boge

Nogen der kender til uregelmæssig hjertefrekvens ved MD?

10 indlæg i dette emne

Hej alle, I dag blev det så vores tur med en scanning og sørme om vi ikke skal prøve at have en lille pige i huset:-) Men men scanningen viste i dag dog også at hendes hjerterytme er meget vekslende. Dvs. nogle gange slår hjertet helt normalt men til andre tider mangler den ligesom nogle slag? Jordemoderen som scannede mig snakkede om at det så de nogle gange hvis hjertet var lidt umodent? er der nogen af jer der har erfaringer med dette? Jordemoderen henviste mig selvfølgelig til scanning hos en læge om 14 dage, da hun ikke havde kompetancen til at uddybe nærmere??? Ellers var lillepigen helt perekt:-) Så står nu med en lykkeros men alligevel tænker jeg også over at nu skal hendes hjerte bare arte sig om 14 dage:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

tillykke med den lille pige! var selv til MD i dag og fik samme besked :)

Uh øv med hjertet, lad os håbe det er helt ok om 14 dage. Vi fik faktisk at vide inden hun scannede at vi ikke skulle være nervøs hvis hjertet slog uregelmæssigt eller helt stoppede mens vi kiggede, det var meget normalt (altså hvis det starter igen) :unsure Så kan håbe det bare var fordi hun blev lidt stresset over at blive scannet evt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Krydser fingre for, at hjertet slår regelmæssigt om 14 dage :goodluck

Kan godt forstå, at du er lidt bekymret :kram2 , men dejligt, at alt andet er fint :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu spørger jeg måske uvidende - men kan det ikke også være noget så simpelt, som at jordemoderen får rykket scanneren en smule, eller du eller baby bevæger sig marginalt?

Vi oplevede i hvert fald, at hjertelyden skiftede MEGET alt efter hvordan jeg lige lå...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej igen, nej jeg kunne også selv se at hjertet slog uregelmæssigt. Da hun satte lyd på var der heller ingen tvivl jeg kunne tydelig høre forskel fra når hjertet kørte den "rigtige" eller skal man sige regelmæssige rytme og når det ikke gjorde. Nej jeg tror heller ikke at det betyder noget men uroen er der nok indtil d. 4 feb. hvor jeg skal scannes igen. Det trøster dog Mette at din jordemoder havde sagt det på forhånd at det kunne være sådan. Jeg har jo to vidunderlige drenge i forvejen og der var ikke noget med deres hjerter da de blev scannet. jeg er i uge 20+2 men måske hun bare er en langsom udvikler:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja hun sagde at det var meget normalt at hjertet opførte sig sådan og det skulle vi slet ikke bekymre os om hvis det var noget vi så - men det kan jo være noget helt andet her, men ville i hvert fald lige nævne at vi havde fået at vide det ikke var farligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Xxxx for at hjertet slår regelmæssigt om 14 dage og selvfølgelig gør det det ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Opdatering:-) Så kom vi til vores kontrolscanning lillepigen havde vokset så fint og var meget aktiv:-) Hjertet slog dog stadig noget uregelmæssigt så vi tager endnu en kontrol om 14 dage. Hvis hun ikke har rettet sig der må vi til Odense og scannes og så kan der blive tale om at jeg evt. skal tage noget medicin for at stimulere hendes hjerte:-) Lægen spurte meget til om jeg fejlede noget og da jeg ikke selv kender til noget fik jeg taget blodprøver - så nu må vi se. Men jeg er positiv overfor dagens scanning jeg fik spurt om ting som jeg har gået og tumlet med, og fik det rigtig forklaret hvad lillepigens hjerte gjorde og hvad det havde af betydning. Må indrømme at jeg selv havde gået og spekuleret over hjerneskade og diverse men det handlede det slet ikke om pu ha:-) Så jeg tror jeg kan beskrive mig selv som værende lykkelig i dag:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih hvor godt! Det er jo trods alt gode nyheder selvom hjertet stadig slår lidt uregelmæssigt. Håber de kan finde ud af hvad det er. Men hurra for hun vokser og har det fint :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gode nyheder og fint de holder øje med dig :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER