mino

Nogle der vil låne en pre teen

12 indlæg i dette emne

Jeg bliver snart vild min 8 årige søn opføre sig som en 14 årig pige morgenes diskution ( jeps der er en ny HVER dag ) går ud på at de rigtige bukser ikke er rene og så kan man jo altså ikke komme i skole ;) hvad skal det ikke ende med

Når han allederede er igang

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

:haha Det lyder hårdt. Men alligevel lidt charmerende med en bestemt ung herre :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er hårdt lige i minutterne det står på men samtidig synes jeg det er hylende morsomt han er jo kun 8 år tror nok jeg får det sjovt når han bliver ældre ;)

Den anden dag var det hans sko der var beskidte der stod knægten med rullende øjne og sagde helt ærligt mor sådan kan man jo ikke gå ud !!!!

Han glemmer bare at når han er på marken med Sfo så er han mudret fra top til tå men tror han har en ide om at jeg bare kan knipse og så er alt perfekt rent ;)

Jeg er MEGET glad for at der er min 3,5 år mellem vores børn så kan det være det værste teen er gået over før den næste starter ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmmm komplet indskudt, men handler det om, om man kan gå i skole eller ej? Hver morgen?

For hvis det er så ringer mine alarmer en smule. Hvorfor vil knægten ikke i skole? Mobning? Eller almen "dovenskab"? Noget tredje?

For er det mobning, skal der tages hånd om det, inden det bliver værre.

Men ellers er det da meget sødt at mor burde trylle aaaalt tøjet rent i løbet af natten :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han gider ikke skolen fortiden da drenge gruppen har noget hiraki rokering fortiden men den med tøj og tøse sur det har desværre ikke noget at gøre med skolen da han også sætter hår og skifter tøj inden han skal med ud og handle eller ud og lege med vennerne

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også en 9-årig drenge pre-teen ;)

Her handler det ikke om rent tøj, for han lægger knapt mærke til, om han er beskidt :D

I går da jeg hentede ham fra skole, havde han nogle meget våde Hummel basket støvler (kanvas) på, til trods for at han har et par Hummel termostøvler oppe i skolen. Spurgte om han ikke havde våde fødder. Nej, det havde han ikke. Da han så fik støvlerne af, var strømperne næsten så de kunne vrides. Spørger om han ikke kunne mærke det. Svar; "Jeg troede jo bare jeg svedte min fødder" Godt så :D

Og ellers kører det meget med at læne sig op af ALT. Han kan knapt stå på to ben, uden at læne sig op af væg, bord eller hænge over noget. Svarer meget i korte sætninger som "Som ooooom!", "Klart mand", "Totalt psyko", "Jeg mener det ÆGTE", "Det er mega LOL" (og ja, han siger L-O-L) :D

Pre-teen drenge dovenskab eksempel;

Er ved at lave mad. Han kommer og slentrende med begge hænder dybt begravet i lommerne, hænger op af væggen og siger dovent "Skal vi ikke snart spise? Jeg er sulten! Hvad skal vi have". Svarer, at han jo kan prøve at kigge, nu han alligevel står ved siden af komfuret. Svar "Men du kunne også bare svare, for så slipper jeg for at kigge!" :D

Bordet bliver dækket i halv-protest, og med den ene hånd begravet i lommen ;)

Med tøj, tager man det der ligger øverst. Til gengæld er han 20 min. om at sætte hår :D

Det bedste er de diskussioner vi kan have med ham. Han er meget kvik, og forsøger ofte at argumentere sig ud af noget, han ikke har lyst til. Vi spår han bliver politiker eller spindoctor en dag :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også en 9-årig drenge pre-teen ;)

Her handler det ikke om rent tøj, for han lægger knapt mærke til, om han er beskidt :D

I går da jeg hentede ham fra skole, havde han nogle meget våde Hummel basket støvler (kanvas) på, til trods for at han har et par Hummel termostøvler oppe i skolen. Spurgte om han ikke havde våde fødder. Nej, det havde han ikke. Da han så fik støvlerne af, var strømperne næsten så de kunne vrides. Spørger om han ikke kunne mærke det. Svar; "Jeg troede jo bare jeg svedte min fødder" Godt så :D

Og ellers kører det meget med at læne sig op af ALT. Han kan knapt stå på to ben, uden at læne sig op af væg, bord eller hænge over noget. Svarer meget i korte sætninger som "Som ooooom!", "Klart mand", "Totalt psyko", "Jeg mener det ÆGTE", "Det er mega LOL" (og ja, han siger L-O-L) :D

Pre-teen drenge dovenskab eksempel;

Er ved at lave mad. Han kommer og slentrende med begge hænder dybt begravet i lommerne, hænger op af væggen og siger dovent "Skal vi ikke snart spise? Jeg er sulten! Hvad skal vi have". Svarer, at han jo kan prøve at kigge, nu han alligevel står ved siden af komfuret. Svar "Men du kunne også bare svare, for så slipper jeg for at kigge!" :D

Bordet bliver dækket i halv-protest, og med den ene hånd begravet i lommen ;)

Med tøj, tager man det der ligger øverst. Til gengæld er han 20 min. om at sætte hår :D

Det bedste er de diskussioner vi kan have med ham. Han er meget kvik, og forsøger ofte at argumentere sig ud af noget, han ikke har lyst til. Vi spår han bliver politiker eller spindoctor en dag :D

Skønt jeg ikke er den eneste min søn er så helt vild med barkur så han hopper hele tiden eller drejer pludseligt rundt mens han kommer gående han er helt pinlig og have med nogle gange ;) vi diskutere også alt !!! Han kommer i bad hver dag og gør det tit selv inden han får det afvide men hvis jeg så beder han om det så vil han vide hvorfor han skal i bad for om han heller ikke selv må bestemme om han vil lugte ;)

Puha det bliver sjovt om et par år ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en pre teen pige på 10 her :rolleyes

Hun bruger laaaang tid på at vælge det rette tøj og så skal håret sættes og der skal måske også nye øreringe i...

Hver evig eneste eftermiddag får jeg at vide at hun ikke vil med hjem, at hun aldrig må noget ( fordi hun skal lave lektier før hun må komme over til veninder) at jeg er sååååå uretfærdig.

Glæder mig bestemt ikke til hun når i den rigtig teenage fase

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når et af mine børn kommer og brokker sig over tøjet ikke er rent - viser jeg dem hvor vaskemaskinen står og brokker de sig over maden viser jeg dem køleskabet og fortælle de ved hvor Fakta er.

Sjovt nok forsvinder brokkeriet MEGET hurtigt ;)

Jeg skal nok vaske deres tøj - i weekenden. Og er deres tøj ikke lagt til vask, tja - så går der endnu en uge før det bliver vasket. Sko og støvler må de selv vaske. De ved hvor børsterne er henne, og i den alder kan de også godt nå op til håndvasken (ellers må de låne en skammel ;))

Mht. at de skal hjælpe med at dække bord, tage skraldet ud osv. så ved de at hvis de brokker sig ryger der endnu en opgave oven i - eller smøren med at 'hvis du ikke gider dække bord for mig, gider jeg ikke køre dig til svømning i morgen og du må tage bussen'.

Det lærte de ret hurtigt, så nu slipper vi for brokkeriet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når et af mine børn kommer og brokker sig over tøjet ikke er rent - viser jeg dem hvor vaskemaskinen står og brokker de sig over maden viser jeg dem køleskabet og fortælle de ved hvor Fakta er.

Sjovt nok forsvinder brokkeriet MEGET hurtigt ;)

Jeg skal nok vaske deres tøj - i weekenden. Og er deres tøj ikke lagt til vask, tja - så går der endnu en uge før det bliver vasket. Sko og støvler må de selv vaske. De ved hvor børsterne er henne, og i den alder kan de også godt nå op til håndvasken (ellers må de låne en skammel ;))

Mht. at de skal hjælpe med at dække bord, tage skraldet ud osv. så ved de at hvis de brokker sig ryger der endnu en opgave oven i - eller smøren med at 'hvis du ikke gider dække bord for mig, gider jeg ikke køre dig til svømning i morgen og du må tage bussen'.

Det lærte de ret hurtigt, så nu slipper vi for brokkeriet :)

her det så en 14 pige som ikke kan finde,ud af og gå i bad/skifte tøj eller smide det til vaske ( pt har hun ikke været i bad siden søndag,og hun lugter af sved)

trodes det hun selv bliver,sat til at vaske sit tøj,så har hun ikke lært det endnu (har stået på i 1,5 år)

hun passer ikke sine,pligter : ingen tlf men det er ikke trængt ind alligevel

passer du ikke dine pligter - reuslterer også i jeg ikke,gider kører hende i klub ( der er ikke længere end hun kan cykle men hun er doven)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sara er også godt inde i pre-teen fasen <_< Hun er dog ikke rigtig til det med at sætte hår og sammensætte tøj (endnu).

Men hun brokker sig over ALTING :rolleyes

"hvorfor skal jeg altid i skole? jeg gider ikke i skole!"

"æææv hvorfor skal jeg lave lektier? det er træææls!"

"hvorfor skal jeg altid smøre madpakke nu? Jeg er så træt jeg gider ikke! Hvorfor kan jeg ikke bare smøre den inden jeg skal i seng" (og det er rent faktisk det hun gør :rolleyes suk!)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan hører at jeg så har det nemt med min søn på 8. Men til gengæld er hans lillesøster på 5 pre teen :( Det har hun allerede været i et år så der tænker jeg også hvad skal det ikke ende med. Det er altid tøjet der er nået galt med om morgenen. Så har jeg ikke valgt det rigtige eller også har hun slet ikke noget i skabet som hun gider at have på. Det kan også ske at hun skifter tøj flere gange om dagen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER