KatjaB

Kvalme og madledeja

5 indlæg i dette emne

Så er det lykkedes at blive gravid igen og jeg krydser fingrene, alt hvad jeg kan for at det lykkedes denne gang :loveshower

Jeg levede før graviditeten stort set sukker og hvedemelsfrit, hvilket jeg havde det rigtigt godt med :)

Men efter jeg er blevet gravid, har jeg dage eller perioder i løbet af dagen, hvor jeg har intens kvalme eller madlede og det er ikke altid at mad hjælper...

Min madlede og kvalme er meget forskellig fra gang til gang, nogle dage kan jeg slet ikke udstå tanken om bestemte fødevarer fx kød, pålæg m.m. og andre gange kan jeg slet ikke spise noget som helst.

Andre dage er ymer med sukker, yoghurt, søde sager, franskbrød ( altså alt det jeg normalt ikke spiser) det eneste jeg kan få ned.

Jeg ved det er en sidegevinst til den gode begivenhed og det er nok også det der får mig gennem de dårlige dage, men når jeg spiser sukker og franskbrød, får jeg dårlig samvittighed, da jeg jo ved, at det heller ikke indenholder den store næring til baby ;)

De tidspunkter jeg har det godt, forsøger jeg så at spise sundt og varieret :P

Jeg vil bare så gerne gøre alt ting rigtigt, men også gerne prøve at leve så normalt som muligt, hvilket er svært, når jeg er sindsygt bange for at det skal gå galt igen denne gang ....

Hvad spiser i når i har kvalme, nogle gode råd til en glad men nervøs gravid :mam

Katja

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Har desværre ikke nogen gode råd da hvidt brød med smør og faxe kondi er det der hjælper mig bedst. Håber snart kvalmen forsvinder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Også her Britta og tillykke med din graviditet :yay

Jeg er 7 uger henne idag, så jeg har nok noget tid til at "nyde" kvalmen endnu, men det er da lykkedes mig at bibeholde min vægt de sidste 14 dage på trods af alt de usunde :balloon

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde kvalme hele vejen igennem min graviditet sidst. Når det begynder at give for mange begrænsninger i hverdagen beder jeg om hjælp. Akupunktur hjalp rigtig godt sidst og skal have det bestilt igen. Jeg er så heldig at min lægehus tilbyder det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder meget som mig, havde lagt hele min livsstil om inden graviditet og tabt 10 kg. På kun kost, (nok grunden til jeg blev gravid) jubii ;)

Men de første uger i min graviditet havde jeg kun lyst til koldskål ( hvilket jeg ikke plejer at ville have) og franske hotdogs fra tanken, det var frygteligt, men gik heldigvis over da jeg nåede 2 trimester, kylling og hakkekød kunne jeg slet ikke engang se på og ost eksisterede slet ikke i mit hus til at starte på, men jeg er ovre det og spiser nu meget sundere og varieret og tog det som en periode i graviditeten, jeg har desuden kun taget 7 kg. På i løbet af graviditeten og er nu i uge 30+2..

Så tror det nok skal gå, og bare se frem til at du kan tage din livsstil op igen.. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER