Susanne

1-års vaccination og undersøgelse

10 indlæg i dette emne

Anna skal have sin 1 års vaccination indenfor den næste måneds tid :unsure Da hun reagerede temmelig kraftigt ved både 3- og 5 mdr. og pga. fødselsdag og jul, har vi valgt at lægge det i starten af januar.

Spørgsmålet er nu hvad tid på dagen jeg skal få en tid?! Hvad gjorde I? Fik I dem vaccineret om morgenen og sendte dem i VS eller fik i dem vaccineret om eftermiddagen og tog dem med hjem, eller om morgenen og var hjemme med dem hele dagen? Da Anna fik de to første vaccinationer var det kl. 11 og så fik hun feber og blev skidt omkring kl. 18-19 stykker - hun havde det fint indtil da, så det virker lidt tosset at tage en hel dag hjemme med hende?

Hvad gjorde I? Og hvordan reagerede Jeres børn - evt. i forhold til de to første vacciner?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi fik hende vaccineret i vores ferie så vi behøvede ikke tænke på problematiken med vs ;)

Hun reagerede ikke rigtig på vaccinen. Hun blev lidt varm i løbet af aftenen og sov noget mere men var frisk igen dagen efter hvor vi tog i sommerhus :) Hun havde hellere ikke nogen reaktion på de to første vacciner.

I næste uge skal hun have MFR (15 mdrs.) torsdag aften. Den er lagt efter at vi alligevel har en tid til lægen der og jeg ikke gider rende to gange ;) Reaktionen på den vaccine kommer vist hellere ikke med det samme men en uge eller to senere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Theo reagerede også voldsomt på de første to vacciner.

Da han skulle have 1 års vaccinationen hentede vi ham fra vuggestue 14.30 og fik ham vaccineret kl. 15. Vi ventede og ventede på en reaktion om aftenen, men den kom aldrig!! :yay

Håber det samme sker for Anna :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Theo reagerede også voldsomt på de første to vacciner.

Da han skulle have 1 års vaccinationen hentede vi ham fra vuggestue 14.30 og fik ham vaccineret kl. 15. Vi ventede og ventede på en reaktion om aftenen, men den kom aldrig!! :yay

Håber det samme sker for Anna :)

Åh, det er også umiddelbart det der er min plan og jeg håber helt vildt, at hun bliver puttet og så sover fra en evt. svag feber...

Det er bare lidt svært at finde ud af hvad tid jeg skal bestille, for det er fuldstændig random hvad tid hun sover... I dag har hun sovet kl. 12:15-15:50, hvor de vækkede hende fordi VS lukkede :blink

Måske jeg kan få dem til at putte hende lidt efter det...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mener, at Filippa blev vaccineret ved 9-tiden, så hun kunne komme hjem til formiddagslur. Hun reagerede ikke rigtig - det har hun heller ikke gjort på de to første. Sygeplejersken fortalte dog til den første vaccination, at man ikke kan regne med den samme reaktion (eller ikke) hver gang.

Håber Anna klarer sig uden reaktion!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Viktor skal også have hans vaccination her i januar, så har haft samme tanker som du har - Men tror jeg bestiller tid en fredag, så han har hele weekenden til at komme ovenpå igen. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Viktor skal også have hans vaccination her i januar, så har haft samme tanker som du har - Men tror jeg bestiller tid en fredag, så han har hele weekenden til at komme ovenpå igen. :)

Jeg har bestilt tid en tirsdag - min læge har kun formiddagstider om fredagen <_< Jeg er godt nok spændt - hun er blevet så syg de første to gange, men hun er vitterligt et helt andet barn nu, så håber håber håber jeg, at hun ikke får så høj feber denne gang! Hvis hun gør og vi får en skodnat, så tager jeg en fridag for så skal hun ikke i VS...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan ikke huske reaktionen på 1 års vaccinationen, men tydeligt den ved 15 mdr. Men Felix var rigtig syg af falsk strubehoste da han skulle 1 års undersøges og husker det tydligere end undersøgelsen han så fik ved 13 mdr.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har bestilt tid en tirsdag - min læge har kun formiddagstider om fredagen <_< Jeg er godt nok spændt - hun er blevet så syg de første to gange, men hun er vitterligt et helt andet barn nu, så håber håber håber jeg, at hun ikke får så høj feber denne gang! Hvis hun gør og vi får en skodnat, så tager jeg en fridag for så skal hun ikke i VS...

Viktors reaktion har heldigvis ikke været så kraftig, men den har været der. Så håber vi kan få en tid en fredag eftermiddag hvor vi bare kan tage hjem og ikke skulle noget som helst. Men min læge siger at reaktionen bliver mindre og mindre for hver gang de bliver vaccineret - Det passer på Viktors reaktion, men ved ikke med Anna?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Viktors reaktion har heldigvis ikke været så kraftig, men den har været der. Så håber vi kan få en tid en fredag eftermiddag hvor vi bare kan tage hjem og ikke skulle noget som helst. Men min læge siger at reaktionen bliver mindre og mindre for hver gang de bliver vaccineret - Det passer på Viktors reaktion, men ved ikke med Anna?

Det gik bedre ved anden vaccination, men tror mest det var fordi vi var blevet klogere ;)

Er ret sikker på havde ligeså meget feber 2. gang som 1.

Jeg har tid en tirsdag kl. 15:30 og så tager vi hjem. Håber hun falder i søvn inden en evt. feber kommer og så sover igennem det :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER