttede ham, som vi plejer efter en lille putte-hos-mor-tid.

Siden har vi haft det maerkeligt med amning begge to, fornemmer jeg Jeg er altsaa liiidt nervoes for de der bid, hvilket han nok kan maerke. Han kan ogsaa maerke, at han ikke maa bide, for han virker nogle gange til at ville goere det, naar jeg alegger ham til, men goer det ikke. Istedet toever han og der faar han saa sin sut og kanin, putter lidt hos mig og saa kommer han ned i sengen og flader fluks i soevn og sover fint.

I ugerne op til havde han foerst ammestrejke i alle dagstimerne og foer putning, men jeg ammede om natten. Saa nogle dage, hvor han pludselig ville ammes baade dag og nat. Han ville endda gerne ammes i legestuen i mandags, selvom der var stoej og en dreng lige bagved ham med skrig og et skrattende plastikkrus... Nu naesten ikke... Kun lige sen aften og lidt sen nat. Min mens er muligvis ikke langt vaek og jeg mindes en nedgang i amning op til de andre 3 mens, jeg har haft. Men det her er alligevel anderledes :(

Noah spiser jo fint om dagen og har gjort det noget tid. Jeg soerger for at tilbyde ham noget at drikke indimellem. Jeg bruger ogsaa brystpumpen dagligt, saa jeg ikke faar brystbetaendelse af betonbrysterne og opretholder lidt prduktion just in case, men min maelk i kop var han ikke ret tosset med forleden...

Hvad skal jeg taenke om det? :help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nogen børn fravælger jo amningen jo ældre de bliver. Måske er det det han er i færd med. Sofia vil kun ammes herhjemme i fred og ro- ellers gider hun ikke. Da Sofia lige havde fået de to første tænder bed hun også. Jeg tog hende bare af, og sad lidt med hende, og tilbød hende så igen. Det gjorde vi så et par gange og så gad hun ikke bide mere. Jeg var meget obs på ar slappe af i skuldrene imens, så hun ikke mærkede at det var noget særligt, andet end bed man så forsvandt maden. Er der et sted eller en måde Noah godt kan lide af blive ammet på. Sofia elsker f.eks. At blive ammet i halvmørke på hendes værelse imens jeg nusser og snakker til hende. Så slapper hun dejligt af og kigger op og snakker lidt med mig undervejs. Sådan ammer jeg hende når hun ellers ikke gider, og det virker hver gang

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ammer naermest kun inde i laenestolen paa vaerelset, med skodderne lukkede og dynen omkring ham - foer lur eller efter lur eller aften/nat.

En sjaelden gang, naar vi er undervejs, og saa er det for det meste kun i bilen.

Idag ville han gerne ammes efter eftermiddagsluren... han toevede lidt, men jeg maerkede, at det var min toeven, der gjorde det, saa stroeg ham over haaret og sagde, at det var ok, men jeg smilede. Ja, de maerker jo vores sindstilstande foer vi maaske selv goer det ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

And... saa tror jeg umiddelbart ikke, at Noah er ved at fravaelge amningen helt - han er det, jeg vil kalde udpraeget ammebarn. Men han har sine forskellige faser og har altid haft det. Jeg tror, det her er en ny slags fase... Det er saa lige, hvordan jeg skal gribe det an. Men jeg skal helt sikkert slappe mere af og lade ham maerke, at han er velkommen til at spise hos mig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke en omgang. Håber han giver dig en chance igen. Silke Elia har også perioder hun ikke rigtig vil spise (tigerspring). Det kan være vildt frustrerende at ligge hende til igen og igen og hun bare afviser det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke en omgang. Håber han giver dig en chance igen. Silke Elia har også perioder hun ikke rigtig vil spise (tigerspring). Det kan være vildt frustrerende at ligge hende til igen og igen og hun bare afviser det.

Aah, det er Noah om igen under de tigerspring! Han har jo taget godt imod amning i eftermiddags og hold nu op, jeg nyder den stund med min baby, naar den er der :rolleyes Jeg tror, det er en fase som saa mange andre.

Det er nemlig frustrerende, men jeg har nu laert at tage det roligt... Han finder som regel selv sin ligevaegt igen, men det var lige det med den bidesituation denne gang :huh

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aah, det er Noah om igen under de tigerspring! Han har jo taget godt imod amning i eftermiddags og hold nu op, jeg nyder den stund med min baby, naar den er der :rolleyes Jeg tror, det er en fase som saa mange andre.

Det er nemlig frustrerende, men jeg har nu laert at tage det roligt... Han finder som regel selv sin ligevaegt igen, men det var lige det med den bidesituation denne gang :huh

Tror også de fornemmer vores frustration ret hurtigt. De er jo også begge sensitive og har følehornene længere ude, eller hvordan man nu skal sige.

Silke Elia kan heller ikke ammes hvis vi er ude eller hvis der er bare den mindste forstyrrelse. Pg hvis jeg sidder et nyt sted og der er ro (fx et værelse) kan hun ikke koncentrere sig for de nye ting. Men det er vidst typisk børn i den alder?!?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror også de fornemmer vores frustration ret hurtigt. De er jo også begge sensitive og har følehornene længere ude, eller hvordan man nu skal sige.

Silke Elia kan heller ikke ammes hvis vi er ude eller hvis der er bare den mindste forstyrrelse. Pg hvis jeg sidder et nyt sted og der er ro (fx et værelse) kan hun ikke koncentrere sig for de nye ting. Men det er vidst typisk børn i den alder?!?

Ha ha, ja, nogle gange har det faktisk vaeret bedst bare at blive paa stedet og amme der, fremfor at soege et roligt NYT hjoerne, som han har skullet kigge paa, for han kigger og analyserer jo alt. Saa var der perioden, hvor jeg bare skulle ligge ned og amme, om det saa var i IKEAS cafeteria :rolleyes Det er helt sikkert alderen, men tror ogsaa, at der er en snert af den sensitivitet ind over, for de lyder ret ens i ammesituationer. Noah ville saa bare gerne ammes i mandags inde i et lille rum, hvor 6 andre moedre sad og snakkede loes. En lille dreng paa Noahs alder sad og skreg bagved ham og bed i et plastikkrus, som skrattede... Men der meldte han sig alligevel...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER