Charlotte - mig og mine

Blokamning

8 indlæg i dette emne

Jeg sad og læste på ammenet.dk og jeg synes jeg kan genkende mange af generne ved overproduktion. Siden anbefaler at man prøver Blokamning. Er der nogen herinde der har prøvet det? Hvordan gjorde i, i praksis og virkede det??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg blokammer kun. Vidste faktisk ikke hvad det var før du skrev det, men Google er din ven :)

Sophia spiser altid kun fra et bryst. Hun spiste kun fra begge bryster inden mælken løb til.

Spørg bare hvis der er noget du vil vide :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Samme her, giver kun fra begge hvis jeg fornemmer hun ikke får mælk nok ved det bryst hun ligger ved, og det er måske sket 3 gange.

Jeg ligger hende til ved det ene bryst og ammer til hun er mæt, så får hun både tynd og tyk mælk - det tykke kan jeg høre hun får når hun sutter flere gange før hun synker. Næste amning ligger jeg hende så til det andet bryst.

.

Den eneste ulempe er at man kan SE hvilket bryst jeg har ammet med sidst - det er simpelthen tydeligt mindre end det andet. Min søster blok ammer også men der kan man ikke se forskellen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ammer også kun fra et bryst af gangen. Havde slet ikke tænkt på at gøre andet - ikke før hun ikke får nok fra det ene bryst.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ammer også kun fra et bryst af gangen. Havde slet ikke tænkt på at gøre andet - ikke før hun ikke får nok fra det ene bryst.

Samme her :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har nu også altid ammet et bryst af gangen. Men jeg forstår Blokamning sådan at man ammer fra samme bryst flere gange i træk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Blokamning er ikke det, kun at amme fra et bryst ad gangen. Dvale. et er at amme fra det samme bryst over flere amninger, saa det modsatte bryst gaar i dvale.

Hvis jeg ville have mit hoejre til at producere mindre (har lidt overproduktion), saa kunne jeg blokamme, dvs amme fra venstre de naeste to-tre gange, jeg ammer Noah. Det straekker sig saa over maaske 8-9 timer. Derefter tager jeg igen hoejre bryst i brug. Havde hoejre ogsaa o.p., saa ville jeg goere tilsvarende bare med det bryst.

Det anbefales - saa vidt jeg har forstaaet - IKKE at blokamme, naar man har et meget lille barn, men efter ca. 3 maaneder, saa kan man begynde, hvis man fortsat har problemet . Maelkeproduktionen skal have tid til at finde niveau.

Personligt pumper jeg ud ca. hver 10 dag nu, saa jeg faar toemt brystet godt. Saa kommer maelken i fryseren.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor malker du ud?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER