kristin

Hvilken MME mætter mest ?

15 indlæg i dette emne

Har lidt svært ved at finde ud af alle de forskellige slags mme, men min søn på 11 uger spiser lidt mere end hvad han egentlig må få, derfor tænker jeg om det kunne være en ide at skifte til en anden slags som måske mætter mere end den han får nu som er Nan pro 1 , har i nogle forslag til hvad jeg ellers kan prøve ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Gul allomin extra skulle mætte mere. Du kan læse om den her.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gul allomin extra skulle mætte mere. Du kan læse om den her.

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak den tror jeg, at jeg vil prøve :) det er ikke rart når man føler, man sulter sit barn :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lærke begynde også at spise mere end hun egentlig måtte - hun får gul allomin 2 gange om dagen, og det er for det meste om aften. Det har virkelig fungeret godt her.

Du skal dog lige være obs på at din søn kan få hårdere afføring af det, det er hvert fald det som er sket her.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har altid brugt blå allomin. Madison har også altid spist mere end der stod og i starten var jeg meget obs på hvor meget hun spiste. Min så sagde at det der står på pakkerne er vejledende og nogen børn er bare mere sultne end andre. Og de skal have når de er sultne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han har haft fået lactulose, så måske det kunne være en ide at give lidt af det igen indtil man lige ser hvordan hans mave reagerer...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han har haft fået lactulose, så måske det kunne være en ide at give lidt af det igen indtil man lige ser hvordan hans mave reagerer...

Jeg ville hellere lade være med at give medicinen før det reelt er nødvendigt - så vidt jeg har forstået kan deres tarme blive slappe af det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville hellere lade være med at give medicinen før det reelt er nødvendigt - så vidt jeg har forstået kan deres tarme blive slappe af det.

:ditto

Har faktisk lige snakket med lægen om det og man skal ikke give dem noget så længe de ikke har ondt eller er voldsomt besværet.

Indtil da skal man bare massere maven og cykle med benene (eller hvis de er gamle nok f.eks. give sveskegrød)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er rigtigt nok man ikke kan regne 100 % med den anvisning som står på pakken, men jeg har fået at vide af SP at der er en max. mængde flaskebørn må få om dagen, for ellers kan dere nyrer ikke følge med. Du kan sagtens prøve at give mere, det prøvede vi også i første omgang, men det resulterede i at hun fik mere end hvad hun egentlig måtte, så det gik vi hurtigt væk fra igen.

Du skal ikke begynde at give lactulose før der er problemer, Lærke kommer fint af med sin afføring den er bare blevet hårdere efter hun er begyndt at få gul 2 gange om dagen, og hun kæmper måske lidt mere, men det er ikke noget som gør ondt på hende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej de siger jo omkring de 1000 ml i døgnet netop pga. deres nyrer skal kunne følge med, men vi er oppe på omkring 1150 ml i døgnet , han virker slet ikke til at være påvirket af den mængde han får, for ellers ville jeg selvfølgelig heller ikke give ham så meget.. Men han har altid været en sulten dreng, han vejer godt 7 kg nu og er ca. 65 cm lang og det er ikke rart at skulle sulte ham :( men nu er den gule allomin købt og vi startede op med en lille flaske igår, en til morgen også får han igen en her til nat også må jeg se om den kan mætte han lidt mere, så han får lidt mindre at spise :) Glæder mig til at han må få ske mad ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan jeg godt forstå du gør, jeg glæder mig også til skemad, der er bare ikke noget værre at have et sulten barn. Jeg begyndte en årgang at skrive ned hvor meget hun drak ad gangen, men det jeg blev altså lidt småskør af det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja altså han fik en flaske i aftes med gul allomin 150 ml ( han spiste det hele, men han tømmer nu altid flasken ) kl. 22.30 også vågnede han igen ved 03 tiden, så det er godt 4 timer han har sovet på det , jeg ved ikke om man kan forlange mere ^_^ han har haft sovet 5 timer i streg, men så blev han syg og nu er vi lidt tilbage fra start :( men jeg håber det bliver bedre, det er lidt hårdt med afbrudt søvn hver nat, når man står alene med det ^_^ kl. 03 fik han så en blå nan 1 og sov til kl. 6 :) så fik han en flaske igen , kom over i min seng og lavede efterfølgende en ordentlig bummelum også stod vi op :D

Jeg har overvejet at give ham lidt mere til nat, men hvis han så ikke sover længere på det, er jeg bange for at give ham for meget i døgnet, det er skisme svært :o Men hans mave er heldigvis helt fin og han laver det han skal uden problemer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan jeg godt forstå du gør, jeg glæder mig også til skemad, der er bare ikke noget værre at have et sulten barn. Jeg begyndte en årgang at skrive ned hvor meget hun drak ad gangen, men det jeg blev altså lidt småskør af det

Min sp sagde sidste at Lærke må få max 1200 ml i døgnet og der vejede hun 5100, går udfra at det rykker sig i takt med vægten, så tror ikke der sker noget ved at han får 1100 ml.

Du må lige komme med en update på hvordan det er gået.

Du skriver at Lærke måtte få 1200 ml i døgnet med en vægt på 5100 , Mathias vejer jo 7 kg nu og er 12 uger , så mon ikke osse han må få de 1200 ml i døgnet ?? Jeg tænker da os at der skal mere til, når de bruger en masse energi når de er vågne, i starten sover de jo meget af tiden, men Mathias sover bestemt ikke tiden væk længere :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså det tænker jeg da umiddelbart. Går udfra at det følger vægten, jeg vil altså sagtens turde give ham 1200 ml. de er jo også nogenlunde lige gamle

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER