Guest

Lidt tanker omkring DP start - kan i hjælpe?

2 indlæg i dette emne

Jeg ved ikke om det burde være i "baby 0-1 år" eller her, men jeg tænker i jo ligesom HAR været igennem det, og nogle sikkert også har prøvet noget lignende, så nu spørger jeg jer!

Det er ikke et VILDT presserende emne, men jeg kan mærke at det fylder lidt hos mig lige nu, og jeg kan lige så godt få truffet en beslutning nu og "komme videre"

Nå men altså jeg er arbejdsløs og min barsel slutter lørdag den 6 Juli 13 - dvs jeg er arbejdsløs fra og med søndag den 7 Juli.

Mie har jeg skrevet op til DP den 1/6 (på daværende tidspunkt havde jeg ikke lige en dato for sidste barsels dag).

Jeg vil jo på den ene side gerne holde Mie hjemme så læææænge som muligt, men samtidig vil jeg have en god indkøring i DP - og da min sidste barselsdag falder lige midt i ferie højsæsonen så står jeg nu med nogle dilemmaer!

De tanker jeg har er:

1) skal jeg lade Mie starte den 1 Juni som hun er skrevet op til så har hun en LANG indkørings periode, hvor jeg har mulighed for at hente tidligt alle dage (alt efter behov, og hvad DP vurderer hun har bedst af) og så kan jeg bruge lidt tid på jobsøgning mens hun er afsted. Så kan vi løse ferie problemet ved:

a) at Anders tager ferie så det passer med DPs ferie - hvilket jo nærmest er umuligt da vi ikke VED hvem DP er og derfor ikke kender hendes ferie uger og Anders skal jo snart melde ferie. Et andet problem ved det er om det er skidt at køre hende ind og så holde hende hjemme og så sende hende af sted igen.

b) At lade hende komme i gæste DP og håbe på det går godt!

c) satse på jeg ikke har fået arbejde, ikke bliver sendt i løntilskudsjob eller aktivering med det samme og jeg derfor kan holde hende hjemme.

d) hvis jeg ikke har fået arbejde inden kan jeg muligvis selv tage ferie så det passer med DP´s lukke uger, men jeg ved faktisk ikke om jeg har ret til det. Og så står jeg igen med tankerne om at sende hende afsted, holde hende hjemme og så sende hende af sted igen - starter man så ikke nærmest forfra?

2) skal jeg udsætte DP start til midt i Juni så vi har 14 dages indkøring - det er jeg ikke hooked på da jeg ikke mener det er til hendes bedste at risikere at blive sendt i gæste DP efter 14 dage.

Igen står vi jo så og skal tage stilling til ferie perioden

3) Satse på at jeg ikke har fået arbejde og holde ferie på skift herhjemme så vi dækker alle ugerne indtil August så vi ikke skal køre hende ind før ferien, men vente til efter (igen aner jeg faktisk ikke om jeg har ret til ferie - og jeg kan jo også være så forbandet heldig at jeg allerede HAR fundet arbejde til den tid og så er det jo ikke sikkert at det er en mulighed med ferie i ferien!) men hvad så med den blide indkøring? Det er jo ikke sikkert at det er en mulighed så!

Jeg syntes det er svært - hvad er til HENDES bedste? Jeg vil jo som sagt helst holde hende hjemme hos mig. Jeg forsøger at se det positive i at jeg endnu ikke har arbejde ved at sige at jeg jo så har mulighed for at hente tidligt de fleste dage, eller bare efter hendes middags lur - jeg HÅBER så på at jeg finder et arbejde inden, og faktisk ville jeg i en perfekt verden have arbejde fra 1 August, men bare det at VIDE hvad jeg skal når barslen slutter ville gøre beslutningerne lettere!

Hvad er jeres tanker? og erfaringer?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej :)

Jeg arbejder som pædagog i en vuggestue og kan kun sige af erfaring, at det hverken er godt for mor el. far samt barnet at trække indkøringen i langdrag. Jeg kan sagtens følge dig i og med at du gerne vil have hende hjemme, nu hvor du selv går hjemme. Men jeg tror jeg ville vælge at holde fast ved d.1/6-13 og så benytte muligheden med at hente hende tidligt - jeg plejer selv at få min dagplejemor til at skrive hvornår M er vågnet, så jeg de dage jeg har tidligt fri, kan hente ham tidligt... Erfaringen siger mig, at det er bedst for familien at finde en nogenlunde fast rytme...

Der vil oftest, uanset om det er et nyt barn eller et barn der har gået ved dagplejeren længe, være en reaktion, når man vender tilbage fra ferie.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER