TakForDenneGang

Erfaringer med køb af autostol udenfor DK?

10 indlæg i dette emne

Er i gang med at tjekke priser på den autostol vi vil have til Johan, nemlig en Römer Duo Plus. Jeg kan se at vi kan spare en del penge ved, at købe den fra Tyskland eller England, men er der nogen som har erfaringer med, at købe autostole fra Tyskland eller England. Jeg har normalt ingen problemer med at handle fra andre lande, men lige med autostolen hvor det er så vigtigt, at sikkerheden er i orden, har jeg lidt svært ved, at vurderer hvor det vil være klogt at købe fra.. Ved ikke om jeg skal gå en bue udenom ebay og amazon? Vil jo ikke risikerer, at købe en kopi, hvor sikkerheden ikke er i orden...

:help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg følger lige med her. :) Det er godt nok en anden autostol, vi har planer om at købe, men der kan man også spare en del ved at købe i udlandet (f.eks. amazon) men vil også godt høre erfaringer om, om det er sikkert nok :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi blev snydt på et engelsk site hvor vi købte en maxi cosi til Leo. De sendte aldrig stolen men trak pengene. Havde vi gjort vores hjemme arbejde grundigt ville vi have fundet side op og side ned med dårlige anmeldelser af det firma der også gik konkurs. Men hvis ellers sitet ikke har nogen dårlige omtaler så ville jeg ikke tøve med at købe fra enten Tyskland eller uk der er en del penge at spare på præcis samme stol som i dk. Jeg har en veninde der har købt flere gange på kidsroom.de uden problemer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Generelt vil jeg sige at tyske og engelske butikker ikke forsøger at snyde mere end danske. Det er dog altid en god ide at google dem først for at læse andres erfaringer.

Mht. Amazon.co.uk og Amazon.de, så har de nogle instanser der beskytter dig som forbruger. Jeg købte på et tidspunkt et ur via Amazon marketplace, de hævede pengene men jeg fik ikke uret, efter en længere mail korrespondance med sælgeren der ikke førte til noget, meldte jeg sagen til Amazon, der så overtog min korrespondance og betalte mig mine penge.

Så jeg vil sjældent være nervøs ved at købe igennem Amazon.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ellers prøv at kig på autostol.dk ...... Det er en rigtig god side, hvor det billigste sted for hver autostol er fundet på forhånd :yay

Vi brugte den, og købte en rømer fra England...... bambinodirect.co.uk hed siden, og der var INTET at klage over :)

Ellers prøv at kig på autostol.dk ...... Det er en rigtig god side, hvor det billigste sted for hver autostol er fundet på forhånd :yay

Vi brugte den, og købte en rømer fra England...... bambinodirect.co.uk hed siden (jeg kan se de har rømer duo plus til 1500 inkl fragt) , og der var INTET at klage over :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

VI har købt vores Römer på kidsroom.de vi sparede 1000kr. i forhold til babysam.

Kan klart anbefale siden de har også skrevet en vejledning på dansk til hvordan man køber der.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg glemte at skrive, at vi også fik vores penge retur, vi lavede en indsigelse via vores bank, og fik alle pengene retur igen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi koebte vores Cybex Aton fra Mytoys.de og den kom i sin kasse og saa en kaempe kasse udenom, saa den var i hvert fald forsvarligt sendt og det gik hurtigt! JEg kan kun abefale det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi købt også autostol og base i England og fik den efter 3 dage :) Forsvarligt pakket ind og vi havde intet at klage over :) Men jeg kan se at siden er lukket nu. Nogle sider skal man sende en mail til for at bekræfte at man ønsker at gennemføre købet, det skal man lige være opmærksom på :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder jo fantastisk :) Det vil jeg helt klart se nærmere på.. Tak piger! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER