Lys

Et spørgsmål til alle (måske især jer, der har prøvet det før)

5 indlæg i dette emne

Jeg er 7+2 uger henne og har ifølge scanning termin d. 01.09.13. Jeg fandt først ud af, at jeg er gravid i sidste uge (6+3), og det er første gang, så det hele er meget overvældende! Sygeplejersken, der scannede mig kaldte det lille 7mm lange embryo med hjerteslag og det hele, for "den lille frøns", så nu kalder vi han/hun Frøns herhjemme :kuller

Jeg har haft mange gener, som vi troede bare var en meget besynderlig og langvarig influenza oven på en julemåned hvor alle jo næsten ligger syge. Men nu vokser der altså et lille mildest talt mirakel i maven på mig (mirakel fordi jeg var på p-piller, da jeg blev gravid og aldrig har glemt en pille i de 10 år jeg har taget dem).

Mit spørgsmål lyder, hvornår I andre oplever jeres gener? Kan I også have dage hvor de slet ikke er der?

Jeg har haft det så dårligt med kvalme, opkast, træthed, tynd mave og underlivssmerter (sikkert fordi livmoderen vokser), men nu har de ikke været der i går og i dag, og det bekymrer mig faktisk!! Jeg brude jo nok være glad for at have fået det bedre, men på den anden måde følte jeg trods alt, at der virkelig var liv :loveshower At risikoen for SA er så urimeligt stor bekymrer mig alligevel lidt...

Jeg skal have taget blodprøver i forbindelse med graviditeten (aner faktisk ikke hvorfor?) på torsdag, ved I om man derudfra kan se om der stadig er liv?

Frøns er et uventet ønskebarn hos både far og mor, som er lykkelige og nervøse på én gang!

På forhånd tak!

- Lys

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

På besøg. Først og fremmest tillykke med den uventet graviditet.

Ang. Gener, så er det helt normalt at det skifter. Der kan være dage hvor du intet mærker og så kommer det igen.

De blodprøver du ska ha taget er nok blodtype-bestemmelse, doubletest til nakkefoldscanningen og så nogle andre jeg ikke lige husker hvad hedder, men det hører med når man blir gravid og er derfor helt normalt. Du kan ikke se om der er liv via blodprøverne. Det kræver en scanning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej med dig og velkommen :) Og stort tillykke med den uventede graviditet med ønskebarnet! Jeg har også oplevet mest i min 1. graviditet) men også i denne, at dagene svinger meget i symptomer - så det er bare med at glæde sig over de gode, selvom jeg godt kender følelesen af nervøsitet, når det så pludselig IKKE er der til at minde én om miraklet :P Mht. blodprøver, er jeg helt enig i, at det nok er til ovenstående nævnt formål. Reelt set kan man godt se om der er liv i en blodprøve, hvis de måler dit hcg niveau over to dage, hvor det så skal stige, for at der er liv, men det er jo ikke det der er tilfældet for dig :yay Det gør man også kun, hvis man har en mistanke om, at fostret måske ikke lever længere, men det er jo slet ikke tilfældet hos dig! Selv venter jeg på svar på min blodprøve af den slags imorgen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hejsa ...jeg fik min første p ppiller og opdagede også først sent.

Gener har æret meget forskellige og her i min 4 graviditet er det underlivssmerter der tager livet af mig...men ar også haft store problemer med. Bækkenet de andre gange

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke og velkommen til - jeg tilslutter mig de andre, at symptomer kan komme og gå ligesom vinden blæser. Nogle dage mærker jeg intet og andre dage har jeg urimelig kvalme HELE DØGNET og mens-agtige smerter.

Det er bare med at tage Ja-hatten på og fylde dit sind med positive tanker - det er absolut det sundeste for baby <3

og når i har set hjerteblink betyder det jo den har sat sig godt til rette og der i hvert fald ikke er noget galt med den i den retning - så selvfølgelig sidder du med en smuk lille baby i armene 1/9 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER