Camillat

Hvordan er jeres morgenrutine?

13 indlæg i dette emne

Jeg synes vi er kommet ind i saadan en dum morgenrutine... Det er stressende og slet ikke hyggeligt :-(

Derfor vil jeg hoere, hvad I andre goer med hensyn til personlig pleje, klaede sig paa, lave morgenmad og spise morgenmad.

Noah er begyndt at raabe sig igennem morgenen, som om han kraever noget af mig. Jeg naar til luren ved 10-11-tiden og er helt anspaendt i nakke og skuldre og i dag er jeg ogsaa forbitret over, at det skal vaere saadan :-) Og jeg naar jo ikke en pind af noget andet, for jeg skal rydde op efter os - og saa sidder jeg maaske stadig i nattoej med morgenhaar!

Jeg gaar ud i koekkenet og laver morgenmad, Noah er i kravlegaarden, hoerer musik og leger. Jeg er MEGET sulten om morgenen - kan godt blive helt daarlig, hvis ikke jeg faar noget at spise ret hurtigt - og saa spiser jeg altid et bloedkogt aeg(skal have protein), frugt og yougurt med musli - og drikker min kop kaffe. Noah faar en kiks og lunken kamillete. Problemet er saa, at jeg ikke faar spist faerdig, fordi Noah bliver utaalmodig(soevning,sulten, keder sig, skal skiftes, puttes....). Men hvad skal jeg snart stille op? Spise en lille smule og saa spise igen, naar han sover til middag - og igen til frokost? Saa kan jeg jo sidde der og spise hele tiden :wacko

Jeg gaar desuden med fornemmelsen af, at Noah da maa vaere sulten, men han vil ikke gerne ammes og han vil ikke have skemad foer senere. Han vil gerne have en kiks eller en god skive paere at sidde med selv. Jeg kan foerst amme ham lige foer luren, naar jeg har svoebt ham i dynen, givet ham kaninchen og sutten og siddet lidt med ham.

Det kunne vaere rart med en mere effektiv fremgangsmaade og samtidig en lidt mere hyggelig morgen.

HIt me with your best of the best :help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vores rutine er således: Hun vågner, vi hygger lige lidt og hun får ren ble. Så går vi ned og hun sidder i sin stol, mens jeg laver morgenmad(Nogle gange også til mig selv, men jeg har modsat dig virkelig svært ved at spise om morgenen) Og så spiser vi. Hvis hun bliver sur eller utålmodig, plejer jeg som regel at kunne finde et eller andet hun kan lege med, ellers må hun altså bare skabe sig til jeg er færdig med at spise(Ikke at hun græder)

Vi børster tænder efter mad :-)

Jeg plejer som regel, at spise når hun tager sin lur, eller har jeg aldrig oplevet at sidde henad middag/eftermiddag i nattøj og uden mad. Hun er som regel ret god til at lege alene, så jeg kan ordne hvad end jeg nu skal :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores morgenrutine er således

Cassandra vågner som regel omkring kl. 7.30, da storebror skal i børnehave og han larmer og vækker hende! Hun får skiftet ble og nyt tøj på, børstet tænder, kommer op til far og storebror på toilettet og leger og hygger, imens jeg laver morgenmaden færdig. Hun spiser morgenmad, yoghurt eller brød og så skal storebror afleveres i børnehave. Nogengange tager vi direkte hjem, andre gange skal vi ned og handle. Når vi kommer hjem leger vi og ved 9.30-10.00 tiden bliver hun lagt og skal sove, hun får lidt at spise før hun sover.

Hvis Cassandra er vågen spiser vi sammen og ellers spiser jeg alene. Hun er god til at underholde sig selv, så jeg har rimelig fri bevægelighed.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmmm... det der lyder faktisk lidt som hjemme ved os lige i tiden... vi har ellers haft nogle hyggelige morgenstunder. Men jeg synes heller aldrig at jeg får ordentlig tid til at spise, før Elin er kommet ud for at sove formiddagslur.

Nogen gange tager jeg hende med om i køkkenet, mens jeg smører et stykke rugbrød (det spiser jeg altid om morgenen fordi det mætter i lang tid) andre gange ligger hun på sin madras omme i stuen, mens jeg synger eller larmer omme fra køkkenet, så hun kan høre mig.

Og så sidder jeg på gulvet nede ved hende og spiser, mens hun leger... nogen gange kan jeg sidde i længere tid, andre gange synes jeg at jeg skal spise hurtigt, fordi hun brokker sig over at ligge der.

Min tanke er at der skal ske noget - Elin gider ikke ligge der særligt længe - og er stadig ret afhængig af mig, fordi hun ikke er så mobil endnu (ikke triller rundt eller noget)

Jeg har det også som dig - der skal noget mad til om morgen, ellers får jeg det dårligt. Jeg venter så til gengæld til efter at hun er blevet puttet med min kop kaffe - for så ved jeg at jeg har go tid til at nyde den - og så ser jeg et afsnit af min yndlingsserie, mens jeg er på BK. Det synes jeg er en go måde at lade op på, så jeg har overskuddet til Elin, når hun vågner.

Det er så vigtigt at du får ladet op Camilla - jeg skal ikke belære andre, for jeg kan godt stresse over alt det der roder - men det blir man bare nødt til. Og så prøver jeg så vidt muligt at tage elin med, når jeg tømmer opvaskemaskine, gør badeværelse rent, ligger tøj sammen osv....

Jeg ved ikke hvad jeg vil sige med det her - eller om det overhovedet er nogen hjælp, men ville bare sige at jeg har det lidt som dig... men mon ikke vi engang får tid til at spise, når vi har lyst - og ikke når det er belejligt? :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ps. kan du tage Noah med ud på badeværelset, mens du er i bad? Eller er han for livlig? For jeg har Elin med derud og så ser hun på mig, mens jeg er i bad - og leger med noget legetøj. Men kan godt fornemme, at der nok snart skal ske noget mere - eller at jeg skal blive lidt hurtigere i badet end tidligere...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi står op, går ud til pulebordet og skifter tøj + ble, og han bliver vasket grundigt forneden. Så bliver Milas lagt i kravlegården med noget legetøj og jeg spiser imens. Han kan sagtens brokke sig, men jeg tager ham ik op medmindre han græder. Så snakker jeg med ham fra spisebordet, så han ikke bliver alt for sur og hjælper ham, hvis der er noget legetøj han ikke kan nå osv.

Efter 1/2-1 time bliver han træt af at ligge der og er træt, og så skal han sove.

Jeg tror jeg hapse et stykke frugt med ud til puslebordet, så jeg lige kunne få stillet toppen af sulten, imens bebse blev puslet, hvis jeg altså ikke kunne vente.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er VELSIGNET med et selvstændigt barn så jeg ved ikke om du kan bruge vores morgenrutine til noget.

Men vi vågner mellem 5 og 7 - men jeg står ALDRIG op før 6.30 for det er nat indtil der. hun ligger og gnasker i Nussekanin, Nussetiger og Løve-Bamse, hvis hun brokker sig får hun sut og hvis hun græder tager jeg hende op og vugger til hun finder ro.

Vi starter på badeværelset med at få en tør ble og ned på gulvet og lege mens mor lige får ordnet det aller mest nødvendige på badeværelset så ind og ligge i legehjørnet hvor hun har et stort spejl og jeg finder lidt spændende legetøj frem.

Så finder jeg mad til mig selv og spiser mens hun ligger der - klager hun inden jeg er færdig med at spise så tænder jeg noget larmende legetøj eller noget med lys eller begge dele - det er et hit.

Når jeg er færdig med at spise passer det nogenlunde med at hun er ved at være sulten - så får hun en flaske, men imorgen starter vi ud med grød når vi står op, for hun gider ikke spise om aftenen så vi tager grød om morgenen og mos til middag i stedet. Så der ændrer vi lidt på rutinen, først mos og så flaske når hun siger hun er sulten.

NOGLE gange får hun så tøj på, andre gange venter vi til efter formiddagsluren. Alt efter om vi skal noget eller ej.

Så leger vi - nogle gange vilde lege hvor hun får svingture i lagenet, vi vender på hovedet, svinger rundt, prutter på maven og kilder osv. Andre morgener er det små sanglege, eller trille træning. (vi leger alt mellem 5 min og 20 min alt efter tid og humør osv)

Når kl bliver omkring 9 skal der geares ned igen så vi kan sove - så der tænder jeg fjernsynet og ligger dyne og nussekanin på slap af madrassen foran fjernsynet og så ligger vi os sammen og ser fjernsyn (eller jeg går på BK fra mobilen). mellem 9.30 og 10 er hun grydeklar og så bliver hun puttet. SÅ er det mor tid! og den bliver brugt på enten at sove sammen med musen eller gå i bad, tage tøj på, stene foran computeren, rydde op, gøre rent osv. Hvad jeg lige har mest behov for.

Mie får forholdsvis meget tid på gulvet alene når hun er mest frisk, det er hun ret glad for, ligger og "synger" fanger tæer, triller og drejer sig efter legetøjet. I starten klagede hun ofte fordi hun ikke selv kunne trille, men ofte fik hun lov til at kæmpe lidt før jeg forbarmede mig over hende og lige pludselig en dag så kunne hun selv trille fra mave til ryg og så var jeg lidt overflødig. Men vi trænede og trænede og trænede og trænede også når vi legede. Nu kan jeg godt syntes at NU må hun da have lagt længe nok og leget selv, men når jeg går hen til hende smiler hun lige lidt og så ignorerer hun ellers, så går jeg igen, syntes det er OK at hun siger "nej tak mor, jeg har lige travlt med at trykke på knapper/æde den her bamse/ forsøge at få fat i Kaj dukken/hvad jeg nu har gang i" - så kommer jeg bare igen lidt senere.

Men bare fordi Mie er selvstændig og kan li at ligge selv er det jo ikke ensbetydende med at Noah kan - så jeg ved som sagt ikke om du kan bruge min morgenrutine til så meget.

Eneste råd jeg kan give er det som TinaKP også giver - tag ham med rundt! Mie syntes at det er hyggeligt når jeg ligger vasketøj sammen eller tømmer opvaskemaskine, men jeg snakker også HELE tiden siger fx "så tager vi lige glassene og sætter op i skabet, hov de skal vist stavles hvis de skal være der... og så er det bestikkets tur, der er en masse knive og der er også 2 af Mies skeer der skal på plads, de skal ligge sammen med te-skeerne..." osv videre fortæller faktisk bare ALT hvad jeg laver. Nogle gange snakker hun med, andre gange kigger hun og andre gange leger hun selv. Men jeg har en forestilling om at hun føler at jeg er sammen med hende selvom jeg også laver noget praktisk - forstår du hvad jeg mener? Det virker her - men igen Mie er et selvstændigt barn - så det kan godt bare være fordi jeg er heldig!!! Hun ligger forøvrigt altid på gulvet med legetøj indenfor rækkevidde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Luna Vågner mellem 7 og 7.30 i øjeblikket... nogen gange får hun sin morgenflaske i sengen hos mig, hvis det er længe siden hun har spist sidst. Ellers venter vi til der er gået ca 3 timer siden sidste måltid. Så står vi op og går på badeværelset og hun får en ren ble og tøj på. så kommer hun ind i sin tremmeseng som vi bruger til kravlegård, tænder musikuroen og finder lidt legetøj til hende. Der får. Hun så lov til at ligge og hygge imens jeg går på terrassen og får min morgensmøg! (Ja jeg er ikke mig selv før det er Gjort ) Så går vi i stuen. Og hygger. Hvis jeg er sulten, hvilket er meget forskelligt for mit vedkommende, går jeg ned og smører noget mad, imens Luna ligger og leger og snakker. så sætter jeg mig i sækkestolen ved siden af hende og spiser. Hvis hun brokker sig undervejs, snakker vi og leger lidt imens!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres indlaeg! :loveshower

Problemet er ikke saa meget at Noah ikke kan vaere selv, men han ligger jo foerst i kravlegaarden i ca. 15 min., sidder saa i skraastolen i 5-10 min og saa ved bordet i min. 20 min. Derfor vil jeg ikke, at han ogsaa skal sidde i skraastolen, mens jeg er i bad og han triller jo for et godt ord, hvis jeg ligger ham paa gulvet derinde imens - og slikker f.eks paa gulvet :rolleyes Men jeg skal heller ikke i bad, det kan jeg goere om aftenen med goood mor-tid, hvis ikke under hans lur.

Jeg har virkelig taenkt over det i dag, for det er alt for meget tid, der er oev for os om dagen, naar det er saadan i morgentimerne. Jeg tror for det foerste, jeg maa finde ud af en hurtigere maade at faa morgenmad paa og saa sige til mig selv at kun onsdag og loerdag, kan jeg tage den lange. Det VIL jeg give mig selv, eeelsker morgenmad og den tid, men nu er det bare ikke spor skoent laengere... Saa maa vi ud af huset straks bagefter, for jeg tror, det ogsaa har noget at sige til vores morgenzen. Derefter er det tid til en lur og der kan jeg nyde min kop kaffe og et mellemmaaltid ligesom Tina (tak for forstaaelsen, darling :kiss ).

Ak, life as a mum... :rolleyes

Men keep them coming! ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi står op ved 8.30 tiden, hvor vi går ud på badeværelset, og hygge os gevaldigt med at blive vasket og få tøj på. Når Silas er ordnet, ligger jeg hans dyne ned på gulvet og lægger ham der, mens jeg selv får tøj på og får sat håret(for det meste en hestehale) og får lidt vand i hovedet. Hvis Silas er lidt utilfreds og lidt træls mens han ligger der, så laver jeg lidt skøre bevægelser eller lyde, og så er han underholdt.

Derefter går vi i køkkenet, hvor han sidder i sin trip trap, mens jeg laver en flaske til ham. så går vi i stuen og får flasken i sofaen. Derefter leger vi intenst i 10 min, og så får han lov at ligge lidt selv, på gulvet og lege, mens jeg får noget at spise. Jeg spiser i stuen. når jeg har spist leger vi sammen igen. kl 10.30 får han formiddagsflaske og så bliver han puttet til lur, han sover en time. så er morgenen og formiddagen gået.

Jeg bader i hans formiddaglur eller om aftnen når han er puttet for natten, og manden er hjemme, så jeg rigtig kan nyde badet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi står op ved 8.30 tiden, hvor vi går ud på badeværelset, og hygge os gevaldigt med at blive vasket og få tøj på. Når Silas er ordnet, ligger jeg hans dyne ned på gulvet og lægger ham der, mens jeg selv får tøj på og får sat håret(for det meste en hestehale) og får lidt vand i hovedet. Hvis Silas er lidt utilfreds og lidt træls mens han ligger der, så laver jeg lidt skøre bevægelser eller lyde, og så er han underholdt.

Derefter går vi i køkkenet, hvor han sidder i sin trip trap, mens jeg laver en flaske til ham. så går vi i stuen og får flasken i sofaen. Derefter leger vi intenst i 10 min, og så får han lov at ligge lidt selv, på gulvet og lege, mens jeg får noget at spise. Jeg spiser i stuen. når jeg har spist leger vi sammen igen. kl 10.30 får han formiddagsflaske og så bliver han puttet til lur, han sover en time. så er morgenen og formiddagen gået.

Jeg bader i hans formiddaglur eller om aftnen når han er puttet for natten, og manden er hjemme, så jeg rigtig kan nyde badet :)

Godt tip med at lege intenst foer og efter hans "alene-tid" - det vil jeg proeve imorgen! ù

Noah er vist generelt inde i en MOAR periode, saa det er meget, jeg skal vaere sammen med ham intenst :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt tip med at lege intenst foer og efter hans "alene-tid" - det vil jeg proeve imorgen! ù

Noah er vist generelt inde i en MOAR periode, saa det er meget, jeg skal vaere sammen med ham intenst :rolleyes

Ja de der moar dage, dem har vi også lidt af for tiden, så bliver det meget intenst :) meget af dagen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså vi står op når madison vågner som er mellem halv syv og otte. Og så får hun tør ble. Jeg laver øllebrød til hende mens hun ligger på gulvet og leger. Når det er kølet af sætter vi os til bords og jeg får corn flakes i mens ellers vil hun ikke spise. Hun leger med en ske mens jeg og hende spiser samt bagefter når hun er færdig.

Og hun får lov til at blive siddende indtil jeg er færdig. Og hun opføre sig som regel altid pænt. Og når vi har spist gør vi os så klar og tager tøj på osv. Bad kommer hun i om aften.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER