Guest M's mor

Vil så gerne tabe mig

11 indlæg i dette emne

Ja jeg vil bare så gerne tabe mig. Siden jeg mødte min kæreste for over seks år siden er det faktisk sneget sig 40 kg på. De ti af dem er nogen jeg mangler at tabe efter graviditeten

Men øv hvor jeg synes det er svært. Har en frygtelig sød tand. Jeg tager cross maskinen hver dag i tyve min. Prøver at begrænse søde sager til weekenden. Men er sku svært at tabe sig. Øv ville ønske der var en nem måde at gøre det på.

Har i nogle gode råd.?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Fokus på kosten frem for motionen. Motion er selvfølgelig vigtig men gir nærmest ingen mening hvis du synder med maden. Der skal bruges mange timer på cross traineren bare for at forbrænde fx en chokoladebar. Så vær standhaftig med kosten - så gir timerne på cross traineren meget mere

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har samme problem med den søde tand så føler med dig.

Her hjalp det med en diætist som lagde en diæt til mig. Men den kan jeg så ikke bruge nu mens jeg ammer. Prøver dig at følge grundprincipperne

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fokus på kosten frem for motionen. Motion er selvfølgelig vigtig men gir nærmest ingen mening hvis du synder med maden. Der skal bruges mange timer på cross traineren bare for at forbrænde fx en chokoladebar. Så vær standhaftig med kosten - så gir timerne på cross traineren meget mere

Prøver ikke at falde i. Vi har feks ikke nogen søde sager i huset. Men jeg synes mad er så kedeligt så ofte gider jeg ikke spise noget. Så kan gå en hel dag kun med morgenmad og aftensmad.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har samme problem med den søde tand så føler med dig.

Her hjalp det med en diætist som lagde en diæt til mig. Men den kan jeg så ikke bruge nu mens jeg ammer. Prøver dig at følge grundprincipperne

Har desværre ikke råd til en diætist. Men har før gået ved sygeplejeske men dog ikke med noget resultat men kan være når jeg nu alligevel kommer ved hende hver 14 dag at få nogle råd af hende og få hende til at tjekke vægt på mig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Brug madlog :)

Det sætter min mad i perspektiv... Fx spiste jeg en masse trist mad, og det viste sig pludselig at fx burgerboller ikke rent kaloriemæssigt, kan betale sig at købe dem med fuldkorn - De vejer mere, så der er flere kalorier i en bolle, end i en almindelig burgerbolle..

Det samme med min yndlings knækbrød - der opdagede jeg også pludseligt, at det knækbrød vejede mindre end de "grove" jeg spiste, og jeg derfor fik flere kalorier..

Det er selvfølgelig bedre at spise groft - Men hvis det er for at tabe sig i en periode, så er det jo tåbeligt at man i teorien kan tage på, fordi man vælger nogle alternativer der indeholder flere kalorier (Jeg spiser et stykke knækbrød, ligegyldigt hvilken slags, ligesom jeg spiser en burgerbolle)..

Så madlog kan virkelig sætte tingene i perspektiv..

Jeg har også en sød tand. Jeg sørger for stort set altid at have følgende hjemme:

Gajoler

Nellie dellies/andet sukkerfrit slik

Tyggegummi

Så er det de ting man falder i - og der sættes en naturlig begrænsning, for man får voldsomt dårlig mave af at spise for meget :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Brug madlog :)

Det sætter min mad i perspektiv... Fx spiste jeg en masse trist mad, og det viste sig pludselig at fx burgerboller ikke rent kaloriemæssigt, kan betale sig at købe dem med fuldkorn - De vejer mere, så der er flere kalorier i en bolle, end i en almindelig burgerbolle..

Det samme med min yndlings knækbrød - der opdagede jeg også pludseligt, at det knækbrød vejede mindre end de "grove" jeg spiste, og jeg derfor fik flere kalorier..

Det er selvfølgelig bedre at spise groft - Men hvis det er for at tabe sig i en periode, så er det jo tåbeligt at man i teorien kan tage på, fordi man vælger nogle alternativer der indeholder flere kalorier (Jeg spiser et stykke knækbrød, ligegyldigt hvilken slags, ligesom jeg spiser en burgerbolle)..

Så madlog kan virkelig sætte tingene i perspektiv..

Jeg har også en sød tand. Jeg sørger for stort set altid at have følgende hjemme:

Gajoler

Nellie dellies/andet sukkerfrit slik

Tyggegummi

Så er det de ting man falder i - og der sættes en naturlig begrænsning, for man får voldsomt dårlig mave af at spise for meget :whistling

Det må jeg lige ind og tjekke så. Kan der i hvert fald ikke skr noget ved.

Tyggegummi skal jeg nok holde mig fra. Jeg sluger det nemlig :(

Og ja har godt prøvet det med dårlig mave. Har ikke rørt de to nævnte siden hi hi så lærer man det på den trælse måde

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg går ned ved min læge/sygeplejeske hver 14 dage/ 3 uger

og så har jeg en app på telefonen shapeup club, den er vild god til at holde øje med hvad du spiser, har indtil nu tabt 10 kg :loveshower siden august, kan nu holde mig til søde sager kun en dag i ugen (gerne lørdag) og tror mig jeg blev virkelig overrasket over hvad jeg kunne stoppe i hovedet af skidt og kanel :whistling

det er først her efter jeg har tabt 10 kg at jeg har sat ind på motionen..går hverdag ca 8 km det er "min" alene tid hvor jeg lige får alle tanker på noget andet og får noget frisk luft.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg går ned ved min læge/sygeplejeske hver 14 dage/ 3 uger

og så har jeg en app på telefonen shapeup club, den er vild god til at holde øje med hvad du spiser, har indtil nu tabt 10 kg :loveshower siden august, kan nu holde mig til søde sager kun en dag i ugen (gerne lørdag) og tror mig jeg blev virkelig overrasket over hvad jeg kunne stoppe i hovedet af skidt og kanel :whistling

det er først her efter jeg har tabt 10 kg at jeg har sat ind på motionen..går hverdag ca 8 km det er "min" alene tid hvor jeg lige får alle tanker på noget andet og får noget frisk luft.

Tror jeg tager en snak med sygeplejeske i morgen om kost. Og så vil jeg da hente den app

Og Wow det er et flot vægt tab. Det ville jeg også gerne kunne tabe mig. Faktisk er mit mål 30 kg inden vores bryllup første juni. Men gerne før for har en kjole det skal syes ind. Men det motivere mig at se det altså godt kan lykkes.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også været hos diætist og det har virkeligt hjulpet mig. Vi spiser ikke kulhudrater mere, pasta, ris, kartofler og brød. Jeg vil sige vi har aldrig fået så lækkert og spændende mad som nu. Den anden dag lavede jeg boller i karry, istedet for rid, rev jeg hvidkål på råkostjernet og kogte det. Det gik fint som ris og det mætter godt. Jeg har lavet mørbrad med varm rødkål, brun sovs og jordskogger istedet for kartofler. Jeg har på lige under 4 uger tabt godt 5 kg.

Gå på jagt på nettet, der findes enormt mange spændende opskrifter.

Mie

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har desværre ikke råd til en diætist. Men har før gået ved sygeplejeske men dog ikke med noget resultat men kan være når jeg nu alligevel kommer ved hende hver 14 dag at få nogle råd af hende og få hende til at tjekke vægt på mig.

Skriv en PM med din mail så kan det være vi kan finde ud af noget :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER