Blupimaven

Vitaminer før og under graviditet... ??

5 indlæg i dette emne

Hej Derude :)

Jeg og min kæreste har talt om at få børn.. og vi vil (hvis job og salg af lejlighed flasker sig) begynde at prøve at blive gravid i sommeren 2013.

Nu tænker jeg så om der er nogle specielle vitaminer man bør tage i opløbet ? altså i perioden hvor man forsøger at blive gravid. ? Jeg ved at man bør tage folin.. men findes der er specielt sammensat vitamin pille til piger som mig ?

Tak for hjælp og gode råd :)

K. Karina

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Der er mange forskellige :-) ligenu tager jeg gravitamin men ellers så har jeg ofte købt en pakke hvor der også er en fiske olie pille , multivitamin og så en mere jeg ikke husker hvad er :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil ikke tro du behøver tage nogle bestemte vitaminpiller allerede hvis i først går igang til sommer. Men nogle måneder før, fx 3 er det en god idé. Det der er vigtigst er at du får folinsyre, de kan også købes til ingen penge og tages ved siden af alm vitaminpille. Når du er gravid er det bedre at tage graviditetsvitaminer, gravitamin eller lign, da de ud over at indeholde den rigtige mængde folsyre indeholder mindre vitamin A som ikke er godt i større mængder for forsteret.

Efter uge 10 er det ikke nødvendigt med folinsyren længere, jeg tager dog stadig gravitamin for ikke at få for meget a vitamin men stadig får nok vitaminer.

Jern skal du også tage fra uge 10 mener jeg det var...

Håber du kan bruge det til noget, held og lykke når i går igang :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik at vide jeg skulle tage folsyre til og med uge 12. Fra uge 10 skulle jeg tage jern. Derudover også D-vitamin hvis jeg ikke tog vitaminpiller hvor det var i. Derudover anbefales kalk tabletter hvis du ikke drikker over en halv liter mælk/mælkeprodukter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for hjælpen tøser :) Jeg tror bare jeg starter med en alm vitaminpille nu her.. kombineret med noget kalk og fiske olie.. og så kan jeg koble folin og gravitamin på når vi nærmer os starten :)

K. Karina

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER