Susanne

HJÆLP! Sy-spørgsmål.

2 indlæg i dette emne

Jeg har kastet mig ud i sy-projektet og syr børnebukser til Anna efter MiniKrea-mønster og jeg har efterhånden oparbejdet en del spørgsmål! :D

  • Der står, at jeg skal folde stoffet langs trådretningen?! Det synes jeg godt nok er svært at se hvor er, så jeg foldede, så det passede med striberne kom på langs :whistling Hvor vigtigt er det? :unsure
  • Jeg har zigzag´et alle 4 stykker hele vejen rundt (der stå kun trævlekanterne, men jeg synes sgu det hele var i farezonen for at trævle!), men helt præcis hvor er det man skal sy - så højre del af syningen går ud over kanten eller bare så det er så tæt på kanten som muligt? Jeg synes det er svært at gøre det helt præcist, så jeg har vist lavet en blanding af begge dele :rolleyes Er det helt galt?
  • Nu skal jeg jo så til at sy sammen (og det har jeg totalt noia over!) Der står, at jeg skal sy forbuksen sammen midt for - er det så kun stykket fra talje til skridt? For der står om indvendige bensøm senere og det er vel så det sidste stykke fra skridt til bund? Eller?! :blink

EDIT: HAHA til det sidste punkt - kunne lige pludselig se det for mig! Selvfølgelig er det kun fra talje til skridt ellers er der jo ikke nogen bukseben :P Og indvendig bensøm er når for og bag skal sys sammen. Kors, hvor kunne jeg have kvajet mig der! :D

Jeg synes lidt jeg famler i blinde og hvis jeg rent faktisk ender med et par bukser jeg vil være bekendt at give Anna på, så tager jeg det som en personlig sejr! :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det med trådretningen handler om hvordan stoffet reagerer ved vask. Så hvis du sørger for at gøre det ens ved alle stykker og er forberedt på at det kan krympe, så tror jeg det er ok.

Ift zig zag har jeg også altid gjort det på alle sider. Det er ikke noget der gør skade. Ift hvor det skal være, så er det vigtigste egentlig bare at sin zig zag kommer til at ligge i sømrummet så det ikke kan ses når det hele er syet sammen

Aha - god pointe! Det havde jeg ikke tænkt over :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER