Little Miss

Hvornår kan babyer underholde sig selv?

27 indlæg i dette emne

Milas kan ligge max 1/2-3/4 time før han bliver træt af det.

Han brokker sig altid, og jeg har haft svært ved at finde ud af om det var forkert at jeg bare lod ham ligge.

Så jeg tog det op med min sp ved sidste besøg. Hun bekræftede mig i at det var det rigtige jeg gjorde, og at jeg kunne prøve at gå hen til ham og snakke lidt med ham, evt hjælpe ham lidt hvis han var langt fra det legetøj han gerne ville have fat i, ikke kunne få sig trillet om på maven osv.

Jeg har også hele tiden haft den overbevisning at man gør sit barn en bjørnetjeneste ved at gøre alt for dem, men som førstegangsmor er man tit usikker, så forstår dig godt.

Min sp sagde også at deres brok er tegn på frustration, og frustration er noget positivt fordi det er tegn på at barnet er motiveret for noget og har en vilje. Børn der ligger uden og brokker sig, gider for det meste ikke at udforske deres omgivelser, fordi de er vænnet til at alt kommer til dem.

Jeg kan tydeligt høre hvornår hans brok, bliver til ked af det hed. Og i den situation, tager jeg ham selvfølgelig op og vi laver noget andet :)

Håber du fik noget ud af alt mit sludder ;)

Det lyder meget som det jeg allerede gør :)

Jeg går hen til ham eller snakker til ham på afstand hvis han brokker sig. Først hvis han bliver ked tager jeg ham op.

Men det er stadig ikke meget han vil ligge alene. Men synes måske det er blevet lidt bedre de sidste par dage :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det lyder meget som det jeg allerede gør :)

Jeg går hen til ham eller snakker til ham på afstand hvis han brokker sig. Først hvis han bliver ked tager jeg ham op.

Men det er stadig ikke meget han vil ligge alene. Men synes måske det er blevet lidt bedre de sidste par dage :glad

Børn er jo også bare sindsygt forskellige. Nogle babyer har bare mere brug for tæt kontakt til deres forældre hele tiden end andre. Milas er desuden født 13 dage over termin, så han er lidt ældre end fødselsattesten siger, og er måske derfor lidt mere selvstændig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER