Påskesen

billigste og bedste scanningsklinik

7 indlæg i dette emne

Hej allesammen

Jeg er i dag 4+0 i min første graviditet, og er selvfølgelig urolig for om alt nu er som det skal være. Har lidt svært ved at forstå at jeg virkelig er så heldig :biglove

Derfor tænkte jeg at det kunne være rart at høre hjertelyd, da jeg syntes der er MEGET lang tid til 1. lægebesøg...

Er der nogen af jer der kan anbefale et sted hvor man tidligere kan blive scannet for hjerteblink ?? Og som er dygtige men ikke alt for dyre :)

Hvad med de der drop in scanninger? er de fine nok ?

Og hører man hjertelyd hos lægen ved første lægebesøg ?

haha det var en del spørgsmål :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg fik at vide til første JM besøg og der var i uge 16 at det var heldigt hvis hun kunne finde hjertelyden, men hun vil gerne prøve og hun fandt da også den lille fiskekutter <3 så nej du vil ikke høre hjertelyd allerede ved første lægebesøg. Går udfra det er når der skal laves vandrejournal du mener ? Tidlige scanninger har jeg ikke erfaringer med, vi ventede til nakkefold da jeg også er meget usikker på de tidlige scanninger da det jo ingen garanti er for alt ender godt . Synes jeg for tit har hørt folk har set hjerteblink osv men ugen efter er fosteret gået til :-( men forstår godt trygheden ved at få lov at kigge derind ! Jeg var også bange for at komme til NF og der så Intet var derinde ..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik at vide til første JM besøg og der var i uge 16 at det var heldigt hvis hun kunne finde hjertelyden, men hun vil gerne prøve og hun fandt da også den lille fiskekutter <3 så nej du vil ikke høre hjertelyd allerede ved første lægebesøg. Går udfra det er når der skal laves vandrejournal du mener ? Tidlige scanninger har jeg ikke erfaringer med, vi ventede til nakkefold da jeg også er meget usikker på de tidlige scanninger da det jo ingen garanti er for alt ender godt . Synes jeg for tit har hørt folk har set hjerteblink osv men ugen efter er fosteret gået til :-( men forstår godt trygheden ved at få lov at kigge derind ! Jeg var også bange for at komme til NF og der så Intet var derinde ..

Ja det er ligepræcis det jeg er bange for ... altså NF hvor der ikke er noget, for kan jo ikke se maven vokse eller mærke så meget andet end kvalme og lidt murren derinde i ny og næ, så det er lidt svært at foholde sig til :) . Men det er rigtigt som du siger at selvom man scanner er det jo ikke en garanti

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kommer jo meget an på hvor du er fra ;) Altså hvor det er billigst og bedst hehe

Ift. at høre hjertelyd fik jeg første gang lov til at høre hjertelyd da jeg var 14+0, hvor JM sagde at det var SLET ikke sikkert hun kunne finde den, og at de faktisk slet ikke må forsøge at finde den så tidligt, men at hun gjorde det alligevel fordi jeg var så bange på grund af min forhistorie. Så til 1. lægebesøg kommer du med 100% sikkerhed IKKE til at høre hjertelyd.

Det du kan opleve - som faktisk også kan give en del tryghed - er at de kan lave en GU, hvor de kan se om livmoderhalsen har de forandringer der skal være, og de kan mærke om livmoderen har ændret form - altså blevet rund fremfor flad.

En tidlig scanning kan fra ca 6+0 vise hjerteblink, men der skal man være 100% sikker på at man er forbi den dag, for ellers giver det bare usikkerhed.

Så hviis du skal finde en tidlig scanning for at finde ro, så prøv at vent ihvertfald indtil du regner med at du er 7+0, så burde sandsynligheden være der for at du kan se hjerteblink. Find et sted som laver indvendige scanninger, for udvendige viser meget let et forkert billede så tidligt (faktisk indtil omkring 12+0) og find et sted som har give erfaringer.

Fx i trekantsområdet er Scanningsklinikken i Kolding Storcenter god - og billig.

Hahaha ja det er selvfølgelig en væsentlig ting :) Jeg er fra Valby

Tænkte også at det ville være i den uge hvor jeg er 7+0, men så er der jo alligevel ikke så lang tid til lægebesøget, og så kan man jo ligeså godt vente :) Åhh jeg er lidt i tvivl, også fordi det er mange penge :) Tak for svar :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min læge sagde til mig at kvalme er et tegn på der sker noget derinde. Det beroligede mig for nu mere kvalme nu bedre sagde han. Og jeg havde virkelig kvalme ! Men det kom først sådan rigtig fra uge 5-6 stykker og blev ved til uge 16. Symptomer viser jo som regl alt er ok. Men jeg husker tydeligt de følelser du har. For det er så svært at tro man er så heldig og nervøs for noget går galt osv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er selv fra Valby og har i begge mine graviditeter brugt Skanningsklinikken på Gl. Køgelandevej til tidlig scanning. De scanner indvendigt og har de gange jeg har været der, været rigtige søde.. Jeg ved ikke om de er de billigste, men det har været dem, som jeg har kunne finde i nærheden, som scanner indvendigt og tidligt (før 7+0):)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du skal ikke forvente en scanning til første lægebesøg, det tror jeg de færreste læger gør, også fordi det måske er så tidligt at der intet er at se endnu.

I næste uge tirsdag tager min mand og jeg til drop-ind scanning hos lille Kbh da vi lige vil være sikre på at den stadig lever inden vi fortæller det til familien torsdag i næste uge. :)

Efter det kan jeg godt komme med en an/afbefaling af dem. Jeg tror det bliver rimelig kort og måske lidt upersonligt men det er billigt og for os er det kun for lige at være helt sikker på at den lille stadig lever :) Ud over hjerteblink måler de også forskelligt andet.

I mine søgninger på nettet har lille KBH virker som en af de billigste. Især hvis man er medlem af danmark da de kun har jordemødre ansat og man derfor kan få tilskud fra danmark til scanningen :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER