Havbaek

Indretning af værelse/dele værelse (er det slut med flere børn??)

5 indlæg i dette emne

Sagen er den, at her til sommer (2013) er planen at vi vil til at indrette begge vores 2 børneværelser oven på.

O har i forvejen sit eget værelse, som han benytter når han er hos os hver anden uge.

Det andet værelse, fungere pt. som vores påklædningsværelse. Vores soveværelse er stort nok til klædeskabe til vores tøj.

Tristan vil så få sit eget værelse, og hvornår jeg lige er parat til han får sit eget ved jeg ikke :blush

Men altså begge værelser vil vi prøve at få Indrettet med nye farver m.m

Da O er en følsom dreng, pga. mange ting har vi også spurgt ham, og han vil gerne sove selv på eget værelse, og altså ikke dele med lillebror.

Hvilket også er okay.

Selvom der nok går nogle år før vi planlægger PB igen, kan vi ikke komme uden om, at Tristan og den nye baby til den tid, vil komme til at dele værelse.

Jeg har selv delt værelse med min lillebror, dengang i barndommen og det var intet problem.

Men vores deleværelse var også meget større så det kunne bedre lade sig gøre.

Vores børneværelser er vel omkring de 10-12 kvm, altså lige små nok.

Der vil lige kunne stå en juniorseng og en tremmeseng inde på værelset, men så er pladsen også trang og egentlig legeplads er der ikke.

Dog har vi et legehjørne i stuen.

Begge værelser skal gerne blive "ens" gode begge 2, og er allerede igang med en masse ideer også.

Men hvordan får man lige gejlet det sådan, at det ene værelse med tiden kommer til at fungere som deleværelse, når de ikke er større værelserne.

Løsningen kunne være køjeseng, men dem er jeg ikke fan af selvom jeg godt kan se det smarte i dem.

Men frygten for at børnene falder ud selvom der er sengehest, kan jeg ikke rigtig lide <_<

Løsningen kan også være, at vi rykker vores klædeskabe i kælderen som er tør, og det kan fungere.

Og når vi planlægger PB igen, at baby så får dele værelse med os i soveværelset nede i den ene ende.

Men egentlig vil jeg jo gerne at børnene fik eget værelse, selvom det også for de 2 af dem betyder dele værelse.

Og har egentlig heller ikke lyst til at dele soveværelse med et af mine børn til 9-12 års alderen.

Op til 3 årsalderen kan lige gå, men synes også de har krav på eget værelse.

Samtidig kan jeg jo heller ikke lade være med at regne på det <_<

O vil være 18, Tristan 12 og er nyt barn 9 år.

Hvis vi vælger at starte PB igen når Tristan er 2 år fx.

I starten kan 2 små børn godt dele værelse med i det lange løb kan der ikke stå 2 juniorsenge på samme værelse, og så er vi ude i enten køjeseng eller at flytte.

Men da vi er rigtig glade for at bo hvor vi går, og det ikke er muligt at leje en 5 værelses i den boligforening vi bor, så må vi finde løsningen.

Vi har ikke råd til hus og at leje af privat tør vi ikke.

Da at blive snydt igen, er ikke lige noget vi har lyst til.

Dele værelse kan altså fungere hvis vi virkelig vil, men hvordan gør vi lige.

Nogle gode råd??

Andre med børn der deler værelse og hvordan gjorde I med indretningen??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Lige et kort svar fra mig. Men jeg ville altså slet ikke bekymre mig om at dele værelset op nu, når i først skal starte PB op om ca 2 år :blink

Jeg ville bare indrette værelserne som i vil have dem nu og så kan i jo altid lave dem om igen. Jeg skal selv til at lave Ayahs værelse nu - ikke fordi hun allerede skal sove der. Men kan godt lide tanken om at hun bliver tryg ved rummet og at vi kan lege derinde. Men hendes værelse bliver helt sikkert lavet om med tiden ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hihi er bare langt fremme i tankerne :lol tror vist bare jeg skal smutte i seng griner..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså, vi har jo lidt samme "problem" herhjemme..... Vi har 2 relativt små børneværelser, og de er jo ligesom optaget nu :rolleyes Vi vil gerne have 1-2 børn mere engang, og så bliver de jo alle nødt til at dele værelser.

Jeg er ikke helt vild med ideen, men min mand som er fra et hjem med 4 børn og 2 værelser, mener sagtens det kan gå...... Jeg tænker at det måske fint kan gå mens de er mindre, men 2 teenagere på ét værelse, det kunne godt blive et problem :D

Vi bor i hus, og min mand er murer, så hen ad vejen er drømmen at få bygget til..... At flytte er ikke en umiddelbart en mulighed, for dette er vores HJEM, og vi vil meget gerne blive her til vi skal bæres væk :P

Så du er ikke den eneste der tænker laaaaaaangt ud i fremtiden ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og så kan jeg se at jeg overhovedet ikke har svaret på det du egentlig spurgte om :D

Vi har indrettet værelserne til hver af vores drenge nu, og så må vi lave om når/hvis der kommer flere. Jeg tror planen er køjesenge når de bliver gamle nok. Da jeg var barn, havde jeg den fedeste seng oppe under loftet, og i stedet for en sengehest, var der en plade hele vejen fra sengen og op til loftet, i hele sengens længde, og så var der savet et rundt hul man kunne kravle ind og ud af, og så ned ad en stige, så der ikke var fare for jeg faldt ned om natten, og jeg ELSKEDE min hule/seng :loveshower

Jeg regner med det er noget i den stil vil vil lave herhjemme :)

Jeg havde så skrivebord og sådan under, og det kunne man jo også, og så have en seng mere et andet sted, eller man kunne sætte en seng under, og så have "legeplads" på resten.....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER