boge

Ved ikke hvad jeg skal gøre:-( Frustreret på mig selv

9 indlæg i dette emne

Hej alle I søde gravide kvinder:-) Jeg ved ikke helt hvad jeg skal gøre. Sagen er at jeg er i uge 19, men men her de sidste dage synes jeg at min mave er begyndt at blive mindre, eller begyndt at sidde lidt lavere. Jeg synes også at vægten er begyndt at falde lidt. Jeg spiser akkurat som før hverken mere eller mindre. Liv synes jeg ikke rigtig at jeg kan mærke, og det kan jeg læse mig frem til at I andre kan:-( Jeg har sådan en babylytter og hvor meget jeg end lytter kan jeg ikke høre hjertelyd:-( Jeg er total frustreret på mig selv fordi jeg kan tænke at den lille kan være gået til som det skete da jeg var 10 uger henne sidst. Alt så godt ud da jeg var til 12 ugers scanning. Jeg har tid til scanning d. 23 jan. Hvad synes I jeg skal gøre? Skal jeg få en konsultation før eller tænker I at jeg bare er så nervøs at jeg kun finder alle fejlene. Jeg synes det er utroligt svært at snakke med nogen om det. Heriblandt også min dejlige mand, da han har svært ved at håndtere at jeg tænker negativt for ham er alt jo godt indtil andet er bevist. æv bøv kunne tude, men det gør jeg selvfølgelig ikke, de kære store børn som glæder sig til at få en lillesøster eller lillebror skal jo ikke mærke noget og min elskede mand har fødselsdag I morgen:-( Mange hilsner den frustrerede:-(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Havde nogle dage forleden hvor jeg også synes min mave var en del mindre. Havde heller ikke mærket liv. Jeg skulle også først scannes 23. Jan... Fik så en blødning, som jo sker hele tiden for mig pga moderkagen men var forbi til en akut scanning. Babyen havde det SÅ fint. I dag er første gang jeg sådan mærker liv hvor jeg ikke er i tvivl,men meget svagt stadigvæk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hej hej

min tanke er at hvis du virkelig er nervøs, så undersøg det..få en akut tid og bliv tjekket, bekymringer er der nok af og den følelse jeg læser du har, er ikke til at holde ud at gå med sådanne tanker-

da jeg ventede asger ringede jeg direkte på fødegangen og fortalte om min bekymring og så kom jeg til tjek.

hellere ringe en gang for meget end en gang for lidt kæmpe kram

krydser alt hvad jeg kan for at alt er som det skal være og det "bare" er en drillenisse som er i din mave

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også en MA i bagagen og forstår godt dine tanker og bekymringer.

Jeg tror nu alt er okay, men for at berolige dig (hvilket er vigtigt) synes jeg du skal ringe til din læge eller JM (hvem har du det bedst med?)og fortælle om dine bekymringer.

Stort kram herfra

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ring til din JM! De er utrolig gode til at berolige. Mht at mærke liv, mærkede jeg ikke noget før uge 21 - 22 i første graviditet, da moderkagen lå foran baby'en. Nu mærker jeg kun meget lidt til den ene af samme årsag, mens den anden føles meget mere livlig - der ligger moderkagen bagved.

Du skal i hvert fald ikke gå og være bekymret, så ring til din JM :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du er nervøs, så ring til din JM :) Evt din læge, og spørg om de vil tjekke hjertelyd.

Min mave blev også mindre engang i mellem; Det er fordi baby begynder at fylde mere(ironisk ja forklaring kommer nu).. Så det vil sige, når baby pludselig "gemmer sig" væk, så bliver maven en del mindre, hvorimod når baby breder sig, er maven større :) Det er helt almindeligt, men jeg synes det var skærmmende..

Jeg talte på et tidspunkt i min graviditet med en sød JM som sagde at hvis gravide var nervøse, skulle det tjekkes selvom det oftest var "normalt", da de ikke finder ro ellers..

Så ring, og få en snak - nogen gange, kan det at en JM siger det er helt normalt, berolige en nok til man lige kan vente til næste tjek :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Alle. Tusind tak for jeres positive og konstruktive kommentarer:-) Igår på arbejde ringede jeg til svagreamb. og snakkede med en jordemoder. Hun prøvede, at berolige mig i telefonen og syntes, jeg skulle komme forbi hende. Jeg ringede til min dejlige mand og sammen kørte vi afsted. Jordemoderen var så sød, og hun startede med at mærke min livmoder størrelse og den var så stor som den skulle altså lige under navlen. Så satte hun doptonen på og fandt babys hjertelyd med det samme:-) jeg begyndte selvfølgelig at tude i vilden sky , men jordemoderen sagde, at det var vigtig, at hvis jeg blev så nervøs igen så skulle jeg komme. Besøget tog kun 5 minutter for hende, men hun kunne se hvor meget det betød for mig:-) mht. mavestørrelse så mente hun, at mine tarme havde været meget oppustet og lige med et natten over, var de ikke længere. Derudover mente hun at livmoderen nok havde skubbet lidt med dem så maven føltes anderledes. mht. vægten mente hun, at jeg havde tabt mig pga. jeg havde været så nervøs og havde brugt en masse energi på mine bange tanker. Det var simpelthen det bedste, jeg har gjort at få det undersøgt. Så tak til jer fordi I gav mig, sparket til at få ringet:-) Det er simpelDet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Alle. Tusind tak for jeres positive og konstruktive kommentarer:-) Igår på arbejde ringede jeg til svagreamb. og snakkede med en jordemoder. Hun prøvede, at berolige mig i telefonen og syntes, jeg skulle komme forbi hende. Jeg ringede til min dejlige mand og sammen kørte vi afsted. Jordemoderen var så sød, og hun startede med at mærke min livmoder størrelse og den var så stor som den skulle altså lige under navlen. Så satte hun doptonen på og fandt babys hjertelyd med det samme:-) jeg begyndte selvfølgelig at tude i vilden sky , men jordemoderen sagde, at det var vigtig, at hvis jeg blev så nervøs igen så skulle jeg komme. Besøget tog kun 5 minutter for hende, men hun kunne se hvor meget det betød for mig:-) mht. mavestørrelse så mente hun, at mine tarme havde været meget oppustet og lige med et natten over, var de ikke længere. Derudover mente hun at livmoderen nok havde skubbet lidt med dem så maven føltes anderledes. mht. vægten mente hun, at jeg havde tabt mig pga. jeg havde været så nervøs og havde brugt en masse energi på mine bange tanker. Det var simpelthen det bedste, jeg har gjort at få det undersøgt. Så tak til jer fordi I gav mig, sparket til at få ringet:-) Det er simpelDet

Det er nemlig det: Det tager ingen tid for dem, og det giver en enorm ro og et kæmpe boost for den gravide :)

Godt du kom afsted - Kan forestille mig at du er helt oppe og køre af glæde :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejlig update :-) Godt du ringede til JM

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER